Welke bosmaaier hebben jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Welke bosmaaier hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 19:23

M'n pa heeft jaren terug een goedkope bosmaaier gekocht voor een paar tientjes. Als hij werkt ging dat super. Het is alleen iedere keer gezeik om dat ding aan te krijgen. Als m'n pa hem dan weer repareert dan werkt het weer. Maar ik kan dat ding nooit zelf starten en dat is mega onhandig.

Dus ik wil er zelf een aanschaffen. Nu is er mega veel keus in verschillende prijscategorieën. Dus ik ben benieuwd wat jullie gebruiken om onkruid weg te maaien.

Roihi

Re: Welke bosmaaier hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 19:25

wij hebben alles van Makita
Zijn er super tevreden over.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 19:27

Voor gewoon onkruid heb ik een Stihl met accu, niet te zwaar, die krijg ik zelf nog gehanteerd.
Voor zwaardere dingen een Honda op benzine, met een mes, als ik daarmee heb gemaaid loop ik een week krom van de spierpijn, voor mij veel te zwaar, die gebruikt mijn man dus.

Waarbij hij voor kleine stukjes steeds vaker de Stihl op accu pakt, is toch echt veel minder gewicht en trilling in je armen/schouders, en die hoef je ook niet met een harnas om te hangen.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 19:31

Wij hadden een bosmaaier op benzine van husqvarna. Maar deze was na 18 jaar overleden. We hebben een elektrische gekocht! Ik moest keihard lachen toen mijn vriend ermee thuis kwam, maar hij werkt als een trein. En niet zo zwaar als de vorige. We maaien er de kanten van de weide mee en dat zijn aardige stukken. Het is een EGO BOSMAAIER BCX4500

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 23:23

husqvarna op benzine. Werkt prima voor gras en onkruid. Het type nummer zou ik even op moten zoeken.
We hebben hem nu een jaar of 10

Voor sloten uitmaaien vind ik hem eigenlijk te licht en dan wil ik hem het liefst inruilen. Maar ik heb wel eens met een proffesioneler Stihl gewerkt en die was toch wel erg zwaar tegenover mijn Husqvarna. En aangezien ik maar 1x per jaar de sloot uitmaai, houden we toch deze maar gewoon.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 23:42

Wij hebben een bosmaaier op accu van Ego Power. Super fijn ding, licht en super veel power. Meestal heb ik de draadkop erop, maar we hebben ook messen.

Ik maai er regelmatig reuzenberenklauw mee.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 06:39

Wij hebben ook de Ego naar volle tevredenheid.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 06:41

Wij hebben een stihl en een goedkoop merk bosmaaier (doen grote stukken nog wel eens samen). De stihl start altijd makkelijk waar de andere nog wel eens een flink aantalnpogingen nodig heeft. Volgens mij heet het model f87 (uit mn hoofd). Ik zou met dit soort dingen toch niet bezuinigen op de aankoop.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 08:30

Ik heb net eergisteren de bosmaaier op accu van de lidl aangeschaft (parkside). Voorheen hadden we een stihl met een accu in een rugzak maar die is te zwaar voor mij. Deze van de lidl ben ik erg blij mee, ook de eerste die een tuigje heeft die mij past *\o/* (ik ben erg klein dus meestal zijn die veel te groot en de bosmaaiers te zwaar :( ).

Gisteren heb ik m binnen gekregen en meteen getest. Ik was echt superblij met die van de parkside, licht, kost geen moeite en redelijk stil :D met zowel mes als draadkop. Maar ik gebruik m voor het maaien van brandnetels en bramenstruiken dus ik gebruik alleen het mes. Moeten wel 2 accu's in maar daardoor heeft ie wel heel veel power *\o/* Ik had er al 1 accu liggen dus de investering viel mee. Hij is nu in de aanbieding volgens mij :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 08:38

Roquen schreef:
Wij hebben een bosmaaier op accu van Ego Power. Super fijn ding, licht en super veel power. Meestal heb ik de draadkop erop, maar we hebben ook messen.

Ik maai er regelmatig reuzenberenklauw mee.

Deze heb ik ook. Ik heb zowel grasmaaier, bosmaaier en kettingzaag van hun. Fijne spullen en geschikt voor tuinkabouters met kleine handen :)) het tuig van de bosmaaier past me ook goed.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 08:53

Hier ook alles van Ego Power, oa bosmaaier, multitool, kettingzaag, grasmaaier en bladblazer

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 08:57

Stihl. Nooit problemen, doet altijd wat het moet doen :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:01

Wij hebben hier veel van greenworks/powerworks op accu.
Zo ook een bosmaaier.
Met mes gaat hij door bramen en bossen brandnetels enz. Met touw door lang gras.

Goede service ook, de bosmaaier ging paar weken terug stuk, terug naar de winkel en we kregen zo een nieuwe mee. Incl weer nieuwe garantie

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:06

STIHL FS 460C. Fantastisch ding! Had eerst gevraagd aan een hovenier om het te doen, die vond het wel heel veel meters en echt dik onkruid... Dus zelf gedaan, was met 4 uur klaar en overal zonder moeite doorheen gekomen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:25

Hier ook Stihl wat bosmaaier betreft. Kettingzaag is dan weer van husqvarna.
Nog een hele oude bosmaaier van kawasaki werkt ook nog steeds. Al heeft mijn vader hem ook al een paar keer moeten repareren maar dankzij internetshops kan hij nu heel makkelijk weer aan onderdelen geraken.

kies_naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:27

Wij hebben ook een bosmaaier met accu van een merk dat vergelijkbaar is met parkside. Hij bevalt heel goed. Ik vind een accu wel echt veel voordelen hebben, geen uitlaatgassen, minder trillingen en geluid en je ze het aan met een knopje. Groot nadeel is dat je niet bij kan tanken dus op=op, als je grotere stukken maait kan dat irritant zijn, je kan ook meerdere accu's kopen natuurlijk. Als je een enorm budget hebt en echt een goede wil zou je kunnen kijken naar Stihl en Husqvarna, voor huis tuin en keuken gebruik een beetje overdreven maar dan heb je echt kwaliteit. Ook bij de betere merken zit er wel heel veel verschil in de verschillende types.

Als je voor een accumachine gaat is het handig om alvast vooruit te denken of je later ook nog andere machines aan wil schaffen, de accu's zijn vaak uitwisselbaar maar niet altijd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:29

Daarom heb ik alles in een set gekocht twee accus een grote voor de maaier en de kleinere kan in alle drie. En snelladers binnen 30 minuten weer vol en als partikulier 5 jaar garantie ook op de accus.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:48

Ja meerdere accu's is wel fijn, de ene is weer vol als de ander leeg is.

Maar de geen herrie is wel echt fijn. Zelfs de buurt waardeert het :j
En ik moet mijn vriend gaan zoeken waar hij staat te maaien want ik hoor hem niet meer :P

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 10:39

Ik heb een Makita Bosmaaier met 2 accu's en 3 verschillende koppen plus harnas erbij.

Was een flinke uitgaven (€ 879,=) maar echt een top bosmaaier :j

Deze Makita werd geadviseerd aan ons, maar daar verkopen ze ook stihl, Husqvarna en nog een Duits merk.
Wij doen er de wei mee, de bermen en de (Park)tuin, ongeveer 1 hectare.