Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_yvonne schreef:Ik zat te denken aan een kleine deodorant spray, wellicht om in de richting van de wolf te sprayen, geen idee of ze schrikken van de geur of het geluid en of ze dichtbij genoeg komen dat je het richting ogen kunt spuiten
c_alsemgeest schreef:Toevallig met een Kennis van mij in Polen zit in een gebied met veel brutale wolven er over gehad wat zij heeft op buitenrit. Zij heeft altijd een actieve tracker op haar paard en haar telefoon bij haar waar haar man haar op kan tracken. Zij heeft zelf altijd een soort rugtasje op met pepperspray (hier niet legaal, dus mogelijk berenspray ook een optie? En een kleine fakkel. Voor de spray moeten ze redelijk in de buurt zijn de strijkfakkel zijn ze sowieso erg bang van schijnt en komen ze niet in de buurt.
Ze vertelde trouwens wel dat de wolven steeds brutaler worden, eerst waren goede honden roddels prima om je terrein te bewaken. Maar nu worden ook steeds meer honden gegrepen. Er mag daar wel afgeschoten worden als ze op je terrein komen. Voor mensen zijn ze nog redelijk terughoudend.
DubbelFun schreef:Als wandelaar heb je wat meer opties omdat je geen rekening hoeft te houden met een paard wat overal heftiger op reageert omdat ie ook al bang is voor de wolf.
Bearspray en Nordicwalking stokken zonder die rubber dopjeslijken me dan een goede optie, maar ook dat werkt alleen als je één wolf tegen komt. Tegen een roedel die je helemaal niets!
Bearspray werkt alleen als je zelf de wind in de rug hebt, dat spul wil je echt niet in je gezicht hebben. Dus 50% kans dat je er iets aan hebt, buiten dat denk ik dat het gelijk gesteld wordt aan Pepperspray en hier dus verboden is.
DubbelFun schreef:Als wandelaar heb je wat meer opties omdat je geen rekening hoeft te houden met een paard wat overal heftiger op reageert omdat ie ook al bang is voor de wolf.
Bearspray en Nordicwalking stokken zonder die rubber dopjeslijken me dan een goede optie, maar ook dat werkt alleen als je één wolf tegen komt. Tegen een roedel die je helemaal niets!
Bearspray werkt alleen als je zelf de wind in de rug hebt, dat spul wil je echt niet in je gezicht hebben. Dus 50% kans dat je er iets aan hebt, buiten dat denk ik dat het gelijk gesteld wordt aan Pepperspray en hier dus verboden is.
F_Orumster schreef:Deo/haarlak met aansteker is een goed idee.DubbelFun schreef:Als wandelaar heb je wat meer opties omdat je geen rekening hoeft te houden met een paard wat overal heftiger op reageert omdat ie ook al bang is voor de wolf.
Daar heb je een punt. Maar ik ben als fotograaf die een tijdje ergens bezig is met statief, weer besluipbaar en minder attent.
Gebruikers op dit forum: Ghazella, paddington, RenateHidden en 8 bezoekers