Nieuwe ifor Williams trailer maakt zoveel herrie ..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Nieuwe ifor Williams trailer maakt zoveel herrie ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 00:01

Zoals de titel zegt, mijn trailer maakt zoveel herrie onderweg..
Ben mij rot geschrokken toen we even in de trailer zijn gegaan onderweg….
Ik heb echt een probleem paard met trailer laden al gaat het laden zelf eigenlijk echt heel goed nu. Lang verhaal kort, begonnen met 2 paards uiteindelijk 1,5 paards ifor Williams gekocht, nieuw! Maar omg wat maakt die een verschrikkelijke herrie onderweg zeg. Er ligt al een mail bij de dealer .. en ga deze week zelf even in 2 andere trailers staan om te kijken of er verschil is, maar jeetje ik snap mijn paard waarom ze zo in paniek raakt onderweg. Ik heb het gefilmd maar moet even uitzoeken of ik dat kan plaatsen? Wil het anders ook wel privé appen naar mensen.. Na vele gedrags therapieën esdr Therapie vraag ik mij af of dit niet het grootste probleem van alles is. Iemand tips? Welke trailers zijn wel stil? Bedankt

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 05:53

Welk model is het?
Bedoel je dan het tikken van de losse onderdelen (kettinkjes etc) tegen het metaal of kraakt de trailer zelf heel erg?

_Nelleke_

Re: Nieuwe ifor Williams trailer maakt zoveel herrie ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 06:46

Ifor staat er wel om bekend veel herrie te maken. Maar het is even de vraag of het bij jouw trailer binnen de normale geluidswallen valt of dat er iets anders aan de hand is. Mijn trailerboer wist me te vertellen dat dit oa komt door de (wel zeer comfortabele) vering die eronder zit.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 06:52

Das best bijzonder, door die vering zou ik juist minder gerammel verwachten want dit zou toch een stabielere ligging moeten opleveren

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 06:53

Het schijnt dat juist de vering zelf een krakend geluid maakt.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 07:36

De Humbaur Xanthos is heel stil. Zelf zorgen dat er geen rammel ringen in hangen enzo, natuurlijk.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 07:43

Heb ook een ifor 1,5 paard gehad en die maakte inderdaad ook heel veel herrie.
Nu een bockman en dis echt veeel stiller

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 08:29

_Nelleke_ schreef:
Het schijnt dat juist de vering zelf een krakend geluid maakt.

Echt… nou lekker dan :?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 08:33

Er zijn paarden die heel gevoelig zijn en blijven op geluid dat zal je dan ws ook wel op andere fronten merken. Weet je zeker dat jouw paard bijvoorbeeld niet bang is voor smal staan? Wat doet jouw paard precies als reactie? IW rammelt dat is altijd zo geweest.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 08:37

Ik weet niet hoe het bij het nieuwe model zit, maar mijn oudere model ifor maakt inderdaad veel geluid. Dat is vooral het rammelen van de kettinkjes, niet van de vering. En sinds een ongelukje met de bovenklep van de vooruitloop maakt hij daar ook een krassend geluid als ik bv over een drempel ga. Mijn paard en ik storen er ons niet echt aan, maar kan me voorstellen dat het wel zo is. Ik zou er inderdaad even mee terug naar de dealer, er zijn oplossingen voor het ratelen (plasticjes om de kettinkjes) en misschien helpt wat olie hier en daar ook wel. Succes!

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:50

Ik heb ook een Ifor Williams, een tweepaardstrailer, maar ik herken de klachten over het geluid helemaal niet, mijn trailer is juist heel erg stil. Het is zeker iets waarmee ik terug naar de dealer zou gaan, om uit te laten zoeken waar dat geluid precies vandaan komt en of het te verhelpen is.

Als je zeker wil weten of een trailer een beetje stil is, zul je denk ik toch proefritten moeten gaan maken. Dat is niet echt gebruikelijk, maar in jouw geval denk ik wel handig om te doen. Het zou zonde zijn als je paard na alle moeite die je er al in hebt gestoken toch weer bang wordt vanwege de rotherrie.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:54

Ik heb een hb506 uit 2012 en heb deze ervaring helemaal niet.
Ik heb hem occasie overgenomen en in het begin rammelde er achter iets aan de deurtjes boven de laadklep. Daar bleken de stootbuffers weg te zijn, deze zijn vervangen en sindsdien is het stil.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 11:11

Toen wij gingen kijken voor een nieuwe trailer zei mijn man, een Ifor moet je niet nemen, de afwerking is zo slecht.
Zijn bij een Bockmann gaan kijken en hij zei.. zo duitse degelijkheid.

Ik zou terug gaan naar de dealer en aangeven waar je tegenaan loopt en of hij een oplossing heeft.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 11:29

Ifor heeft idd de naam ontzettend te rammelen. Als je er één hebt die stil is, is dat eerder uitzondering dan regel. Ik heb eens een paar kilometer op de snelweg in zo'n trailer gestaan (lange file, paard werd uiteindelijk onrustig, ik stond nog niet in de trailer om het paard te kalmeren of de file loste op, oeps) maar mijn hemel, wat een herrie én tocht, want de rijwind kwam ook door alle kieren.
Dus dat je paarden kunt hebben die flippen van de herrie kan ik me goed voorstellen. Zo'n ding is toch al eng, je ziet weinig tot niets, staat opgesloten, je ruikt niet veel meer dan uitlaatgassen en dan kan je ook nog eens niet meer hóren of er gevaar dreigt. Ja, als ik paard was, zou ik ook in paniek raken in zo'n situatie.

Ik denk dat de meeste polyester of gemengd poly/alu trailers stiller zijn dan vol-aluminium. Metaal is harder, kaatst meer geluid terug, is stugger, en zal dus eerder rammelen, denk ik.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 11:34

Kun je geen krimpkous over de kettinkjes doen of stukje tuinslang?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 11:59

mijn Ifor 506 uit 2008 rammelt niet. Tenzij ik het kettingkje van het kogelslot niet nauwkeurig ophang, dan hoor je die tegen de buitenkant van de trailer.

Als jij een nieuwe trailer hebt gekocht dan zou ik dit via de verkoper even uitzoeken. Ik kan me echt niet inbeelden dat dit de bedoeling is. en als bij mijn exemplaar uit 2008 de vering niet rammelt, dan lijkt het me echt heel erg stug als dat met een exemplaar uit 2023 (?) ineens wel zo is.
Hoe lang geleden heb je de dealer gecontacteerd? Want ik zou daar wel even achteraan bellen om aan te geven dat het je ernst is.

Als je een filmpje hebt met geluid ben ik wel heel benieuwd wat er te horen is. Je kunt die via Youtube uploaden (en op privé houden zodat mensen hem alleen kunnen zien als je de link stuurt bijvoorbeeld).

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:04

tienus63 schreef:
Kun je geen krimpkous over de kettinkjes doen

Dit hebben wij toen wij er één hadden ook gedaan, scheelt echt heel erg veel.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:25

Albert schreef:
tienus63 schreef:
Kun je geen krimpkous over de kettinkjes doen

Dit hebben wij toen wij er één hadden ook gedaan, scheelt echt heel erg veel.

Maar als het echt zo'n enorme herrie is, dan heeft TS het denk ik over wel meer dan alleen rammelende kettinkjes toch? Dan zou het echt iets structureels moeten zijn zoals de post van Ibbel mij doet voorkomen.

Ik wist dit trouwens helemaal niet over Ifor Williams, ik rijd echt al meer dan 15 jaar met heel veel plezier met trailers van dit merk rond. Ik heb net mijn eigen camerabeelden van in de trailer terug zitten luisteren en die zijn ook gewoon stil, dus wellicht zal het wat verschillen qua model en opbouw?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:04

tienus63 schreef:
Kun je geen krimpkous over de kettinkjes doen of stukje tuinslang?

Ik heb de kettinkhes vervangen door rubber. Scheelt veel geluid en kost bijna niks.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 13:18

Alles wat maar zou kunnen rammelen heb ik verwijderd.
Ben nu in contact met de dealer en ga nog even proberen die filmpjes te uploaden naar YouTube om het te kunnen laten horen. Het is echt bizar hard… bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:06

Dus je koopt voor duizenden euro's een trailer en dan moet je uit armoe met krimpkousjes gaan werken omdat hij rammelt.
Dat mag de dealer oplossen..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 22:28

Mando schreef:
Dus je koopt voor duizenden euro's een trailer en dan moet je uit armoe met krimpkousjes gaan werken omdat hij rammelt.
Dat mag de dealer oplossen..

Wel eens eigenlijk !

De dealer denkt btw helemaal niet mee!
Hij zegt iedere trailer maakt herrie het is geen auto… en ik stuurde hem vandaag een stukje van een video in trailer van stalgenoot die een stuk rustiger was en dan zegt hij misschien was er meer wind met die van jou ?? Ik heb gezegd volgens mij neemt u mij helemaal niet serieus. Ik heb een hele dure trailer gekocht die dit nu doet en daar ben ik echt niet blij mee … dus denk even mee ipv doen als of er niets loos is wordt vervolgd hoop ik..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 22:35

Fika schreef:
Welk model is het?
Bedoel je dan het tikken van de losse onderdelen (kettinkjes etc) tegen het metaal of kraakt de trailer zelf heel erg?

Model HBX 403

Het is gewoon echt de hele trailer … alles wat namelijk los zou kunnen zitten heb ik verwijderd of laten verwijderen..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 22:44

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 22:52

Rizette schreef:
Er zijn paarden die heel gevoelig zijn en blijven op geluid dat zal je dan ws ook wel op andere fronten merken. Weet je zeker dat jouw paard bijvoorbeeld niet bang is voor smal staan? Wat doet jouw paard precies als reactie? IW rammelt dat is altijd zo geweest.

Anderhalf voelt ze zich zeker fijner dat gaat nu super zonder te rijden, maar onderweg trapt ze de hele boel
Bij elkaar en heeft echt veel stress en nu weet ik dat het niet enkel het geluid is hoor want ze is ook bang om
Alleen te zijn en wilde echt niet smal staan maar ik weet zeker dat het geluid meewerkt. Want dat is met andere dingen op stal ook zo.. we zijn nu sinds een tijdje bezig met esdr en heb er ook een fijne gedrags therapeut bij *D