Malenka schreef:Ik heb met lichtgewicht kunstof balken inderdaad wel al wat vervelende situaties gezien omdat ze mee rollen en stuiteren.
Plastic kinderspeelgoed zou ik ook wel eng vinden. Vooral omdat ik bang zou zijn dat ze versplinteren.
Dat is ook waarom ik dit schuim juist wel interessant vind. Het splintert niet, rolt niet als ze er op gaan staan. Ik heb wel eens ergens les gegeven waar ze van die lange schuim balken hadden (geel en blauw) met een omhulsel van vrachtwagen zijl. Heel veilig en multifunctioneel. Maar door het formaat en het zijl nog steeds vrij zwaar en onhandig.
Ik ben het echt grotendeels met Fly_high eens.
ze kunnen erover struikelen als ze het per ongeluk voor zich uit schoppen. Om nog maar niet te spreken dat paarden er erg onvoorzichtig van worden.
Bij ons op stal hebben ze van dit soort dingen (langwerpige zachte buizen van schuim) om grondwerk te doen, ze er wat overheen te laten stappen/lopen.
Af en toe gebruik ik het eens met longeren, maar mijn pony (die echt goed kan springen), wordt er zeer onvoorzichtig van.
Hij loopt er gewoon vol tegenaan/bovenop etc.
Buiten dat dat gevaarlijk is, als ze er dan een keer op gaan staan/er over struikelen, loop je dus ook het gevaar als je wel een keer een echte balk mee pakt, dat je een salto maakt, omdat je paard gewend is er vol tegenaan te kunnen lopen.
Denk dat of het prettig (en veilig) werkt, een beetje afhangt van de mentaliteit van je paard......De mijne is een New Forest, die echt prima kan springen....maar hier is hij echt te lui voor....