De camera als trainingstool

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Olikea

De camera als trainingstool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-24 06:18

Steeds meer mensen doen het. Les, of in ieder geval feedback op filmpjes van jou en je paard.
Ook ik ben er mee bezig. Momenteel met de camera van mijn telefoon. de kwaliteit van het beeld is prima, maar (zelfs met grondwerken) in beeld blijven is lastig voor ons.
en dan heb je weer tegenlicht, duwt een ander paard je camera uit het lood, En natuurlijk staan onze beste varianten op een oefening er weer niet op.. noem maar op.

Ik ben dus op zoek naar een goed alternatief. ik kwam goede ervaringen tegen over de PIVO, maar die vind ik toch wat prijzig. (al ben ik bijna jarig :D )

Iemand ideeen voor een goed alternatief?
Voorlopig alleen nog voor grondwerk, maar er zal vast een dag komen dat ik ook effectief op julius ga zitten. Dus het zou tof zijn als het overal geschikt voor is.

Ingriddejong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 07:49

Olikea schreef:
Steeds meer mensen doen het. Les, of in ieder geval feedback op filmpjes van jou en je paard.
Ook ik ben er mee bezig. Momenteel met de camera van mijn telefoon. de kwaliteit van het beeld is prima, maar (zelfs met grondwerken) in beeld blijven is lastig voor ons.
en dan heb je weer tegenlicht, duwt een ander paard je camera uit het lood, En natuurlijk staan onze beste varianten op een oefening er weer niet op.. noem maar op.

Ik ben dus op zoek naar een goed alternatief. ik kwam goede ervaringen tegen over de PIVO, maar die vind ik toch wat prijzig. (al ben ik bijna jarig :D )

Iemand ideeen voor een goed alternatief?
Voorlopig alleen nog voor grondwerk, maar er zal vast een dag komen dat ik ook effectief op julius ga zitten. Dus het zou tof zijn als het overal geschikt voor is.

Bij de coachopleiding met paarden laten we ook vaak beelden schieten zodat de coaching in de opleidingsbijeenkomst kan worden teruggekeken.
We hebben tijdens de opleiding al vele manieren uitgeprobeerd maar eigenlijk blijkt dat gewoon door een derde persoon met de telefoon laten opnemen de beste is. Dat is wat wij nu in de coachopleiding in ieder geval toch aanbevelen.

Groetjes Ingrid
Laatst bijgewerkt door Sica op 29-07-24 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 08:12

Ik lees even mee. Ben 99 van de 100 keer alleen bezig in de bak en ben sinds kort ook begonnen met het filmen van mijn grondwerksessies. Mijn grootste probleem is de schaduw in de bak en dat ik uit beeld loop. Eerst filmde ik met een tablet, maar die paste zich slecht aan aan het licht, met mijn telefoon heb ik daar veel minder last van, maar die blijft minder makkelijk staan. Maar het uit beeld lopen is wel onhandig. Ga vandaag maar eens pionnen neerzetten waar ik dan binnen moet blijven, eens kijken of dat beter werkt

Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
O’Laska *future is bright*

miereneter

Re: De camera als trainingstool

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 08:28

Homo sapiens non urinat in ventum.

Marije_jiplover

Re: De camera als trainingstool

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 08:47

Ik maak nog wel eens mijn compactcamera met een Gorilla pod aan het hek vast als ik ga rijden.
Maar dan rijd ik idd stukken uit beeld.
Ik weet wel ongeveer welk deel van de bak het best in beeld is, dus ik probeer daar in de buurt te blijven.
Aangezien het maar kleine stukjes zijn dat ik uit beeld rijd, vind ik het ook weer niet zo erg. Het gaat mij om de trent, niet om alles wat ik gedaan heb exact terug te kunnen zien.
Voor mij werkt het dus wel, ik ben tevreden genoeg over het resultaat.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 10:10

Ik heb een pivo.
Het fijnste is als je alleen in de bak rijd.
Hij volgt goed, zoomt in, ik ben tevreden.
De ene telefoon werkt wel beter dan de andere.
Ik heb hem eigenlijk bij elke training wel aan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie