Hoe type bodem trailer bepalen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Baileyi

Hoe type bodem trailer bepalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-24 14:49

Hallo, ik ben langzaam op zoek naar een trailer en aangezien ik 2e hands kijk vroeg ik me af of er een manier is om snel te zien wat voor bodem er in een trailer zit.

Van sommige merken heb je dat bij aanschaf voor een bepaalde bodem gekozen wordt en ik zie dus af en toe dat mensen niet eens weten wat voor bodem hun eigen trailer heeft..

Ik wilde namelijk kijken bij een trailer die een aluminium bodem zou hebben, maar volgens mij werd dat merk in dat jaar alleen met houten bodems geleverd. Dus mochten ze er zelf een in hebben gezet zou ik dat graag zelf even willen controleren voor de zekerheid.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 14:55

Baileyi schreef:
Hallo, ik ben langzaam op zoek naar een trailer en aangezien ik 2e hands kijk vroeg ik me af of er een manier is om snel te zien wat voor bodem er in een trailer zit.

Van sommige merken heb je dat bij aanschaf voor een bepaalde bodem gekozen wordt en ik zie dus af en toe dat mensen niet eens weten wat voor bodem hun eigen trailer heeft..

Ik wilde namelijk kijken bij een trailer die een aluminium bodem zou hebben, maar volgens mij werd dat merk in dat jaar alleen met houten bodems geleverd. Dus mochten ze er zelf een in hebben gezet zou ik dat graag zelf even willen controleren voor de zekerheid.

Volgens mij kun je er letterlijk onder kijken, als de bodem van aluminium is dan is het aluminium.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 14:55

Ook al bedacht dat een trailerboer op verzoek van de klant de houten bodem bij levering vervangen heeft voor aluminium?
Je kunt alles op je trailer krijgen wat jij wil, zolang je er maar voor betaald (of het zelf doet).

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-24 14:58

Ania schreef:
Baileyi schreef:

Volgens mij kun je er letterlijk onder kijken, als de bodem van aluminium is dan is het aluminium.

Ohh is dat gewoon meteen te zien. Dan ga ik dat doen, was ik natuurlijk sowieso van plan. Heb dus nog nooit onder een trailer gekeken dus was me niet bewust van hoe het eruit ziet. Beetje dom misschien.

@ikke dat snap ik natuurlijk, het gaat mij vooral om trailers van de mensen die het dus niet zeker weten wat voor bodem hun trailer heeft omdat zij hem ook weer ergens van 2e hands gekocht hebben.. En dan denk ik dat die mensen ook gewoon inderdaad er gewoon niet even zelf onder gekeken hebben..

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 15:04

Meestal kun je het zien aan de onderkant inderdaad. En als er losse rubber matten in zitten (zoals Ifor Williams heeft) kun je die ook vaak een stukje optillen om eronder te kijken.

minka

Re: Hoe type bodem trailer bepalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 15:15

Je kan de trailer ook voor aankoop laten keuren, dan weet je ook wat de staat is van zowel de trailer voordat je deze aankoopt.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 15:44

Toen ik mijn vorige trailer (met houten bodem) verkocht kwam er een handelaar kijken. Hij had een pinnetje bij waarmee hij in de bodem prikte om te testen of deze nog hard was of niet (en dan met name achter thv bilstang ivm urine/mest). Wellicht kun je daarmee al een eerste check doen als je naar trailers gaat kijken ;)

Huidige trailer is volledig aluminium dus bodem gelukkig ook.

BuckyBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:16

Hi! Weet iemand welke type bodems er zijn voor paardentrailers? Ik weet hout en aluminium, maar bestaat er ook een kunstof bodem? Of alleen een kunstof toplaag?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 16:22

Humbaur heeft een alubicomp bodem, dit is een combinatie van kunststof en aluminium.
Dit zijn twee aluminium sandwichplaten met kunststof kern en bovenlaag, zit 15 jaar garantie op.

Maar ik schat zo in dat andere merken ook zo hun speciale bodems hebben ontwikkeld.

Ik heb een humbaur met zo'n bodem (tegenwoordig standaard geloof ik) en die is nog zo solide als maar kan. De trailer is dik 10 jaar oud en die bodem is nog perfect.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 17:49

BuckyBokt schreef:
Hi! Weet iemand welke type bodems er zijn voor paardentrailers? Ik weet hout en aluminium, maar bestaat er ook een kunstof bodem? Of alleen een kunstof toplaag?

Kennis heeft er een kunststof bodem in gelegd maar ik weet zo niet meer waar ie 'm vandaan heeft.

Kunststof plaat met honingraat-structuur. Schijnt sterker dan hout te zijn en weegt de helft (of minder).
Ik moet er nog eens achteraan want ik heb er nog wel een toepassing voor.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 19:47

Let er op dat er niet een oude gietvloer op een houten bodem ligt.
Vaak verdrogen die na verloop van tijd en dan trekt de urine in de droogte scheurtjes en dan rot je bodem onder je gietvloer weg.
Dat zie je dan pas als het vrij laat of te laat is.
Dus aankoopkeuring bij goed aangeschreven (paarden trailer) bedrijf is dan wel slim. Gewone aanhanger garages kijken er toch anders naar dan goede trailer bedrijven.