Oldtimer trailer laten trekken

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

nobbygaard

Oldtimer trailer laten trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-24 13:13

Onze huidige trekauto is momenteel aan vervanging toe. Vriendlief heeft nu een Mercedes uit 1982 op het oog om de paardentrailer mee te laten trekken. Vriendlief is technisch handig genoeg en op papier staat dat deze auto 1500 mag trekken maar ikzelf twijfel eraan om hiermee wel een paardentrailer te laten treken. Mensen ervaring mee?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 22:50

Is de auto op papier en qua inschrijven en verzekeren ook oldtimer?
Want ik dacht dat je met een oldtimer niets mocht trekken... Hier in België hangen er alleszins allerlei restricties en verplichtingen vast aan het rijden met een oldtimer

Edit: caravan of aanhanger trekken mag blijkbaar wel (hier in België toch) maar dit mag dan weer niet:

De voertuigen ingeschreven onder ‘O’-plaat mogen niet gebruikt worden:

voor commercieel en professioneel gebruik
voor woon-werkverkeer of woon-schoolverkeer
voor bezoldigd vervoer en gratis vervoer dat is gelijkgesteld met bezoldigd vervoer van personen
als werktuig of werkmiddel, alsook niet voor interventieopdrachten.

Begrijpen wie begrijpen kan :')

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 22:59

hier in nl. mag dat wel ken er meerdere die dat doen, en als het zelfs op kenteken vermeld staat

paprika's, div. soorten appel hand,- stoofperen, ui in kostjes van ca. 10 kilo

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 23:08

nobbygaard schreef:
Onze huidige trekauto is momenteel aan vervanging toe. Vriendlief heeft nu een Mercedes uit 1982 op het oog om de paardentrailer mee te laten trekken. Vriendlief is technisch handig genoeg en op papier staat dat deze auto 1500 mag trekken maar ikzelf twijfel eraan om hiermee wel een paardentrailer te laten treken. Mensen ervaring mee?

Belg of Nederlander?

Een Mercedes die 1500kg mag trekken, die kan dat ook.
Besef dat Mercedes in die tijd de enige personenauto had die 2000kg aan de haak mocht hebben!

Onderhoud is een kwestie van de juiste contacten hebben en dat geldt ook voor onderdelen.

Daarnaast, zoek eens op personenauto met 300k+ op de teller. Dan vindt je Mercedes, Mercedes, nog meer Mercedes, dan een paar Volvo's, nog een enkele BMW en daarna vooral heel erg weinig......

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Little_Gift

Re: Oldtimer trailer laten trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 23:22

Nou ja Toyota en Honda zit daar toch ook wel tussen hoor

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 00:02

Welk type Mercedes? W123 en W124 kunnen dat zat hebben hoor! De W123 heeft voor ons een grote caravan door de bergen gesleurd, dus een trailer met paard erop kan zat.

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 00:44

Ik heb een W124 oldtimer gehad van ergens tussen 1985-1989 en daar kwam ik met een 1,5-paardtrailer erachter amper de viaduct op. Die ging echt terug van 90km/u naar 70km/u. Ik zou het dus zeker niet adviseren.

Voor altijd in mijn hart, Joy (†2011) en Novèl (†2020)
[EJL-ITP] JewelBridge v. Etoulon in een jaaroverzicht

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 02:03

Zat de katalysator niet dicht ofzo, waardoor hij minder power had? Dat klinkt niet normaal..

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 07:13

Onze trailerauto is een aantal jaar lang een Mercedes G klasse oldtimer geweest. Of eigenlijk 2, zowel de korte als de lange G hebben wel eens de trailer getrokken geloof ik. De korte het meeste wel. Dat ging probleemloos, want 1,5 paards met E pony erin en de auto mocht geloof ik 2200 trekken. Onze korte G is uit 1983 geloof ik..

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 07:43

Texas02 schreef:
Welk type Mercedes? W123 en W124 kunnen dat zat hebben hoor!
Uppojono schreef:
Ik heb een W124 oldtimer gehad van ergens tussen 1985-1989 en daar kwam ik met een 1,5-paardtrailer erachter amper de viaduct op.

Dat zegt helemaal niets zonder vermelding van het motorblok. Met een atmosferische diesel kun je 0 - 100 meten met een kalender. V8 mag gewoon met stopwatch.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 08:39

Ik zou er vooral ook rekening mee houden dat als er iets stuk is je mogelijk niet makkelijk aan vervangende onderdelen kunt komen.

Ik had dat probleem namelijk al met mijn oude VW transporter van 22 jaar oud (waar er toch veel van rond rijden) en nu ook met mijn 17 jaar oude Opel Antara al.

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 14:52

Uppojono schreef:
Ik heb een W124 oldtimer gehad van ergens tussen 1985-1989 en daar kwam ik met een 1,5-paardtrailer erachter amper de viaduct op. Die ging echt terug van 90km/u naar 70km/u. Ik zou het dus zeker niet adviseren.

Welke versie?
Mijn Hamburger trok dat ook niet met z'n schamele 80pk en 4 ton gewicht.....

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 22:11

ikke schreef:
Uppojono schreef:

Welke versie?
Mijn Hamburger trok dat ook niet met z'n schamele 80pk en 4 ton gewicht.....

Geen idee welke versie :o. Ik wilde een belastingvrije auto die 1500kg mocht trekken. Na een jaartje moest ik alsnog belasting gaan betalen + toeslag voor oude diesels én hij trok de trailer de viaduct dus niet op :') . Ik heb er weer vrij snel afstand van gedaan.

Voor altijd in mijn hart, Joy (†2011) en Novèl (†2020)
[EJL-ITP] JewelBridge v. Etoulon in een jaaroverzicht

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie