Vliegenmasker 24/7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 11:27

Ik zoek een fijn Vliegenmasker.
Maar wel met enkele eisen:
Ook in de nacht op kunnen blijven (ja, soms ontkom je daar niet aan.)
Zacht voor de huid
Sterk klittenband of sterke stof
Niet al te zweterig en dus schurend

Ik twijfel tussen bv een lycra masker of een ouderwets model dus gewoon met klittenband.
Paard kent het nog niet, staat 24/7 buiten en heeft een vrij gevoelige huid.

F_inley

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:29

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:46

Ik gebruik een Cashel vliegenmasker (zonder oren en met gat voor de maantop).
Mijn merrie houdt deze super goed aan.
Mijn ruin schuurt erg en speelt ze uit/maakt ze snel kapot. Die van mijn merrie is aan seizoen 2 bezig. Als het veel dagen na elkaar regent doe ik hem wel uit, maar vaak heeft ze hem 24/7 aan.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 11:51

Met regen doe ik hem dan ook af hoor, maar in principe met goed weer wil ik m om laten.
Hij heeft een klein voorplukje manen ( mijn vorige ponys hadden enorme voorplukken ) dus dat geeft wel meer opties

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:52

Hier de fly guard met franjes voor bij de neus. Quieta heeft m 24/7 op tenzij het regent inderdaad. soms gaat hij nachts wel af, als het lekker waait of zo.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 12:02

Zelf was ik altijd wel tevreden over de Lemieux. Enige kanttekening is dat ik tegenwoordig wel op regelmatige basis het vliegenmasker zou checken wanneer hij 24/7 op blijft hoe zacht ook.

Mijn merrie stond uiteindelijk op een uur afstand, dus voor mij was het dagelijks op en af doen absoluut geen doen. Als ik er was, stond ze lekker in de weide met een berg vliegen. Ze stond destijds op rust en ik maak haar nooit blij met uit de kudde halen. Destijds dus nooit noodzaak gehad om de vliegenkap af te halen.

Les geleerd, want hij was helemaal in haar huid gaan schuren maar een enorm smerige wond tot gevolg. Het zal een uitzondering zijn, maar wellicht heeft iemand er wat aan. :j

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 12:04

Ik heb zowel een lemieux als een masker met lycra. Ik wissel af, mijne krijgt snel plekken achter de oren als ze te lang de lemieux op heeft (dan heb ik het over een paar week hoor). Dus dan doe ik de lycra op dan komt dat tot rust, alleen van de lycra maskers krijgt ze weer andere plekken omdat het schijnbaar iets minder goed ademt. Ik heb een merrie met een zeer gevoelige huid en op deze manier (door af te wisselen), voorkom ik wondjes :+

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 12:22

Die van Lemieux is super fijn en zacht qua materiaal :) Ook fijn is dat deze lichte kleur gaas heeft ipv zwart, vind ik wel handig als het donker is. Ik heb wel die zonder oren vanwege de warmte.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 20:53

Van de cashel heb ik nog geen wondjes gehad, en die werden vrij intensief gebruikt op 4 paarden hier :P 1tje gooide hem dus altijd uit, mijn oudere paard is ondertussen overleden en de andere staat op een andere plek.

Sowieso verschilt het per paard maar hier geen wondjes gehad tgv de cashel. Heb op haar nieuwe plek een paar dagen een halster moeten aanlaten en daar had ze wel snel wondjes van toen :p

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 09:50

Hoe vallen cashel en lemieux?
Paard, maar heeft ook een cob halster soms..

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 10:35

hm ze passen wel volgens de afmetingen die ze geven (heb dus paarden opgemeten toen)
Van Cashel hadden zowel mijn kleine draver van 1.55 en merrie van 1.55 ongeveer maat arab/cob.
Een groter paard, iets fries kruising achtig had 1 maat groter (denk 'horse'. En dan sluiten ze mooi aan en zitten niet in de ogen.

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:12

Muze schreef:
Hoe vallen cashel en lemieux?
Paard, maar heeft ook een cob halster soms..

Mijn paard draagt cob halsters of full op kleinste en heeft een full vliegenmasker van lemieux. 1,65 barok paardje :)

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:24

Ik heb een nare ervaring met een zwart vliegenmasker. Plots was de huid onder de klittenband op de neus verhit. Elke avond ging het masker er af op stal, en toch tegen dat ik het gezien had was het te laat. Het hoeft ook maar enkele uren extreem warm te zijn.
Het is naderhand allemaal genezen maar het zijn nu 2 opvallende witte vlekjes op het neusbeen.

Als het nu weer eens nodig zou zijn, koop ik beslist een wit exemplaar .

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 13:56

Maar wit gaas? Of wit bont/ klittenband?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 14:08

Ik had voor 24/7 ook die van Lemieux juist vanwege het lichte dichte gaas. Hier kon ik zelf het fijnste doorheen kijken en dat leek me dus het meest prettig voor dag en nacht om te houden. Helaas bleek er een enorme sloper in de kudde, want elke dag vond ik de vliegenmaskers in twee stukken gescheurd terug op de grond. Maar vond het wel hele mooie degelijke maskers.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:48

Hier een merrie met een lang, maar smal hoofd. Draagt cob halsters en soms zelfs pony. Full is niet voor haar gemaakt. Heeft dan ook cob van Lemieux.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:41

Nou, inmiddels is het seizoen begonnen…
Hier binnen 4 dagen twee maskers erdoor gegaan, kapot.. van mn stalgenote ook, dus ze laten ze bij elkaar niet op ( jonge ruinen)
Mocht iemand nog sterke maskers weten?
Gesneuveld is een lemieux kap en eentje van de welkoop..

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:50

Hier lagen de LeMieux kappen ook in een dag in twee stukken op de grond. Die jonkies trokken alles aan flarden.. Vond het geen doen en ben overgestapt op die vliegen koordjes, dat was het enige wat wel heel bleef. Vond het namelijk ook gewoon vervelend dat ze elke keer aan zijn hoofd bleven trekken tot het af en stuk was.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:54

Blijft dat oké? Wij hebben geen halsters om, bedoel
Je dan die met een keelriem?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:57

Ja die bedoel ik. Die kreeg ik toen van een stalgenootje om te proberen. Had er voor de zekerheid een post elastiek tussen gezet tussen de sluiting (zodat het makkelijk kon knappen), maar die ukken hebben er volgens mij nooit meer aan gezeten. Is keurig het hele seizoen blijven zitten.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:07

Ik zweer bij de Busse.
Mijn pony liep er zomers 24/7 mee. Mijn jonge merrie nu sinds 3 dagen, ochtend op en dan de avond af. Afgelopen 24uur wel volledig op gehad en overleefd.

Afbeelding

Afbeelding

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:12

Ik vind de koortjes ook ideaal. Plus mocht het kapot getrokken worden is het niet gelijk zo duur een nieuwe te halen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:16

Die van LeMieux was hier ook snel kapot, de maskers van Cashel vind ik toch een stuk sterker persoonlijk

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:22

Ik heb 3 verschillende soorten vliegenmaskers en wissel elke dag af. Zo heeft hij 24/7 een vliegenmasker om maar telkens een andere waardoor er hoop ik minder irritatie is.
Heb nu voor het eerst een model met lycra en dat vind ik eigenlijk wel heel fijn. Paard volgens mij ook :D

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:51

Die van mij heeft die van cashel altijd 24/7 opgehad. Was hufterproof en goed uv werend