Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
valine schreef:Earth schreef:Heb je een keuringsrapport gekregen? Dat lijkt me stap 1.
Wel verdrietig zo'n verhaal, voor jou maar ook voor het paard.
Keuringsrapport heb ik erbij gekregen
valine schreef:Keuring is ingepland door de verkopende partij.
Paard is nu 2 maanden in mijn bezit en loopt zolang ik haar heb rad.
De laatste peesblessure heeft zij in december 2023 opgelopen en heeft daarna 1,5 maand rust gehad. Toen is zij als weidemaatje weggegaan waarna ze na een aantal dagen op internet werd aangeboden als rijpaard.
Suzanne F. schreef:Was de verkopende partij een particulier of een bedrijf?
valine schreef:Keuring is ingepland door de verkopende partij.
De laatste peesblessure heeft zij in december 2023 opgelopen en heeft daarna 1,5 maand rust gehad. Toen is zij als weidemaatje weggegaan waarna ze na een aantal dagen op internet werd aangeboden als rijpaard.
anjali schreef:valine schreef:Keuring is ingepland door de verkopende partij.
Maar ze is nu rad? Na een half jaar zou een peesblessure genezen kunnen zijn. Wel moet je er daarna voorzichtig mee zijn om te voorkomen dat het terugkomt. Je hebt geen eerlijke informatie gekregen over haar medische voorgeschiedenis, dat is waar. Echter als het paard rad is en rad blijft dan is er minder aan de hand. Van een professionele verkoper zou je een half jaar garantie moeten hebben en dat is nog niet voorbij.
Fika schreef:Dan moet je wel kunnen bewijzen dat de blessure er al zat voordat je het paard kocht, of is mijn informatie verouderd?