Kan een volledig Aluminium trailer rotten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ImLucky

Kan een volledig Aluminium trailer rotten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-24 14:35

Ik was aan het sparen voor een volledig aluminium 1(,5) paardstrailer, en ook al een heel eind op weg qua potje. Echter loopt het leven soms een beetje anders en heb ik de trailer wat sneller nodig dan ik oorspronkelijk in gedachte had.
Nu viel mijn oog op een volledig aluminium Ifor Williams, maar wel een uit 2006...

Heeft bokt tips over zwakke punten die ik moet controleren als ik bij deze trailer ga kijken?

En ervaring met inruilen van volledig alu trailers van +-20 jaar oud? Mocht het potje in komende jaren alsnog helemaal vol komen en ik voor een nieuwe zou willen gaan...

Saaams

Re: Kan een volledig Aluminium trailer rotten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 14:52

Alu kan niet rotten zoals hout, maar wel oxideren. Nu is ifor over het algemeen spijkerhard. Dus daar zou ik niet bang voor zijn.

Mijn iforwilliams uit 2015, heeft overigens wel hout in de wanden. Begreep ik ooit. Dus enkel de gloednieuwe modellen zijn volledig aluminium.

† Laerkens Beauty

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 14:56

Mijn Ifor uit 2008 heeft houten wanden, en die kunnen wel rotten. Ik zou dus even heel goed nagaan of het wel om een ''volledig aluminium'' exemplaar gaat... Lijkt mij stug namelijk..

Ook aluminium zou technisch gezien kunnen verzwakken, even een trailer technisch laten nakijken voordat je hem koopt is wel aan te raden!

Bij mijn trailer moet ik 1 wanddeel gaan vervangen. Er komt aan de naad een heel klein zachter plekje in. Deze staat waarschijnlijk zijn hele loopbaan al buiten. De onderkant en overige constructiedelen zien er nog top uit. Trailer gaat 2x per jaar voor controle op de brug zodat hij ook aan de onderzijde goed wordt geinspecteerd.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 15:01

Sommige aluminium trailers hebben binnenin hun wanden hout, met name de oudere modellen.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 16:01

Hier een ifor uit 2002. Geweldige trailer . Let wel deze modellen hebben aluminium bodem. Met houten wanden die aluminium gecoat zijn. De zijwanden en achterklep kunnen dus zeker wel rotten. Het is dus zeker goed om de trailer eerst te laten nakijken hoe de staat is.

Verder vind ik het een erg fijne trailer.

Because maybe
                                            You're gonna be the one that saves me!
R.I.P Djules 21-06-2008 /06-07-2012 Never forget you
R.I.P Levi 04-05-2004 / 20-11- 2015 Hope you're happy now

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie