waar op zoek naar een nieuwe pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

delist

waar op zoek naar een nieuwe pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 11:14

aangezien onze dochter flink de lucht is ingegaan, zijn wij langzaam op zoek naar een nieuwe pony voor haar. de grote zoektocht is dus begonnen, naast de bekende site's zoals MP, EH en SH werd ik er gisteren op gewezen dat er ook veel via social media aangeboden wordt. Allen ik heb geen social media (en wil ook niet), de bedoeling is dus om eens een keer in overleg met iemand anders te kijken, alleen weet ik dus niet waar te zoeken, heeft er iemand tips. Is het toegestaan om hier een zoek opdracht te plaatsen?

Alvast bedankt

Elisa2

Re: waar op zoek naar een nieuwe pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 09:33

Nee dat is niet toegestaan.

Op Facebook zijn er groepen, "paard en pony zoeken een goed tehuis". Wel is een account dan nodig.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 09:35

Je kunt op de bokt markt een zoekopdracht zetten. Daar horen advertenties thuis, dus ook 'zoekertjes'.

Verder zou je eens contact kunnen opnemen met wat stamboeken zoals New Forest, Welsh en NRPS. Die kunnen je vermoedelijk ook wel namen van (grotere) fokkers/fokstallen geven.
Of kijk via de websites van de stamboeken naar de goedgekeurde hengsten, bel die hengstenhouders op en vraag of zij weten wie van hun (vaste) klanten regelmatig ponies te koop hebben staan. De goeie gaan sowieso vaak op deze manier, en niet via advertenties.

En je kunt ook nog zoeken op bedrijven/mensen die ponies zadelmak maken, vaak handelen die ook in ponies.