Ik denk niet dat vele mijn post van een aantal maanden geleden herinneren, maar ik heb ontzettend veel gehad aan de aanbevelingen, vooral over Centered Riding. Ik ben de mensen die hebben gereageerd ontzettend dankbaar, want het is misschien echt geen prestatie onder de ruiters van Bokt, maar ik heb wel binnen twee maanden (als beginner) een “stille” been en hand weten te krijgen, hakken omlaag en noem maar op..

Inmiddels, ben ik al een hoop lessen verder en ben ik gewisseld van lespaard. Nou, het nieuwe lespaard is alles behalve snel, maar is wel enorm groot en geeft flink op. Ik vond dat eerst heel vervelend met het lichtrijden, maar inmiddels heb ik echt een klik met hem en merk ik het niet eens meer.

Ik heb met het oude lespaard een paar keer gegaloppeerd aan de longeerlijn. Ik kon wel de balans erin houden, maar het voelde echt alsof ik in een achtbaan zonder gordel zat. Het paard raakte op een gegeven moment (zonder directe oorzaak) kreupel, en ik moest toen uiteraard kiezen voor een ander lespaard. Ik wil ook niet meer wisselen, want ik voel me toch meer een “team” met het nieuwe lespaard.
Ik vond galopperen met het oude lespaard het leukste deel van de lessen, omdat het een nieuwe uitdaging was, maar nu durf ik het niet meer. Ik hoor van anderen dat de galop van het nieuwe lespaard echt snel is, en dat er ook hier weer flink wordt opgegooid. Daarnaast, is het paard ook enorm groot. Ik wil galopperen zó graag weer proberen, en ik weet dat het eraan zit te komen, maar de angst om te vallen zit me echt enorm in de weg (beginnersangsten, hè?

Ik weet dat het misschien niet helpt om er zo hard over na te denken, en.. excuses voor de lappen tekst, maar ik wil toch graag weten wat ik kan verwachten en of jullie misschien advies hebben over galopperen, vooral met zo een “trampolinepaard”. Ik doe enorm m’n best om het goed aan te pakken, dus.. leef je uit met adviezen en ervaringen.

Ik kan helaas niet op een ander paard, want ik ben niet voldoende ervaren daarvoor.