DIY obstakels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Onali

DIY obstakels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-24 20:26

Ik ben bezig met een obstakel/ schrikparkoers en had een briljant idee.

Nu ik echter klaar ben kom ik erachter dat mijn voorwerp te zwaar is :(

Kan ik dit nog goed krijgen?
De PVC is 32 mm, 2 meter hoog en staat in een parasolstandaard. Die op dit moment met een laagje water gevuld is.

Het voorwerp weegt 3,5 kg.

Afbeelding

Afbeelding

Zou het helpen om hem toch lager te hangen, want de galg hangt nu al scheef.

snorkel1986

Re: DIY obstakels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 20:42

Eerst zorgen dat hij recht in de voet komt te staan/ blijft staan

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-24 20:49

snorkel1986 schreef:
Eerst zorgen dat hij recht in de voet komt te staan/ blijft staan

Dat is dus mijn vraag, hoe?
Door hem toch lager te maken?

Josje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:41

In de voet vastzetten door er iets tussen te proppen?
Als het pvc te zwak is zou je misschien een (bamboe)stok in de pvc buis kunnen steken? Of een dunnere pvc buis? Geeft wat meer stevigheid

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-24 22:18

Josje_D schreef:
In de voet vastzetten door er iets tussen te proppen?
Als het pvc te zwak is zou je misschien een (bamboe)stok in de pvc buis kunnen steken? Of een dunnere pvc buis? Geeft wat meer stevigheid

Van een bamboestok gaat deze pijp niet spontaan rechter staan.
En dit is de dunste pijp die ik kon vinden. Dunner kan dus niet.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 23:50

Ik zou iets anders dan een parasolvoet proberen, iets dat hoger naar boven doorloopt, waar de pvc-buis in kan. Wij hebben op stal vierkante staanders zonder dop ( om een hindernis van te maken) erop en dan staat hij toch een stuk stabieler denk ik.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 02:35

Zou een parsol pin wellicht helpen? Die kun je nog aandraaien net als bij een (wellicht ook een optie) voet voor de kerstboom waardoor je de buis klem zet en het geheel niet 1 kant op wijkt.

Daar heb je een punt -> .

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-24 05:55

Jet schreef:
Ik zou iets anders dan een parasolvoet proberen, iets dat hoger naar boven doorloopt, waar de pvc-buis in kan. Wij hebben op stal vierkante staanders zonder dop ( om een hindernis van te maken) erop en dan staat hij toch een stuk stabieler denk ik.

Forcalquier schreef:
Zou een parsol pin wellicht helpen? Die kun je nog aandraaien net als bij een (wellicht ook een optie) voet voor de kerstboom waardoor je de buis klem zet en het geheel niet 1 kant op wijkt.

Ik had dus dit juist als tip gekregen, de voet van de parasol loopt op en je kan hem aandraaien.

We hebben staanders op stal, maar die zijn gedoneerd door een, inmiddels, overleden stalgenoot, maw ze zijn van/ voor iedereen. Die gebruik ik al voor andere hindernissen en de dop zit er nog op. Die ga ik dus niet bewust kapot maken.

Het gevaarte is nu al topzwaar en daar had ik even geen rekening mee gehouden.
Hout is geen alternatief, te duur en heb enkel een handzaag, op een boormachine na geen powertools.

Er moet een bel aankomen en die wilde ik dus een beetje op hoogte hebben. Ik had via YT en andere social media gezien dat je van pvc lichtgewicht hindernissen kon maken.
Vandaar dat mij dit ideaal leek.

Ook kwa opslaan is het makkelijk, je haalt het uit elkaar en hebt enkel wat buizen. De kosten zijn er ook zo goed als niet vergeleken met hout.

Waar ik het parkoers ga plaatsen zijn geen attributen, zoals bomen, waar ik de bel nog aan zou kunnen hangen.
Het wordt in de wei gehouden en ook weidepalen zijn geen optie, te laag en de stroomdraden zitten aan de binnenkant.

Als ik vanmiddag naar stal ga neem ik alles wel even mee en ga dan bedenken of ik een alternatief kan maken.
Misschien meer water er in, in mn huis wilde ik de voet niet helemaal vol hebben :+

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 07:04

Maar als je hem kunt aandraaien is het toch een questie van rechtzetten en goed strak aandraaien? 3.5 kilo is nou ook niet zo zwaar. En ook de parasolvoet vullen met zand, dan kun je hem daarin verankeren. Maar de voet word daar wel zwaar van, dus dat is alleen te doen als je hem niet vaak hoeft te verplaatsen.

Of ducktapen aan een hindernispaal als je de dop niet wil verwijderen. Overigens zit die er zo weer op.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 07:12

Ik snap heel goed dat je er geen staanders voor gaat slopen. Mocht het met een vollere voet niet werken, kan je de verticale "stang" ook nog aan een staander tapen, dat kan weer los gemaakt worden en daar sloop je niets mee. Ik ben er bang voor dat je ( met water) in de voet te weinig grip hebt voor deze constructie. Heel misschien dat het met zand nog zou lukken, dan heeft de buis toch wat meer stabiliteit, maar dan wordt de voet wel behoorlijk zwaar. Je kan ook nog van juten zakken/zakjes met zand erin extra gewicht maken en die op de voet omhoog leggen langs de paal, dat geeft dan ook wel wat meer stabiliteit.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-24 06:46

Ik heb, op de lengte na, alles iets ingekort en hij blijft al veel beter staan.

Nog niet de bel er aan gehangen, maar heb er al meer vertrouwen in.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 08:29

Ik heb voor mijn WE-stier een parasolvoet met beton (15 kilo, geloof ik). Om de bezemsteel goed recht te houden, heb ik er kleine houten stokjes omheen in de voet gepropt.

Edit, je laatste bericht niet gezien. Fijn dat het gelukt is!

Homo sapiens non urinat in ventum.
Bucas Smartex Rain 135/183 https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... at-135-183

LiefFriesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 11:07

Heb je al eens gedacht aan een vlaggenhouder aan een paalhouder?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-24 14:48

miereneter schreef:
Ik heb voor mijn WE-stier een parasolvoet met beton (15 kilo, geloof ik). Om de bezemsteel goed recht te houden, heb ik er kleine houten stokjes omheen in de voet gepropt.

Edit, je laatste bericht niet gezien. Fijn dat het gelukt is!

Ja dat lijkt me ook gaaf, alleen geen idee waar ik zoiets kwijt kan als hij niet gebruikt wordt.
Heb nu dus iets verzonnen voor de staanders om daar mee te gaan ringsteken.

De bel vond ik ook zo leuk maar lastig om een recht iets neer te zetten met voldoende draagkracht om niet om te vallen.
Vandaar dat ik op een galg kwam.

LiefFriesje schreef:
Heb je al eens gedacht aan een vlaggenhouder aan een paalhouder?

Nee! Maar je helpt me wel weer vooruit voor een andere hindernis _O-

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie