Ik was al reuzetrots op mijn eerste twee winstpuntjes in de L1 tijdens mijn eerste wedstrijd. Dat was in november, ik reed hem net anderhalve maand.
Daarna nog een aantal keren gestart, stuivertje wisselen wat betreft wel en geen winstpunten. Afgelopen zaterdag behaalde ik winstpunt zeven en acht op de Nieuwe Heuvel, tot daar had ik al mijn winstpunten op de Nieuwe Heuvel gekregen. Wel een keer enorm goed gereden in Barneveld, maar toen had ik zulke lage punten dat ik zoiets had van 'het zal wel, maar beter dan dit kan ik niet...'.
Maar goed, vandaag weer in Barneveld gestart. Tijdens het losrijden liep hij enorm lekker. Tijdens de proef iets minder, maar toch nog steeds wel goed. Met als resultaat tweemaal 162 punten!
Ik heb nu dus tien winstpunten en ben L2-startgerechtigd!

Er staan nog twee indoors op het programma en dan nog een outdoor L1, daarna, in juni, ga ik het proberen in de L2. Heb ik nog drie maanden de tijd om het achterwaarts te oefenen en het wijken te bevestigen en dan zijn we er klaar voor!
Heb ik ook geen twee paarden meer in dezelfde klasse!
Jurga gaat gelukkig na wat problemen ook weer de goede kant uit. Zij mag eind deze maand weer mee op wedstrijd en ik hoop dat we binnen een paar maanden weer ons eerste winstpunt na ruim anderhalf jaar halen.
Bij deze nog wat bedankjes:
Petra, toppie dat je steeds trouw meegaat als groom en me helpt met de paarden! Dankjewel!
Pap en mam, bedankt voor de steun en het vertrouwen dat jullie me geven om dit te kunnen doen. Ontzettend fijn dat jullie meegaan naar de wedstrijden en rijles, zonder jullie had ik dit niet kunnen doen.

janna, bedankt voor de fijne lessen, ik leer meer en meer bij, zowel met Jurga als Nimo!