Hoi! Wat zijn jullie favoriete merken met kort vallende rijbroeken/rijleggings? Ik ben 154cm en zoek naar rijbroeken waarbij de binnenbeenlengte korter is dan 67 cm bij maat S/M. Ik draag taillemaat M/38 en soms een S/36 wanneer die ruim valt, alleen qua lengte past de S toch echt beter. Ik moet ze bijna altijd omvouwen aan het einde (dit werkt vaak beter bij leggings dan bij broeken) maar ik ben nog steeds op zoek naar een broek waarbij dat niet hoeft. Ik heb Cavallo en Kingsland al aangeraden gekregen, sommige van deze zitten goed maar nog steeds moet ik omvouwen. Kennen jullie nog meer merken waarbij de broeken kort vallen?
Ik ben 1.57m en heb hetzelfde probleem. Daarnaast ook nog een enorm smalle onderbenen, waardoor de broeken altijd te wijd zijn onder de knie. Ik heb nog geen enkele broek gevonden die echt niet omgevouwen hoeft te worden, maar die wel redelijk zitten zijn die van pikeur! En Lauria Garrelli heeft korte lengtematen. Dan is maat 36 maat 18. Die vallen echt veel fijner! Maar zijn wel vrij moeilijk te vinden. Verder alle merken inderdaad omvouwen.
Ik sla eigenlijk altijd de onderkant om en dat gaat het makkelijkste bij van die leggings of rijbroeken die dus vrij nauw aansluiten aan de onderkant. Ik ben tevreden met Maya Delorez, Fuego da Cabbalo, Anky.
Eurostar vind ik wel kort vallen, net zoals Maya trouwens daar hoef ik niet veel om te slaan, maar een klein stukje. Wellicht hoef jij deze dan niet om te slaan. Ariat hoefde ik ook niet om te slaan, dit was de tri-factor.
ken het probleem. Ben zelf 1.56 en ik heb nu rijbroeken van Horka die voor mij precies de juiste lengte hebben.
boerinnetje
Geplaatst: 01-07-24 12:12
Herkenbaar ik ben 1.60, en had altijd Pikeur broeken ( de standaard maat). Maar die dingen zijn zo duur... Heb een paar jaar geleden daarom eens een broek bij Kaemer besteld, en die zitten ook echt goed qua lengte. Ik ben er iig heel blij mee.