Paardrijden in het buitenland, ervaringen en tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

E4D

Paardrijden in het buitenland, ervaringen en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 15:51

Hoi hoi,

Ik ben net terug van een vakantie van 22 dagen paardrijden in Thailand. Enorm van genoten. Tijdens mijn vakantie kwam ik langs verschillende plekken en ik wilde onderzoeken of ik op Koh Samui of Koh Phangan een strandrit met zonsopgang of zonsondergang kon maken. Via internet en social media kwam ik bij verschillende bedrijven terecht maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat de strandrit + een taxi heen en terug te duur werd en het te moeilijk werd om (alleen) te ondernemen. Van andere bedrijven daar kon ik niet goed inschatten of ze goed voor de dieren zorgden. Sowieso is dit in Thailand een moeilijk punt omdat alles om toerisme draait.
FYI dit was mijn eerste reis buiten Europa.

Nu ben ik op zoek naar tips en ervaringen, hoe onderzoeken jullie of je diervriendelijk kan paardrijden in het buitenland? Zijn er instanties/organisaties die controleren of een bedrijf ethisch werkt? Zelf heb ik via social media meerdere vragen gesteld over het welzijn van de dieren en hoe ze dit waarborgen maar een bedrijf zal natuurlijk niet snel zeggen dat dit niet goed in orde is. Ook ben ik zelf een recreatieve ruiter en zou het ook wel leuk vinden om met een groep mee te gaan die ook een beetje kan paardrijden en niet enkel toeristen.
Adressen en suggesties zijn welkom. In de toekomst zou ik graag nog een keer met paarden willen zwemmen op het strand en misschien ook eens een paardrij vakantie in het buitenland, liefst met safari. Adressen, tips en suggesties zijn welkom! :))

Als het topic hier verkeerd staat dan excuses.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 16:11

Omdat dit topic beter past op BRT ga ik het daarheen verplaatsen.

BEU --> BRT

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 16:35

https://www.reiterreisen.com/

Geeft wel enige garantie dat de dieren goed verzorgd worden.

En bokker Zitouna verzorgt paardrijvakanties in Tunesië, ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat zij haar paarden goed verzorgd .

Travel_me

Re: Paardrijden in het buitenland, ervaringen en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 18:34

In veel landen is het vooral eerst een keer gaan kijken. Reken erop dat dierenwelzijn in Nederland heel anders dan in andere delen van de wereld is. Vooral in Zuid-Amerika zag ik echt vaak te magere pony's en dan een veel te dikke toerist erop..

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 18:46

Een vriendin van mij heeft een ruitervakantie in Zuid-Afrika gemaakt. Zal ik vragen met welke organisatie zij dit heeft gedaan?

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 19:33

nicolanca schreef:

En bokker Zitouna verzorgt paardrijvakanties in Tunesië, ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat zij haar paarden goed verzorgd .

Thanx, deze website is alleen niet zo gebruiksvriendelijk als je hem in het engels wilt bekijken. Das jammer.
Ik zal kijken of ik Zitouna kan vinden en een bericht kan sturen!

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 19:34

Paardennamen schreef:
Een vriendin van mij heeft een ruitervakantie in Zuid-Afrika gemaakt. Zal ik vragen met welke organisatie zij dit heeft gedaan?

Ja zou fijn zijn! Ben benieuwd. :j

Dapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:38

MARenAMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:48

nicolanca schreef:

Volgens mij had zij ook altijd een linkje voor haar website in haar onderschrift staan (durf ik niet 100% zeker te zeggen) maar daar zou je ook altijd eens kunnen kijken

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:59

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 21:02

Er is ook een bokker in Noorwegen , die buitenritten organiseert.

Vraag bokker Dorine maar eens, hoe ze aan haar adressen komt , daar zie ik regelmatig posts / topic voorbijkomen over haar reizen, waar ze ook probeert te gaan rijden.

Hingarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 22:56

Wij doen buitenritten en 3-daagde trektochten in Noorwegen.

De paarden staan in de zomer dag en nacht buiten in een omgeving waar de meeste paarden alleen maar van kunnen dromen.
Afbeelding

We nemen alleen maar ervaren ruiters mee op onze buitenritten/trektochten.
Wij vinden het niet eerlijk naar de paarden toe als ze met onervaren ruiters op pad moeten, die constant uit balans zijn.
Wij zijn dan ook geen toeristen attractie maar bieden wel veel mogelijkheden voor de gevorderde ruiters.
Afbeelding

In de winter staan de paarden overdag van 8 tot 20 uur buiten en in de nachten lekker warm op stal. Het kan hier gemakkelijk-18 graden worden en dan is het fijn als de paarden toch een stalletje hebben om lekker warm te kunnen liggen.

Voor meer informatie zie mijn onderschrift.
Afbeelding

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:48

E4D schreef:
Paardennamen schreef:

Ja zou fijn zijn! Ben benieuwd. :j

Horizon Horseback, ze heeft het erg naar haar zin gehad daar!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 02:00

Voor als je iets dichtbij huis zoekt! In de Belgische Ardennen maar op een van de mooiste locaties van Europa www.villalesolivettes.be

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:06

Ik ben zelf een keertje bij El Rancho Criollo geweest in de Franse Ardennen, wat echt een aanrader was! Ook ben ik bij Mackenzie Alpine Horse Trekking geweest bij Lake Tekapo in Nieuw-Zeeland, wat ook erg mooi was, maar wel minder actief toen. Verder kan je voor paardrijvakanties kijken op Hooves Around the World, World On Horseback, etc.

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 08:50

Hoi! Wat leuk dat je een paardrijvakantie wil gaan doen! Heb je in Thailand nu wel paardgereden of niet? Er zijn verschillende aanbieders van ruiterreizen, die oog hebben voor paardenwelzijn. In ieder geval kun je dan ook recensies lezen. Een paar voorbeelden zijn horseholiday.com, centaurtrails.com en hippotrek.be, maar er zijn bv in het VK en Duitsland ook verschillende aanbieders.
Wij zijn op trektocht geweest in Bulgarije en Marokko en gaan in maart 2025 naar Zuid-Afrika/Botswana. Mocht je geinteresseerd zijn in onze ervaringen, laat het me dan maar weten.