Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Doet je paard dit altijd of alleen de eerste keer?
met name in het begin. Hij galoppeert ook graag.
Gaat het gepaard met een stukje blijheid en rennen of wat anders?
Ja en zeker als ie losser wordt, gaat hij actiever galopperen.
Het kan meerdere oorzaken hebben, van niet actief genoeg lopen tot vastzitten in de rug.
Okay, dus als hij geen actieve draf heeft dan kan een bok het gevolg zijn?
Overigens na ± 10 minuten aan de longe wordt hij losser en in de draf gaat hij dan echt fijn lopen, ik bedoel zijn hals strekken en rug ontspannen. Een medisch iets zou ik daarom niet direct aan denken.
Wat doet je paard als je het niet aan kondigt maar hem even flink naar voren laat draven zodat hij vanzelf in de galop valt?
Avalanche schreef:Dan lijkt me de oplossing vrij duidelijk: zorg dat hij goed actief stapt en draaft, eventueel met een bijzet om hem goed over de rug te laten lopen. Als het dan blijft, kun je altijd een DA inschakelen.
leeneliefje schreef:Bij bijna alle paarden die bokken in de overgang naar galop is er iets wat ze niet lekker zit. Ze bokken immers om iets te uiten 9vd10 keer. Kan natuurlijk ook overtollige/jolige energie zijn, maar lijkt mij dan niet dat dit stelselmatig alleen bij deze specifieke overgang is. Gezien je paard z'n rug moet bollen om aan te springen zou ik als ik jou was de rug laten checken door een goede DA of Fysio. En ook je zadel weer laten checken. Mijn paard sloeg een poosje terug uit met z'n achterbeen in de vliegende wissels, fysio erbij en hij heeft het 0 keer meer gedaan.
Succes!
leeneliefje schreef:Je bent niet overtuigd van je eigen fysio? Of overtuigd of dat wat toevoegt?
Succes!
Gebruikers op dit forum: Dries1990, Iser, LolaTFB, MiVita, Ubermetrics en 6 bezoekers