Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cantodea11 schreef:Ze moest op de diagonaal van hand veranderen in contra galop en twee vliegende wissels springen
Dus als ik het begrijp had de jury bij die andere ruiter ook niet mogen bellen want die ging niet de verkeerde kant op
Suzanne F. schreef:Maar nogmaals: in dit geval had ze inderdaad beter de -2 kunnen pakken dan 2 x een 1 voor de wissels.
Suzanne F. schreef:Cantodea11 schreef:Ze moest op de diagonaal van hand veranderen in contra galop en twee vliegende wissels springen
Dus als ik het begrijp had de jury bij die andere ruiter ook niet mogen bellen want die ging niet de verkeerde kant op
Jawel, die bel was terecht want de ruiter reed een fout in het programma en had het blijkbaar niet door. Dan bel je. Als je als ruiter een voltetje draait wordt er meestal niet gebeld. Dan is het gewoon -2. Als de jury merkt dat de ruiter stug een fout programma rijdt dan wordt er gebeld.
Maar nogmaals: in dit geval had ze inderdaad beter de -2 kunnen pakken dan 2 x een 1 voor de wissels.
Suzanne F. schreef:Ik las het dat ze verkeerd de diagonaal op reed en daarom geen wissels eruit kreeg.Maar als ze direct doorhad dat ze verkeerd ging had ze beter een volte kunnen draaien en de diagonaal goed in kunnen rijden.
Cantodea11 schreef:Mijn dochter reed de goede lijn ging dus niet verkeerd maar ze sprong de wissels niet
Andere ruiter reed ook de goed lijn maar deed verkeerde oefening en was al bezig met de volgende maar gaat dan ook de goede kant op
Dat deed mijn dochter dus ook
Katja schreef:Dat is geen reden om te bellen.
Als diegene die schouderbinnenwaarts moest dat had geprobeerd maar dat paard was stug rechtuit gelopen was er ook niet gebeld.
Dus dankbaar zijn dat de tweede wissel nog een 1 was want omdat daar niets anders beoordeeld wordt dat de wissel had het eigenlijk een 0 moeten zijn.
TurboDi schreef:Schouderbinnenwaarts ipv travers is een “verkeerde” lijn want is een hele andere oefening. Wissels die niet uit de verf komen doordat een paard moe is/niet reageert is geen verkeerde lijn maar een paard wat de oefening niet juist uitvoert.. zelfde als je in een m proef ofzo verkeerd aangaloppeert. Als er dan een belletje wordt gegeven wegens “verkeerde” lijn omdat hij verkeerd aanspringt dan worden er veel belletjes gegeven![]()
Foaly schreef:Zijn de punten en komma's op je toetsenbord kapot ofzo?
Het antwoord op je vraag is al gegeven. Ja, de jury mocht wel bellen bij de andere ruiter en niet voor je dochter. Volgende keer zelf meer eraan rijden, en je minder bezig houden met wat de jury bij anderen doet.