Waar hooinet ophange in trailer? (cheval liberte touring)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Waar hooinet ophange in trailer? (cheval liberte touring)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 18:17

Hoi!

Sinds een maandje ben ik in het bezit van een eigen trailer.
Hiervoor heb ik altijd trailers gehuurd, waar ik vrij makkelijk een hooinet op kon hangen. Maar nu bij mijn eigen trailer, weet ik even niet hoe ik het handig voor elkaar ga krijgen. Misschien kan iemand me helpen?
Er zitten voorin hoog bovenin wel 2 ogen, waar waarschijnlijk wel een hooinet al vast gemaakt kan worden. Maar dan? Ik heb een pony, dus zo heel hoog kan het hooinet niet hangen :=
Hellup!!

Hieronder even de situatie in de trailer. De rood omcirkelde rondjes zijn dus de oogjes.

Afbeelding

En een close-up van het oogje
Afbeelding

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 18:45

Haha herkenbaar ik moet ook zelf nieuwe ogen bevestigen anders kunnen mijn pony’s er ook gewoon niet bij. Trailers zijn over het algemeen niet ingericht voor pony’s :o

Dahlia85

Re: Waar hooinet ophange in trailer? (cheval liberte touring)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 18:57

Touw tussen de 2 ogen en daar je net aan. Goed bevestigen en het zit veilig.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 19:27

Maar de plekken die wel handig zijn, zitten dan gok ik voor de deuren. Dus een net lijkt me in z'n algemeenheid niet heel handig
Zou nog eerder t midden doen :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:36

1 ophangpunt voor een hooinet in een trailer is sowieso niet handig. Dan gaat zo'n net slingeren, en dat werkt als een boksbal als je een ophanging in het midden hebt. In mijn trailer van CL zit een haak in het dak. Totaal nutteloos vanwege het boksbaleffect.

Bij jouw trailer zou ik zeggen: hooinet met lang touw aan de bestaande haak vastmaken, aan de onderkant een touw met een karabijnhaak doen en het net daarmee vastmaken aan de voorbalkophanging. Dan hangt het net diagonaal voor het verzorgingsdeurtje, maar daar kan je nog wel onderdoor duiken, en anders maak je de karabijnhaak vast op het moment dat je buiten staat.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 21:25

Ik heb dezelfde trailer (maar dan met zadelkamer). Ik heb zelf een musketon haak door het oog en knoop daar mn net in. Door de musketon heb ik een groter oog waar ik makkelijk het touw doorheen kan halen.

Als je goed kijkt zie je het hier een beetje

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 07:28

miajackson schreef:
Hey, wat geweldig dat je paard op 38-jarige leeftijd nog goed eet! Als hij geen hooi meer kan eten, kun je misschien geweekte grasbrokjes of luzerne proberen. Mijn paard had hetzelfde probleem en de geweekte grasbrokjes werkten echt goed. Zorg er wel voor dat je dit even overlegt met je dierenarts om zeker te zijn dat je paard alles binnenkrijgt wat hij nodig heeft. love tester

Ander topic?

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 07:29

Ik heb er nu niet echt een goeie foto van dus die moet ik maken als je dat wil, het is ook geen cheval liberte maar een ifor williams. Maar ik heb het net hangen aan die stang voor en aan het oogje waar het touw aanhangt. Dus die hangt aan de zijkant. Als ik met twee paarden wegga zal ik er aan beide kanten een moeten hangen. Ik wil geen nieuwe oogjes enzo erin zetten, ik doe het met wat ik heb
Afbeelding
Afbeelding

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 19:22

Bedankt voor de tips! Hier kan ik zeker wat mee :)