airbagvest met bescherming voor sleutelbeen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MieLo

airbagvest met bescherming voor sleutelbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-24 16:55

4 weken geleden is mijn paard tijdens een buitenrit uitgegleden en zijn we samen op de grond beland.
Hierbij heb ik mijn sleutelbeen op 2 plekken gebroken en daar toch best een mentale knauw aan over gehouden. (dacht altijd onsterfelijk te zijn wat breuken betreft, maar helaas :+ ).

Voor mijn eigen gevoel zit ik nu toch aan een airvest te denken.
Zijn er ook vesten die enigszins bescherming kunnen bieden wat betreft je sleutelbeen/schouderkop?
Ik ben nu naar mijn idee niet hard gevallen, maar vooral echt verkeerd terecht gekomen.
Ik weet dat als je samen met je paard valt, het vest waarschijnlijk niet afgaat, maar toch heeft een airvest mijn voorkeur ten opzichte van een bp (die het in dit geval ook niet had kunnen voorkomen).

Capriootje

Re: airbagvest met bescherming voor sleutelbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 17:02

Ik heb het Freejump airjacket vest en ben er wel heel blij mee. Aantal keer mee gevallen en het voelt echt als een zacht kussentje. Als hij afgaat is het wel een ‘knal’ maar mijn paard is daar niet bang voor gelukkig.
De Freejump blaast vrij hoog op, dus langs de schouders/nek ook zeker. Op internet zijn wel filmpjes te vinden van testen ook dat je kan zien hoe ze zijn als ze volledig opgeblazen zijn.

Mocht je nog wat willen weten vraag gerust :j

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 16:31

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen met tips zijn en of je al iets gekocht hebt!
Hier namelijk op zoek naar hetzelfde.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-24 18:40

Ik heb uiteindelijk de hit-air Evolution besteld. Het was een rib uit mijn lijf, maar elke euro waard :D
Ik merk dat mijn angst om te vallen er nog steeds wel is, maar echt een stuk minder waardoor ik veel relaxter op mijn paard zit.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie