Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muurp schreef:Zijn er nog meer 'regels' of afspraken aan verbonden? Mogen ze dingen wel/niet? Hoe gaat het in het contact met jou? Spreek je dingen met de bijrijders af over bijv. communicatie?
Ik ben zelf altijd bijrijder geweest en ik heb echt uitersten gehad qua eigenaren. Van iemand die me volledig vrij liet en totaal geen verwachtingen had behalve de afspraken die we hadden gemaakt. Tot iemand die echt elke minuut van de dag wilde weten wat ik deed, hoe ik het deed en wat ik daarna ging doen met het paard. En dat is iemands goed recht hè? Ik heb het ook gewoon altijd geaccepteerd, want het is nu eenmaal niet mijn paard. Maar het deed wel wat met het plezier.
En ik beweer hiermee niet dat jij daarin iets fout doet hè? Maar ben gewoon nieuwsgierig of dit mogelijk mee kan hebben gespeeld.
Klinkt alsof je ook niet echt veel geluk hebt gehad met de bijrijders.... Maar ik denk dat iemand vinden die de verantwoordelijkheid voelt ook echt wel steeds meer een uitdaging wordt.
juliedo24 schreef:Is het niet een idee om een kleine bijdrage te vragen? Dan filter je misschien mensen er tussenuit die na een paar keer helemaal stil vallen/niet op komen dagen. Je gaat (lijkt me) alleen een bijdrage betalen als je er echt serieus over bent.
Als bijrijder zou ik er absoluut 50 euro per maand voor over hebben om bij jou te rijden, het klinkt juist heel goed! Je vraagt in mijn ogen geen gekke dingen. Het is blijkbaar zoeken naar een speld in de hooiberg..
Olympia96 schreef:juliedo24 schreef:Is het niet een idee om een kleine bijdrage te vragen? Dan filter je misschien mensen er tussenuit die na een paar keer helemaal stil vallen/niet op komen dagen. Je gaat (lijkt me) alleen een bijdrage betalen als je er echt serieus over bent.
Als bijrijder zou ik er absoluut 50 euro per maand voor over hebben om bij jou te rijden, het klinkt juist heel goed! Je vraagt in mijn ogen geen gekke dingen. Het is blijkbaar zoeken naar een speld in de hooiberg..
Maar zou jij betalen en die klusjes doen dan? Ik dacht ‘tijd is ook geld’ en dacht dat een bijdrage een drempel zou zijn? Ik zou me dan ook ongemakkelijk voelen als het paard bijvoorbeeld ziek is of niet bereden mag worden na een behandeling van een osteopaat ofzo? Ik zelf zou daar geen enkel probleem mee hebben als ik bijrijder was trouwens.
Soms voelt het alsof ze de paarden als een product zien. En dat is iets wat ik wel moeilijk vind.
Olympia96 schreef:Haha jouw verhaal is hoopvol.
Stomme is dat de meest enthousiaste reacties van piepjonge meisjes komen. Maar 13/14 jaar vind ik dan toch echt te jong om hier alleen rond te lopen, stel dat ik aan het werk ben (wat best vaak is). Bovendien denk ik dat mijn merrie voor die leeftijd te mans is, hoewel ze echt braaf is als je je maar houdt aan de zwart is zwart en wit is wit regel. Met allerlei grijstinten gaat ze haar eigen feestje vieren.
Olympia96 schreef:Haha jouw verhaal is hoopvol.
Stomme is dat de meest enthousiaste reacties van piepjonge meisjes komen. Maar 13/14 jaar vind ik dan toch echt te jong om hier alleen rond te lopen, stel dat ik aan het werk ben (wat best vaak is). Bovendien denk ik dat mijn merrie voor die leeftijd te mans is, hoewel ze echt braaf is als je je maar houdt aan de zwart is zwart en wit is wit regel. Met allerlei grijstinten gaat ze haar eigen feestje vieren.