Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LadyFiesta schreef:Wat bedoel je met hoger niveau?
L wedstrijden, M? Z?
Of zelfs subtop of Grand Prix?
Met een leuk (eigen) paard en goede begeleiding moet je makkelijk naar M niveau kunnen komen.
Dreamboy schreef:Hiermee wel enigsinds eens overigens. Ik leer zo veel meer van privélessen dan van de rest. Kan het echt aanraden als je beetje serieus bent. En van mij hoeft het niet eens per sé in relatief korte tijd. Zo snel als kan, maar ook zo snel als gaat, is voor mij prima. Proberen sneller te pushen dan lukt is denk ik niet goed, sommige dingen kosten ook gewoon tijd en die niet nemen werkt meestal averechts.En dan ook veel geld voor goede begeleiding. Aangezien ts pas laat begonnen is met rijden zullen er heel veel prive lessen aan te pas moeten komen om in relatief korte tijd op niveau te kunnen komen.
LadyFiesta schreef:Wat bedoel je met hoger niveau?
L wedstrijden, M? Z?
Met een leuk (eigen) paard en goede begeleiding moet je makkelijk naar M niveau kunnen komen.
LadyFiesta schreef:Waarom in relatief korte tijd dan Dreamboy? TS kan nog tientallen jaren rijden en ergens heen werken. Er zijn genoeg recreanten die pas later technischer willen gaan rijden.
Maar klopt, geld speelt een rol, voor privé lessen e.d.
MyrYara schreef:LadyFiesta schreef:Wat bedoel je met hoger niveau?
L wedstrijden, M? Z?
In principe wat gewoon mogelijk is. Ik krijg privé les en hoor vaak dat ik erg snel dingen oppak. Ik ben ook erg leergierig.
Tijd is voor mij nog niet echt een noodzaak. Omdat ik dus nu nog niet met een hoger doel rij. Gewoon om goed te kunnen rijden. Enkel zijn het nu nog dromen. Daarom kijk ik naar wat daarin mogelijkheden zijn en wat haalbaar is. Ik wil mezelf ook niet vastzetten op een idee wat domweg niet voor te stellen is. Zeker omdat dit een wereld is die voor mij ook gewoon nog vrij nieuw is nu.
BigOne schreef:Met genoeg gevoel, talent en geld kun je ver komen. Maar in eerste instantie is gevoel en talent het belangrijkste voor de basis.
BigOne schreef:Je hebt imo direct een bepaald gevoel nodig, schaar het onder talent wat dan ook. Maar van mening verschillen mag. Veel verschillende paarden rijden kan inderdaad behulpzaam zijn.
Anastasia24 schreef:Waarom niet? Zolang je het wel goed blijft doen en niet volledig voor ''het plaatje'' gaat (dus paardenhoofd in de krul voor betere punten en zo snel mogelijk met stang en trens). Op een fijne stal\manege waar de paarden goed verzorgd worden(en dus buiten komen, mentaal ok zijn, fysiek goed zittend tuig en geen klachten) kun je prima groeien. Als dat met ontspanning komt van beide kanten zal het snel gaan, maar inderdaad, zet er geen druk achter. Ga niet voor zo snel mogelijk. Gewoon beginnen vanaf het begin, je paard en jezelf willen verbeteren vanuit ontspanning. Vanuit daar eens op wedstrijd en kijken waar je aan toe bent. Tijd zat ts, maak je geen druk.
Gebruikers op dit forum: 5Muzketiers, ElsbethG, maessie, zoedeloe en 12 bezoekers