Vooraf ingestelde route op Garminhorloge

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Vooraf ingestelde route op Garminhorloge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-24 12:19

Hoi,

Weet iemand of het mogelijk is om op mijn Garmin Vivoactive 4s vooraf een ruiterpadenkaart te downloaden en een route uit te zetten, zodat ik een keer niet verdwaal? Ik ga volgende maand naar Epe op vakantie met het paard, maar wij zijn nogal goed in verdwalen. We komen altijd wel terug door de telefoon aan te zetten, maar vaak is dat via fietspaden of de openbare weg.

Ik heb nu een smartwatch. Met GPS. Weet iemand de app hiervoor en hoe werkt dit? Ik heb al diverse apps geprobeerd met de fiets of wandelen, maar ik kom er niet zo goed achter waar ik precies een route in kan stellen.

Het zou helemaal top zijn als hij de rit ook nog registreert, maar ik wil niet teveel vragen.

Eleeke

Re: Vooraf ingestelde route op Garminhorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 12:41

Komoot gebruiken lijkt me de beste optie.
De vivoactive kan zelf heen gpx inladen via connect. Maar komoot wel.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 12:41

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 12:49

Eleeke schreef:
Komoot gebruiken lijkt me de beste optie.
De vivoactive kan zelf heen gpx inladen via connect. Maar komoot wel.

Helemaal mee eens. Ik heb een Garmin Epix Gen2. Ondanks dat deze gpx ondersteuning heeft en interne kaarten bevat vind ik de "line" optie van Komoot veruit het beste werken. Hij registreert dit dan wel als "wandelen". Maar zowel tijdens de rit (in de komoot app) als nadien in de garmin connect app heb ik alle info die ik nodig heb.

Vanuit komoot kan ik de navigatie van garmin aanduiden en gebruiken binnen de activiteit paardrijden. Echter start de map dan nogal uitgezoomd. Daarbij vind ik de kaarten die standaard op de epix zitten ook vrij onoverzichtelijk. Maargoed ik ben dusdanig tevreden met de komoot applicatie dat ik ook geen moeite heb genomen om de garmin functionaliteit verder uit te diepen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 12:58

Idd via Komoot en dan de gpx overzetten naar connect en zo naar de watch.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 13:14

BeFunny schreef:
Idd via Komoot en dan de gpx overzetten naar connect en zo naar de watch.

Dat kan wel met de epix ( die heb ik) maar niet met Vivoactive volgens mij ( die kan geen GPX inladen via connect)

Maar Komoot kan als app gebruikt worden op de vivoactive en daarmee ook de routes die je gemaakt hebt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 13:18

O als dat geen navigatie horloge is dan kun je daar sowieso geen gpx opzetten idd. Maar wel met Komoot als app idd. Al weet ik niet of dat echt prettig werkt tijdens navigeren.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 08:47

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 08:59

Ik heb de app DwMap op mijn Garmin (vivoactove 3) gezet. Gpx bestand kun je online uploaden naar de app en dan kun je die inladen op je horloge.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-24 14:25

Ah, dan ga ik dat toch proberen, ik dacht hierboven te begrijpen dat de VivoActive 4s geen GPX ondersteunde. Maar ik heb het liefste echte ruiterpaden, heb net proefgedraaid met Komoot, en het was echt wel duidelijk, daar was ik heel blij mee, maar doordat hij wandelroutes pakte, kwamen we over bruggen en langs stukken die minder handig waren voor paarden. Nu heb ik gelukkig het braafste paard ter wereld en liep hij langs de snelweg over een brug al was het een rustig landweggetje, maar ik had wel een beetje spanning. Ik zou het dus echt wel fijn vinden als ik zeker weet dat het paardgeschikte stukken zijn.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 14:29

Je kunt vooraf een ruiterroute plannen toch? Gewoon met de link die ik plaatste. :)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-24 14:30

Ja, maar niet met Komoot toch? En die heb ik nu gebruikt.

Oh, wacht, wel met Komoot dus. Ga ik zo eens kijken!

Zoiets is dus precies wat ik bedoel! Als ik die inderdaad op de een of andere manier in Komoot kan krijgen ben ik er.
Laatst bijgewerkt door Utixo op 20-06-24 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 14:31

Ja wel, zo doe ik het ook. :D

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 13:09

Utixo schreef:
Ja, maar niet met Komoot toch? En die heb ik nu gebruikt.

Oh, wacht, wel met Komoot dus. Ga ik zo eens kijken!

Zoiets is dus precies wat ik bedoel! Als ik die inderdaad op de een of andere manier in Komoot kan krijgen ben ik er.

De route kan je gewoon plannen op de site die Captain gaf of ruiterenenmennen. Die gpx laad je dan in komoot op bijv je gsm en dan stuur je hem vandaaruit door naar je garmin.

@Captain. Welke navigatie view is dat in komoot? De premium variant?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 13:21

Op welke 'sport/activiteit' zetten jullie Komoot? Ik heb m nu op wandelen gezet, dacht dan heb ik de meeste kans dat de paden herkend worden. Alsnog gaf Komoot aan dat enkele paden onbekend waren.

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 13:27

Wandelen. Met de optie originele route volgen. Dit heeft me te tot nu toe zelden problemen gegeven. Alles wat uitgestippeld is met ruiterenmennen klopt eigenlijk perfect... Heel af en toe moet je is een andere pad in maar dat wijst zich dan ook wel weer.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 13:35

Dankje, dan zou t inderdaad goed moeten komen.
Ik heb t plan, ergens 'vreemd' te gaan rijden van t weekeind dus een route uitgestippeld. Ik rijd normaal eigenlijk nooit met routes, want als ik of mijn paard een leuk paadje zien gaan we gewoon daarin :D
Maar als ik het gebied niet ken wil ik natuurlijk wel een keer terug bij de trailer komen. En kan nog niet 'onbeperkt' rijden ivm opbouwend na een peesblessuren

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 13:41

jannico schreef:

Ja klopt!

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 14:02

Captain schreef:
jannico schreef:

Ja klopt!

dan houd ik het voorlopig wel gewoon bij de line navigatie. Geeft in 1 opslag duidelijk richting aan en ik rijd minder verkeerd dan dat ik deed bij gebruik komoot op de smartphone.