Degelijke 2paards trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt1

Degelijke 2paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-24 18:13

Ik wil mijn 1,5-paardtrailer inruilen voor een 2paardstrailer en ben me hierop aan het oriënteren.
Huidige trailer is een Cheval Liberte, heb geen referentiekader, maar het is altijd goed bevallen.
Ik twijfel echter of ik weer een zadelkamer wil. Het neemt veel ruimte in beslag en de ruimte die een 2paard zonder zadelkamer biedt lijkt voor mijn paard ook fijner te zijn om in te lopen.

De trailer moet sowieso weer van aluminium zijn met bijv. polyester opbouw, maar geheel houtvrij. En mijn voorkeur in ook dat de achterstangen in hoogte verstelbaar zijn, dat hebben lang niet alle trailers zie ik.

Welke merken raden jullie aan en bevallen goed? En betrouwbare adressen zijn ook welkom!

MelissaV

Re: Degelijke 2paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 18:17

Ik ben groot fan van Ifor.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 18:36

MelissaV schreef:

Ik ook..

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 19:41

Ik heb een Cheval Liberté country xl, waarbij er ook met zadelkamer meer dan genoeg ruimte overblijft om te bewegen.
Hij heeft ook een vrij laag eigen gewicht en de stangen zijn in hoogte verstelbaar.
Je kunt ook kiezen om er geen zadelkamer in te laten zetten.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 19:55

Ik heb een bockmann zonder zadelkamer en in hoogte verstelbare achterstangen. Ik vind het een fijn systeem en ben sowieso erg blij met deze trailer. Ik heb hem denk ik al bijna 10 jaar.Afbeelding
Hier had ik per ongeluk 1 stang scheef zitten.

Afbeelding

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 20:02

kamsel schreef:
MelissaV schreef:

Ik ook..

Hier ook een groot van de Ifor maar dan wel het oude model. Deze is alleen niet houtvrij. De stangen zijn wel in hoogte verstelbaar en veel ruimte voorin door de vooruitloop.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 20:04

Humbaur!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 21:39

Ifor Williams, Fautras EquiTrek met stip de beste...
Humbaur en sommige Atecs zijn ook niet verkeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 21:43

Hier ook een Humbaur! Nooit meer wat anders voor mij

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 10:34

Bedankt voor jullie reacties!
Ik zie zo veel online en aan de andere kant ook weer niet echt veel wat aan mijn wensen voldoet. De markt lijkt dus niet heel ruim.
Ik zie wel een nieuwe Humbaur Equitos te koop staan in de buurt zonder zadelkamer, maar verder ook weinig "luxe", zoals de verstelbare stangen, tenminste, als ik het goed zie. Iemand toevallig ervaring met deze trailer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 12:33

Met dat type van Humbaur geen ervaring.
Ik heb zelf de Humbaur Xanthos aero die heeft dat wel. Dat is een trailer die erg stabiel op de weg ligt, luchtvering voor de paarden. En paarden staan ook rustig in de trailer. Bij een Ifor hoor je nog wel eens dat hij veel rammelt waardoor paarden ook onrustig worden. Deze trailer is zover als hij kan, stil.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 12:50

fresley schreef:
Ik heb zelf de Humbaur Xanthos aero die heeft dat wel. Dat is een trailer die erg stabiel op de weg ligt, luchtvering voor de paarden. En paarden staan ook rustig in de trailer. Bij een Ifor hoor je nog wel eens dat hij veel rammelt waardoor paarden ook onrustig worden. Deze trailer is zover als hij kan, stil.

Dat is met de nieuwe Ifor ook niet meer zo hoor

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 12:57

Ik volg even, ik zit met vrijwel dezelfde vragen en zoektocht... :D

Mijn voorkeur op dit moment gaat uit naar Humbaur of Bockmann, puur om de wegligging.
Ifor overweeg ik niet, die zijn me te zwaar.
Vind het panorama dak van de Bucker trailers zo mooi.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 13:03

Oh ja en voor betrouwbare adressen kan ik Van de Burgwal in Lelystad of van Beesten in Ommen aanraden.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 13:37

fresley schreef:

Bedankt! Ik weet niet precies wat het verschil is met de Equitos, maar de specificaties van die ik op het oog heb zijn:

Ledig gewicht: 800 kg
Wielmaat: 13 inch
Afm binnenwerks: 3157 x 1654 x 2300 mm
voorzien van:
Aluminium opbouw
Polyesterkap in zwart metalic
Aluminium/kunststof bodem
Uitzetramen + tralies
Verlijmde rubbermat op de bodem
Verlijmde rubbermat met ingegoten klimlatten op de achterklep
Zwaar opklapbaar neuswiel
Achterzeil (winddoorlatend)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 14:51

Met een humbaur of een bockmann doe je bij mijn weten nooit een miskoop. Zelf hebben we een humbaur. Ik wilde ook een trailer met in hoogte verstelbare stangen ivm een wat kleiner paard. Een stabiele wegligging en gewoon degelijke kwaliteit. Zeker geen spijt van onze keuze. En alle types kun je zo laten uitvoeren als je zelf zou willen. Wij hebben onze bij zuidzijde trailers vandaan.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 14:52

Hier in het bezit van een humbaur euqitos alu plus, wel met zadelkamer. Ik kan mijn stangen zowel voor als achter op drie verschillende hoogtes ophangen.

De trailer heb ik nu 4 of 5 jaar geleden volledig nieuw aangeschaft. We maken er intensief gebruik van en ik moet zeggen dat ik er echt naar volle tevredenheid mee op pas ga.

De trailer ligt stabiel achter mijn auto, is ruim, licht en de paarden gaan er graag in.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 15:37

maaaikkee schreef:
Hier in het bezit van een humbaur euqitos alu plus, wel met zadelkamer. Ik kan mijn stangen zowel voor als achter op drie verschillende hoogtes ophangen.

De trailer heb ik nu 4 of 5 jaar geleden volledig nieuw aangeschaft. We maken er intensief gebruik van en ik moet zeggen dat ik er echt naar volle tevredenheid mee op pas ga.

De trailer ligt stabiel achter mijn auto, is ruim, licht en de paarden gaan er graag in.

Goed om te horen!
En vorige post ook positief over de Humbaur dus.
Ik ga even goed kijken naar dit type en of de stang inderdaad niet in hoogte verstelbaar is. Mijn paard is niet zo groot namelijk.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 15:49

Ik heb een tweepaards Cheval Liberte zonder zadelkamer in volledig alu, deze tweedehands gekocht als vervanging van mijn oude trailer welke van hout met polyester gecoatwad en ook zonder zadelkamer. Ik zou echt geen zadelkamer willen, neemt veel ruimte in vind ik. Ik mis hem dan ook niet.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 16:00

MarloesHJ schreef:
Ik heb een tweepaards Cheval Liberte zonder zadelkamer in volledig alu, deze tweedehands gekocht als vervanging van mijn oude trailer welke van hout met polyester gecoatwad en ook zonder zadelkamer. Ik zou echt geen zadelkamer willen, neemt veel ruimte in vind ik. Ik mis hem dan ook niet.

Ja ik twijfel ook echt nog wel over de cheval, die heb ik nu ook als 1,5paard. De 2paard wordt vrij veel aangeboden en voor redelijke prijzen. Het zijn degelijke trailers naar mijn idee en dus wel iets goedkoper ook vaak.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:39

Ik heb een Weijer, beetje zelfde als een Bockmann. Is van aluminium, ligt heerlijk op de weg, ik heb zonder zadelkamer en met camera.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 20:33

Hier de Humbaur Xanthous met zadelkamer(was voor ons weer een pre, geen gestink van paardenspul in de auto)
Wij zijn er mega blij mee en zou ook geen ander meer willen, we hebben hem nu een jaartje of 6/7 en is nog in perfectie staat.

Ga eens kijk bij Berend Brouwer in Steenwijk, hij heeft veel staan en is een super fijne gozer, wij hebben nooit problemen gehad en als er wat was werd het super netjes opgelost, zo is Berend.

Succes

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-24 18:54

Het is de Humbaur Xanthos geworden die ik van iemand over kan nemen. Toch wél met zadelkamer. Ben heel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:59

Britt1 schreef:
Het is de Humbaur Xanthos geworden die ik van iemand over kan nemen. Toch wél met zadelkamer. Ben heel benieuwd!

Daar ga je veel plezier van hebben!