Morgen willen mijn vriendin en ik een buitenrit maken in Schoorl of Bergen. We gaan voor het eerst. Ooit hebben we vanaf de manege een rit gemaakt met paarden van hun en dat vonden we erg mooi. Nu willen we met onze eigen paarden. We hoeven niet naar t strand We beseffen dat het zondag is dus druk kan zijn met wandelaars paarden en mountainbikers etc maar we hadden nu de kans dus gaan t gewoon aan Alleen nu twijfel ik of we in Bergen moeten gaan rijden of in Schoorl. In Schoorl hoor ik dat t behoorlijk mul is en smalle paden in Bergen wat vlakker maar ook modderige plassen. Nu vind ik dat laatste niet zo heel erg maar t moet wel begaanbaar zijn. Vanaf Hargen hoor ik dat t enorm stijl kan zijn en dat zien we voor een eerste keer niet echt zitten.
Wat is jullie ervaring?? We willen niet het pwn gebied in iivm na loslopende hooglanders en paarden. De eerste keer moet gewoon relaxed zijn en niet al te veel uitdagingen erbij.
En waarom hargen?? Parkeren is t probleem Niet we worden gehaald En gebracht dus we Hoeven niet de trailer te Parkeren.. ik hoor dat t enorm stijl is in erg mul bij hargen en we hebben een jonkie die pas Net onder zadel is en een die lang ziek Is geweest en conditioneel nog Niet op zijn retour is
We worden ip gebracht dus zijn nu nog vrij in waar we gaan parkeren
Dorine92
Geplaatst: 13-07-24 16:53
Ik vind zelf Schoorl het mooiste. Je kunt gratis parkeren naast manege poelenburgh met trailer Hargen is meer duingebied, schoorl heeft een beetje van alles. Je kunt ook het strand op, of richting bergen of hargen rijden. Ligt er net aan hoeveel tijd je hebt en hoeveel kilometers je wilt maken. Maar in een uurtje anderhalf kun je vrij weinig. Dan moet je het aller kleinste rondje nemen
We gaan , na privé tip van een bokker, naar Schoorl. Starten vanaf Poelenburgh Beginnen met een klein rondje van 8 km als t ons bevalt gaan we over een paar weken gewoon weer een keer…
Absoluut Bergen, schoorl is vele malen zwaarder. Ik woon in Schoorl maar als ik wil buitenrijden ga ik naar Bergen.
Nienkje_H
Geplaatst: 13-07-24 18:57
En ik zou dan weer voor Schoorl kiezen (bij Poelenburgh het bos in). StaatsBos van Schoorl vind ik veeeeel beter dan het mulle PWN in Bergen (ik woon zelf in Bergen). Ik heb mijn pony ooit een blessure gereden in het mulle zand van de duinen ten zuiden van de Zeeweg. Een bekend gegeven volgens de DA destijds. StaatsBos is idd heeeeeel nat, maar beter te doen dan het PWN gebied in mijn optiek.
Alle 3 pittige ritten voor een paard eat net onder t zadel is, zou voor mij een echte no-go zijn. Ik woon hier en heb een jaar lang niet in die gebieden gereden om de pezen te laten wennen, succes
lnvdh
Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-24 20:18
We wonen nu ook in de duinen dus dat zijn ze wel gewend maar tis bij ons op plekken onbegaanbaar door t vele water waardoor we nu steeds naar t strand gaan en dan t stukje duin waar we wel doorheen kunnen, of we pakken stukken verhard..
Vandaag de ronde gedaan vanaf Poelenburgh en enorm genoten. Kleinste ronde gepakt en toch bijna 2 uur onderweg… Paar plekken echt vol water wat een uitdaging gaf aangezien het jonkie er echt niet doorheen wilde.. maar 80 procent van de route was prima te doen… lekker rustig aan gedaan..
Morgen maar ff hun spierpijn eruit wandelen…
Volgende keer naar Bergen maar laat t eerst maar goed opdrogen want wat een water ligt er her en der zeg
Leuk, en jammer dat het daar ook zo nat is! Heb je wat foto’s van de omgeving? Wil er ook een keer rijden(als het droger is)
lnvdh
Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-24 13:49
Meer filmpjes gemaakt maar die kan ik niet uploaden volgens mij
Jet
Geplaatst: 15-07-24 22:38
Filmpjes uploaden lukt mij ook niet, maar een youtube link kan je wel plaatsen. Ik ben wel benieuwd waar je in Bergen wil gaan rijden, ik heb de indruk dat het daar net zo zwaar is als in Hargen.