Help! wie kent deze pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romybon

Help! wie kent deze pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 11:31

Al heel wat jaren ben ik op zoek naar mijn oude pony.
Het zou een droom zijn om te weten wat er met hem is gebeurt.
Wij hebben hem verkocht aan Manage de Hoef in Egmond, daar hebben we hem meerdere keren bezocht tot hij opeens weg was. De manege heeft ons helaas nooit verteld wat er met hem is gebeurt.
Hij heeft twee paspoorten waarvan hij in zijn Belgische Boris van de Plasvelden heet en in zijn Nederlandse Sydney. De manege heeft hem vervolgens weer vernoemd naar Max. Het is een ruin, New Forest pony van nu 26 jaar oud. Wie o wie weet meer?

Fokker: Alfons Verheyen
Laatst bijgewerkt door Romybon op 27-09-24 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 11:50

ik vraag een stalgenoot even, die geeft daar les, maar zie haar het weekend pas.
Sinds welk jaar is de pony daar weg ? ik weet niet hoelang ze daar al les geeft namelijk, wellicht is het voor haar tijd
Laatst bijgewerkt door ElCamino op 27-09-24 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Re: Help! wie kent deze pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 11:51

Ik verplaats je topic naar vraag maar raak, daar past het beter

Romybon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 11:53

ElCamino schreef:
ik vraag een stalgenoot even, die geeft daar les, maar zie haar het weekend pas.
Sinds welk jaar is de pony daar weg ? ik weet niet hoelang ze daar al les geeft namelijk, wellicht is het voor haar tijd

Dat zou super zijn, wie weet. Het is alweer tussen de 7 a 9 jaar geleden jaar geleden

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 08:25

Romybon:Ik heb mijn stalgenoot gesproken. Max heeft idd op de Hoef gestaan en is een aantal jaar geleden idd weggegaan. Reden ervoor was dat hij vals werd, niet geschikt was voor manege-lessen.
Hij is van daaruit naar een handelaar gegaan en niet naar de slacht.
Ze weet niet welke handelaar en ook niet of hij nog leeft.
Sorry dat we je niet verder kunnen helpen

Romybon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 10:11

Natuurlijk niet het aller leukste nieuws maar toch erg blij dat je het hebt nagevraagd en de reden wat duidelijker is. Dankjewel!! Jammer dat de handelaar onbekend is, misschien zou hij vanuit daar ook naar het buitenland zijn gegaan. We blijven het proberen :)

ElCamino schreef:
Romybon:Ik heb mijn stalgenoot gesproken. Max heeft idd op de Hoef gestaan en is een aantal jaar geleden idd weggegaan. Reden ervoor was dat hij vals werd, niet geschikt was voor manege-lessen.
Hij is van daaruit naar een handelaar gegaan en niet naar de slacht.
Ze weet niet welke handelaar en ook niet of hij nog leeft.
Sorry dat we je niet verder kunnen helpen

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 01:11

Hey Romy, ik zie nu ook je eigen topic... Hij zou naar Tjitske Bakker uit Avenhorn zijn gegaan vanaf de Hoef. In die tijd kwamen veel paarden van de Hoef daar vandaan en andersom.

Ik heb destijds contact met haar gehad maar hij was heel snel weer weg en vanuit daar liep het spoor dood. Zij kon niet zeggen waar hij heen was gegaan toen.

Hij was weg gegaan idd een combinatie met niet geschikt zijn voor het manegewerk doordat hij uitviel naar kinderen (op stal) en vaak wondjes krijgen van de singel etc waardoor hij regelmatig niet mee kon lopen. Dat is in ieder geval wat ik er toen van onthouden heb.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 08:07

Ergens is zo'n pony juist ontzettend geschikt voor de manege. Zo eentje kan de mensen leren om naar paarden te luisteren. Leren lichaamstaal/paardentaal lezen, begrijpen dat niet elk paard 24/7 zin heeft om aangeraakt te worden en overal heen gesleept te worden. Helaas luistert vaak niemand en is het ineens de schuld van het paard.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 08:18

Dorine92 schreef:
Ergens is zo'n pony juist ontzettend geschikt voor de manege. Zo eentje kan de mensen leren om naar paarden te luisteren. Leren lichaamstaal/paardentaal lezen, begrijpen dat niet elk paard 24/7 zin heeft om aangeraakt te worden en overal heen gesleept te worden. Helaas luistert vaak niemand en is het ineens de schuld van het paard.

Wij hadden ook een pony die uitviel op stal, en het enige wat de kinderen daar van leerden was dat je langs de stal moest rennen met de zweep aan die kant of door een snoepje achterin de stal te gooien. Die pony werd er doodongelukkig van. Uiteindelijk is hij naar 1 van zijn vaste ruiters verkocht en is hij langzaam van een zure pony naar een gelukkige pony gegaan nadat hij op een rustige stalling terecht kwam. Hij zat daar gewoon niet op zijn plaats.

Hoewel ik absoluut voor het leren van de betekenis van lichaamstaal ben, zijn dit soort pony's niet degene die dat moeten aanleren.

Romybon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 09:02

Ah oké en weet je ook waarom hij weer snel weg was? Heeft Tjitske nooit iets gezegd naar wie hij is gegaan?
Fris schreef:
Hey Romy, ik zie nu ook je eigen topic... Hij zou naar Tjitske Bakker uit Avenhorn zijn gegaan vanaf de Hoef. In die tijd kwamen veel paarden van de Hoef daar vandaan en andersom.

Ik heb destijds contact met haar gehad maar hij was heel snel weer weg en vanuit daar liep het spoor dood. Zij kon niet zeggen waar hij heen was gegaan toen.

Hij was weg gegaan idd een combinatie met niet geschikt zijn voor het manegewerk doordat hij uitviel naar kinderen (op stal) en vaak wondjes krijgen van de singel etc waardoor hij regelmatig niet mee kon lopen. Dat is in ieder geval wat ik er toen van onthouden heb.

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 15:53

Nee ik denk dat vanuit haar sowieso het plan was om hem door te verkopen, zij had een heel selectief aantal pony's voor haar eigen lessen maar de rest was voor doorverkoop.

Ik moet zeggen het is ook alweer zo'n tijd geleden dat ik niet alles meer zeker weet :o Maar ik heb in m'n hoofd zitten dat hij naar ergens in Noord-Brabant gegaan zou zijn. Maar of dat waar was en naar wie of wat dan, geen idee. Zij wilde niets erover zeggen waarschijnlijk ook voor de privacy van de nieuwe eigenaren. Als het überhaupt waar was :=

Het is heel jammer dat hij nooit meer te vinden is geweest en heb me altijd afgevraagd of hij nog in leven was/is. Maar vrees dat er geen antwoorden gaan komen. :(

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 15:57

Romybon schreef:
Ah oké en weet je ook waarom hij weer snel weg was? Heeft Tjitske nooit iets gezegd naar wie hij is gegaan?
Fris schreef:

Je kan Tjitske toch gewoon bellen?
Wellicht krijg je het antwoord!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 16:22

Handelaren “weten “ nooit waar ze dieren aan verkopen. Stilzwijgend want ze willen geen gedoe!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:51

En heel eerlijk, het gaat oude eigenaren ook niks aan.
Ik ben van mening: verkocht = verkocht, om wat voor reden dan ook.
Een nieuwe eigenaar kan altijd beslissen of ze wel of geen oude eigenaren gaan opzoeken.
En een handelaar ziet zoveel dieren, die gaat echt niet bijhouden welk paard naar welke eigenaar gaat, en terecht.

Hoe sneu ook voor ex eigenaren van paarden.
Gelukkig kan bv Bokt wel helpen, FB oproepen en zo.....