Hoi allemaal, ik heb een vraagje aan degene onder ons die bekend zijn met hippische opleidingen/cursussen of er misschien zelf een volgen.
Ik ga aankomend academisch jaar het 3de jaar van mijn bachelor in. Ik heb door persoonlijke omstandigheden wat studievertraging opgelopen, waardoor ik niet meteen mijn master kan doen na mijn bachelor. Ik heb daardoor een soort 'tussenjaar' van precies 11 maanden.
Het leek mij leuk deze tijd op te vullen met een hippische opleiding/cursus, niet zozeer omdat ik daar professioneel mee aan de slag wil maar omdat ik het leuk vind om mij meer in mijn paardenhobby te verdiepen. Het enige wat mij beperkt is tijd. Nu snap ik dat een goede, allround opleiding simpelweg tijd kost. Daarom lijkt het me ook leuk om een cursus te volgen dat zich bijvoorbeeld op een bepaald onderwerp focust.
Ik heb bijvoorbeeld al gekeken naar de mogelijkheid om KNHS (kinder)jury te worden, het ORUN 1 certificaat, BICD basistraject, ruitercoaching en zadelpasser gekeken. Het enige wat mij niet echt aanspreekt is hoefsmederij, verder heb ik in alles interesse!
Kennen jullie nog meer hippische opleidingen (van het liefst één jaar of minder)?