Het zit zo. Ik heb een hele fijne wedstrijdbroek, zit echt heel lekker. Deze heb ik van iemand die ik ken over genomen en heeft ouderwets klitteband. Nou was dat op zich niet erg toen ik chaps droeg, maar ik merk dat dat niet zo lekker past in (aansluitende) rijlaarzen. Er komt een bobbel waar de klitteband over elkaar gaat die drukt op m'n enkel en in het leer van mijn laars. Echter, de broek is echt heel fijn, geen siliconen noch leer, hoge taille, dikke en stevige geweven stof en past perfect. En hij is wellicht oud, maar ziet er nog prima uit. Ik vind het zonde om hem weg te doen/te vervangen en het is ook best lastig om een nieuwe net zo fijne broek te vinden.
Dus nou had ik vandaag opeens het idee, wat als ik een kleermaker vraag om er elastiek in te zetten? Ik heb alleen geen idee of dat zo'n simpele oplossing is als in mijn hoofd, of dat daar toch wel wat mitsen en maren aan zitten. Er moet iig een stuk stof uit, en daar elastiek voor in de plek die niet te los of te strak is. En wil mijn fijne broek nou ook weer niet om zeep helpen