Waar kan ik paardrijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Summerfly

Waar kan ik paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 19:34

}:0 Oke, lekker nietszeggende titel, dus het volgende:

Als kind heb ik een aantal jaar paardgereden en dat heb ik altijd prachtig gevonden. Ik was altijd een hele zelfverzekerde ruiter en durfde alles, maar uiteindelijk kort achter elkaar een aantal keer gevallen en daardoor angstig geworden en gestopt met rijden. Een lange tijd heb ik niet zoveel interesse meer gehad in paarden, maar nu sinds een tijdje begint het toch weer te kriebelen en zou ik het graag weer als hobby op gaan pakken. Echter spreekt gewoon lessen me niet meer zo aan :o en heb ik dus een beetje een apart wensenlijstje waarbij ik hoop dat Bokt me kan helpen met het vinden van een leuke plek om te paardrijden.

Ik woon boven Rotterdam en ben bereid te reizen naar omgeving Zoetermeer/Delft/Den Haag of evt Leiden/Gouda.
Belangrijk vind ik dat er een goede basis wordt geleerd maar dat plezier in het paardrijden en paardenwelzijn voorop staan. Zelf zie ik dat voor me in de vorm van veel buitenrijden, lekker de natuur in, kleinschaligheid en blije paarden die naast het rijden veel buiten staan. Het allerliefst zou ik westerngericht rijden, omdat dit me altijd heel erg heeft aangesproken.

Als kind kreeg ik wat saaie manegelessen op een manege die dierenwelzijn niet heel erg prioriteerde en heb ik daardoor misschien een wat vertekend beeld over maneges. Evt. zou ik dus ook wel eens een ‘gewone’ westernles willen proberen! Lone Star en Country Stables ben ik daarbij al tegengekomen, dus mochten er Bokkers zijn die hier lessen ben ik ook zeer benieuwd naar ervaringen hierover!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 21:01

Summerfly schreef:
Ik woon boven Rotterdam en ben bereid te reizen naar omgeving Zoetermeer/Delft/Den Haag of evt Leiden/Gouda.

Summerfly schreef:
paardenwelzijn voorop staan. Zelf zie ik dat voor me in de vorm van veel buitenrijden, lekker de natuur in, kleinschaligheid en blije paarden die naast het rijden veel buiten staan.

Dan zoek je in de verkeerde hoek :+

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 21:08

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 21:12

Onali schreef:
Summerfly schreef:

Summerfly schreef:
paardenwelzijn voorop staan. Zelf zie ik dat voor me in de vorm van veel buitenrijden, lekker de natuur in, kleinschaligheid en blije paarden die naast het rijden veel buiten staan.

Oké.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 21:14

office schreef:

Was deze stal inderdaad tegengekomen, zitten mooi in de buurt en het concept spreekt me wel aan, maar helaas hebben ze een opnamestop voor nieuwe (niet-gevorderde) lesklanten..

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 21:14

Ik heb een tijdje met veel plezier gereden bij Het Fjordenpaard in Breda. Lekker met de paarden het bos in. Paarden staan zomer en winter veel buiten en delen ‘s nachts grote gezamenlijke stallen.

Eigenaresse is een nuchtere dame die je snel op je gemak stelt. Paarden zijn fantastisch lief.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 21:18

Stal van lent in Zevenhoven oud instructrice van fair to horses is een nieuwe stal begonnen.Misschien voor de basis ?

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 21:26

Ro0sje schreef:
Ik heb een tijdje met veel plezier gereden bij Het Fjordenpaard in Breda. Lekker met de paarden het bos in. Paarden staan zomer en winter veel buiten en delen ‘s nachts grote gezamenlijke stallen.

Eigenaresse is een nuchtere dame die je snel op je gemak stelt. Paarden zijn fantastisch lief.

Dank voor de tip! Helaas is Breda net iets te ver uit de richting.

office schreef:
Stal van lent in Zevenhoven oud instructrice van fair to horses is een nieuwe stal begonnen.Misschien voor de basis ?

Voor zover ik kan zien geeft zij alleen les aan ruiters met eigen paard? Maar misschien kijk ik niet goed..

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 21:29

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 21:35

office schreef:
https://degouwehoefkes.nl/ Deze dan ?
Stal van lent kun je altijd even mailen of naar de open dag gaan 14 augustus?

Sorry 10 augustus is de open dag las ik .

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 21:51

Onali schreef:
Summerfly schreef:

Summerfly schreef:

Hoe bedoel je dit?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 06:32

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 08:16

Summerfly schreef:
office schreef:

Was deze stal inderdaad tegengekomen, zitten mooi in de buurt en het concept spreekt me wel aan, maar helaas hebben ze een opnamestop voor nieuwe (niet-gevorderde) lesklanten..

Kan je niet op de wachtlijst?

Ken de eigenaresse (en haar partner) persoonlijk en ze hebben daar een heel mooi bedrijf staan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 08:29

Onali schreef:
Summerfly schreef:

Summerfly schreef:

Het kan ook daar hoor. Is alleen lastiger en die stallen hebben enorme wachtlijsten voor de lessen. En oké, de combinatie van veel buiten staan en vooral buiten kunnen rijden is lastig want het zijn hier gewoon niet zulke grote natuurgebieden. Het zijn dan echt lessen en niet echt georganiseerde buitenritten. Dan moet je opzoek naar een bijrijdpaard en dan zal je wel eerst weer gewoon moeten gaan lessen (wat ik plus zou vinden want iedereen die rijdt zou moeten lessen)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:18

Lieser schreef:
office schreef:

Heeft geen wei voor de paarden.

Volgens hebben zij alleen stalling voor privé paarden en hebben zij geen lespaarden.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:53

Bij Fair2horses geven ze ook lessen op manegepaarden :j Ik ken iemand die er ook elke week privéles heeft, ik geloof wel dat ze vol zitten maar je zou eens contact kunnen opnemen

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 15:30

rien10 schreef:
Lieser schreef:
Heeft geen wei voor de paarden.

Volgens hebben zij alleen stalling voor privé paarden en hebben zij geen lespaarden.

Ze hebben zeker lespaarden.

Wei idd niet, paarden staan in een stal met uitloop/paddock er aan of in de paddock overdag. Maar komen veel buiten.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 15:37

MarliesV schreef:
Wei idd niet, paarden staan in een stal met uitloop/paddock er aan of in de paddock overdag. Maar komen veel buiten.

Ik vind een paddock zomer en winter niet paardvriendelijk (behalve voor paarden die niet tegen gras kunnen), dus ik heb de naam fair to horses nooit begrepen.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 15:40

Nou..als het zo blijft regenen kunnen alle paarden zomer en winter op stal blijven voortaan .hier is geen (wei) land tegen bestand …wat een droefenis…

Janneke2

Re: Waar kan ik paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:48

Misschien is manege Witte brug in Den Haag iets...?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:52

Country Stables is misschien toch wel een goede optie. Ik ben er de laatste jaren niet meer geweest maar een oud stalgenoot die daar vandaan kwam is er weer naar terug (haar paard kon bij ons niet aarden) en weer zeer tevreden. Ik zou daar eens een proefles nemen als ik jou was.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 16:00

Summerfly schreef:
Country Stables ben ik daarbij al tegengekomen, dus mochten er Bokkers zijn die hier lessen ben ik ook zeer benieuwd naar ervaringen hierover!

Ik heb een tijdje bij Contry Stables gestaan als pensionklant.

De lespaarden komen bij hen wel elke dag buiten, in de zomer op de wei en anders in de paddock en worden voor de rest ook netjes verzorgd. De lessen zijn best kleinschalig en lijken in mijn gevoel redelijk aan te sluiten bij wat je zoekt. Alleen buitenrijden is helemaal geen optie, dat zal ook niet veranderd zijn.

Lieser schreef:
MarliesV schreef:

Ik vind een paddock zomer en winter niet paardvriendelijk (behalve voor paarden die niet tegen gras kunnen), dus ik heb de naam fair to horses nooit begrepen.

Blij dat ik niet de enige ben := die paddocks zijn dan ook nog maatje vaatdoek. Tja ze staan technisch gezien buiten en kunnen 24/7 hooi eten maar fair to horses is IMO de laatste naam die je met zulk management moet hebben :')

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-24 16:09

Nou die valt dan iig af :=
Country stables had ook al een beetje mijn voorkeur ondanks het gebrek aan buitenrijmogelijkheden, dus daar ga ik binnenkort eens contact mee opnemen! Dank allen voor het meedenken :)