Voor loads of info zie deel 1 en 2 van dit topic: [TAO] Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? en [TAO] [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Forester13 schreef:Ik zag nog de Nissan X-trail maar helaas mex 2000 kg da’s te nipt.
De nieuwe Hyundai Santa Fe zal wellicht ook niet voldoen
Ik vrees in dat segment weinig te vinden
Is het dan enkel de Mazda CX60 die voldoet aan wat ik zoek
Forester13 schreef:Ik zag nog de Nissan X-trail maar helaas mex 2000 kg da’s te nipt.
De nieuwe Hyundai Santa Fe zal wellicht ook niet voldoen
Ik vrees in dat segment weinig te vinden
Is het dan enkel de Mazda CX60 die voldoet aan wat ik zoek
_Noah schreef:Goedenavond allemaal,
Ook ik meld mij hier even, ik ben op zoek voor mezelf en de kids naar een veiligere auto plus eentje die de trailer kan trekken. Ik denk aan een Mazda cx 5, Hyundai tucson, Volvo v70.
Voorkeur gaat naar de Mazda cx 5 vanwege het mooie trekgewicht. Prijs liefst niet boven €11000. Dan kom ik uit rond deze prijsklasse op meer dan 2 ton op de teller. Ik rij niet enorm veel kmers per jaar (7000). Mijn man zijn lease auto gebruiken we voor de noodzakelijke kmers en ik mijn auto voor woon werkverkeer en in de toekomst paarden vervoer.
Wat is jullie advies voor een auto met meer kmers op de teller bij dit merk?
Alvast dank voor jullie tijd en advies.
*edit, auto geschikt voor 1,5 paards trailer zonder be rijbewijs.
_Noah schreef:@ikke V70 zal het qua gewichten net aan redden, niet ideaal inderdaad met mtm 2260. Max gewicht trailer is 1200 kg, met de Cx 5 zal dat goed lukken.
Tucson mtm is 2050 dat zou net lukken. Voorheen vergelijkbaar model gehad; een Kia sportage v6 automaat 2 liter, voor de trailer, ging prima alleen die dronk mij teveel dus daar heb ik snel afscheid van genomen.
Ik denk dat de cx 5 voor mij een goede oplossing is, ik ga er een proefrit voor in plannen.
ikke schreef:_Noah schreef:@ikke V70 zal het qua gewichten net aan redden, niet ideaal inderdaad met mtm 2260. Max gewicht trailer is 1200 kg, met de Cx 5 zal dat goed lukken.
Tucson mtm is 2050 dat zou net lukken. Voorheen vergelijkbaar model gehad; een Kia sportage v6 automaat 2 liter, voor de trailer, ging prima alleen die dronk mij teveel dus daar heb ik snel afscheid van genomen.
Ik denk dat de cx 5 voor mij een goede oplossing is, ik ga er een proefrit voor in plannen.
Als je ook zeker weet dat je genoeg hebt aan die 1200kg MTM, dan kom je een eind.
Wat is "veel" in jouw beleving? Zo'n 6-pitter zou het juist iets simpeler moeten hebben.
_Noah schreef:ikke schreef:Als je ook zeker weet dat je genoeg hebt aan die 1200kg MTM, dan kom je een eind.
Wat is "veel" in jouw beleving? Zo'n 6-pitter zou het juist iets simpeler moeten hebben.
Rond de 1 op 7
zoedeloe schreef:Binnenkort krijg ik mijn nieuwe (tweedehands) auto, die 1400 kg mag trekken. Deze wil ik in de toekomst gebruiken om mijn paard( +/- 650 kg) mee te vervoeren. De kogeldruk van de trekhaak is 75 kg.
Met de meeste 1,5 paard trailers zit ik wel goed qua trekgewicht en kogeldruk. Alleen hoe zit het qua kogeldruk als je 1 paard in een 2 paards trailer zet? Ik kan namelijk een 2paards trailer lenen met een gewicht van 700 kg, alleen de kogeldruk.. Iemand enig idee hoe dat zit in de praktijk? Ik heb het verhaal gelezen van de weegschaal maar ben met name benieuwd naar mensen die dit al eens gewogen hebben/ hun paard zo vervoeren.
In de toekomst wil ik zelf een trailer kopen maar tot die tijd kan ik de 2 paardstrailer lenen of natuurlijk een 1,5 paards trailer huren.
p.s. ik heb een BE rijbewijs.
_Noah schreef:@ikke haha ja dat is leuk in Amerika maar niet met deze benzine prijzen. Dit was een v6 als ik niet uitkeek zat mijn paard op zijn kont achterin en ik ging er ook snel te hard mee.
Proefrit is geregeld voor morgen, ik ben heel benieuwd !