Gezocht: Route strandrit (met eigen paard) te Zeeland. Aanraders?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_GUN

Gezocht: Route strandrit (met eigen paard) te Zeeland. Aanraders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 21:57

Hoi allemaal

ik zou graag 1 van de dagen met mijn eigen paard een strandritje doen.
Aanraders welke plek leuk is? Makkelijk het strand bereikbaar en vooral: waar te parkeren met trailer.

Ik woon op de grens van BE / NL dus Zeeland (Renesse bijvoorbeeld) is haalbaar.

Ik hoor dat het voor 9u zou zijn en na 19u en dat ik goed moet bekijken wat de eb/vloed tijden zijn.
Nog tips? :o

Thx!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 16:08

Renesse is goed te doen. Ik rijd zelf nooit met de auto naar daar, dus parking kan ik je niet aanraden daar.
Zelf ga ik heel graag naar boswachterij Westenschouwen, eerst even een stukje door het bos en dan het strand op. Ik parkeer daarvoor aan de A. van de Weijdeweg (daar is ook een gebouwtje met wc). Ze zijn daar momenteel wel af en toe aan het werken, waardoor er soms minder parkeerplek beschikbaar is. Vanaf deze parking kom je wel op een stuk strand wat overdag ook toegankelijk is voor paarden.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100063563410610
Via bovenstaande facebookpagina "Stichting Ruiter- en Menroutes Schouwen-Duiveland" kan je daar altijd wat meer informatie over vragen. Zij hebben ook een mooi kaartje te koop van alle knooppunten, zodat je een mooie route uit kan stippelen en de weg terug kan vinden.

Verder ga ik regelmatig ook naar Groede. Hier parkeer ik aan de walendijk. Dan moet je nog maar net de zeedijk over en sta je op het strand. Er is nog niet zo heel lang geleden een ruiterroute aangelegd. Via de "recreatieruiters zeeuws vlaanderen" kan je daar ook meer informatie en een kaartje van krijgen.
Het stuk ruiterroute door de verdronken polder kan door sommige paarden eng gevonden worden omdat je verschillende geulen moet oversteken. Deze zijn volledig verstevigd en veilig voor paarden, maar sommigen vinden het slib wat eng. Een paard wat strand gewend is zal daar geen problemen mee ondervinden.

Loe_Loe

Re: Gezocht: Route strandrit (met eigen paard) te Zeeland. Aanraders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 16:14

Stichting Ruiter- en Menroutes Zeeuws-Vlaanderen bedoelt Fangio
Via fb of de website kan je een routekaart opvragen.
Hou er rekening mee dat ruiters op het strand alleen toegestaan zijn vóór 10:00 en na 18:00 (in de maanden mei tot september)