Jet schreef:Ik zou iets anders dan een parasolvoet proberen, iets dat hoger naar boven doorloopt, waar de pvc-buis in kan. Wij hebben op stal vierkante staanders zonder dop ( om een hindernis van te maken) erop en dan staat hij toch een stuk stabieler denk ik.
Forcalquier schreef:Zou een parsol pin wellicht helpen? Die kun je nog aandraaien net als bij een (wellicht ook een optie) voet voor de kerstboom waardoor je de buis klem zet en het geheel niet 1 kant op wijkt.
Ik had dus dit juist als tip gekregen, de voet van de parasol loopt op en je kan hem aandraaien.
We hebben staanders op stal, maar die zijn gedoneerd door een, inmiddels, overleden stalgenoot, maw ze zijn van/ voor iedereen. Die gebruik ik al voor andere hindernissen en de dop zit er nog op. Die ga ik dus niet bewust kapot maken.
Het gevaarte is nu al topzwaar en daar had ik even geen rekening mee gehouden.
Hout is geen alternatief, te duur en heb enkel een handzaag, op een boormachine na geen powertools.
Er moet een bel aankomen en die wilde ik dus een beetje op hoogte hebben. Ik had via YT en andere social media gezien dat je van pvc lichtgewicht hindernissen kon maken.
Vandaar dat mij dit ideaal leek.
Ook kwa opslaan is het makkelijk, je haalt het uit elkaar en hebt enkel wat buizen. De kosten zijn er ook zo goed als niet vergeleken met hout.
Waar ik het parkoers ga plaatsen zijn geen attributen, zoals bomen, waar ik de bel nog aan zou kunnen hangen.
Het wordt in de wei gehouden en ook weidepalen zijn geen optie, te laag en de stroomdraden zitten aan de binnenkant.
Als ik vanmiddag naar stal ga neem ik alles wel even mee en ga dan bedenken of ik een alternatief kan maken.
Misschien meer water er in, in mn huis wilde ik de voet niet helemaal vol hebben