Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
troi schreef:Ik snap dat je grote plannen hebt en dat dit wat tegenvalt. Delen kan lastig zijn!
Maar ik snap je moeder ook. Je gezin steekt er flink wat geld in en dus hebben zij ook recht om met het familie paard te rijden.
Ook, echt wedstrijden rijden is lastig en lukt niet in een maand. Pak het kalm aan, ga oefenen en lessen op de dagen dat het jouw beurt is en dan komt het moment echt wel dat jullie dressuur basis goed genoegen is om fijn te kunnen gaan springen!
Dus: heb wat geduld, gun je familie ook het plezier en dan komt het echt op zijn pootjes terecht
Change3x schreef:Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je paard ook voldoende rustdagen en afwisseling heeft.
Misschien kunnen jullie een weekplanning maken, zodat je weet waar je aan toe bent.
Change3x schreef:Jeetje wat flauw zeg..
Ik zou toch nog eens het gesprek aangaan, en ook benoemen dat het belangrijk is dat je paard 2 vrije dagen heeft. Het lijkt me sowieso voor je paard niet fijn als er 3 verschillende ruiters per week op rijden..
nikita390 schreef:Change3x schreef:Jeetje wat flauw zeg..
Ik zou toch nog eens het gesprek aangaan, en ook benoemen dat het belangrijk is dat je paard 2 vrije dagen heeft. Het lijkt me sowieso voor je paard niet fijn als er 3 verschillende ruiters per week op rijden..
Ik zal het eens proberen, maar mijn moeder zegt dus steeds dat een paard gemaakt is om 16 uur per dag te bewegen en dat ik mij aanstel met de rustdagen en veel rijden..
Percy schreef:Als een paard een uurtje per dag gereden wordt heeft het 23 uur om te herstellen. Dat kan prima.
Daarbij zeg je dat de dressuur op orde is maar dat kan niet, dressuur is altijd voor verbetering vatbaar en dressuur is zeker bij springen heel belangrijk. Een keer per week springen is meer dan genoeg voor een paard tenzij het huppeltjes zijn.
Een familiepaard wordt gedeeld met de familie.
Cayenne schreef:mirim schreef:Wat bedoel je met de zin : ik heb samen met mijn moeder een paard gekocht voor mij ?
Dit vraag ik me ook af.
Heb je dat wel goed begrepen? Je moeder heeft het over een familiepaard, dus niet over een paard wat alleen voor jou is?