Bodyprotector

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Zertab

Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-24 00:17

Hoi allemaal,

Ik vond zo even geen recent topic dus vandaar een nieuwe.

Momenteel wordt mijn verzorgpaard van vier ingereden. Vandaag was mijn moeder mee en die zag de inrijder met body protector rijden. Nu wil ze graag dat ik ook zo'n ding aanschaf. Ik wil daar best gehoor aangeven, ook omdat het mij denk ik ook een veiliger gevoel zal geven. Zelf ben ik twee jaar geleden hard gevallen dus ook snel angstig. (Echter enkel en bekken waren aangedaan, iets waar een BP ook niet tegen beschermd natuurlijk)

Mijn doel is enkel dressuurmatig rijden met mijn verzorgpaard. En graag ook meenemen naar andere locaties. En dat vind hij tot op heden wel echt énorm spannend!

Ik vraag me eigenlijk vooral af, of ik nog wel genoeg bewegingsvrijheid heb in een BP? En ik lees ook dat je je val niet meer kan breken omdat je niet kan door rollen?
En ze passen niet onder je winterjas?
Ik heb alleen beschikking over een buitenbak, dus in de winter is een winterjas was prettig...

Ik heb ook gelezen over air vesten, dat gaat me te ver. Gezien de prijs wat je daarvoor neer moet leggen... En een rug protector lijkt me dan net te weinig beschermen?

Nu wil ik komende week langs de Epplejeck om even eerst eens zo'n ding aan te passen want ik heb zoiets nog nooit gedragen...

Texas02

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 01:04

Wat doorrollen betreft: ik weet niet hoe dat met een bodyprotector is. Maar zonder val ik ook gewoon als een baksteen op de grond _O- (en uiteraard standaard op de verkeerde kant waar ik al een keer heel hard op gevallen ben, zodat ik direct minimaal 3 weken last van mijn heup/bekken heb :+ ). Ik vind het altijd knap als mensen tijdens een val nog ervoor kunnen zorgen dat ze op een bepaalde manier terecht komen en door kunnen rollen enzo.

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 01:27

Ik word persoonlijk wel echt belemmerd in mijn beweging voor mijn gevoel. Ik heb hem dus ook echt alleen aan met crossen.

I am because you were

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 03:32

Hi Zertrab, goed dat je onderzoek dat naar wat een bodyprotector voor jou kan opleveren. Mijn advies is om ook verschillende soorten body protectors te passen. Je hebt versies die uit een voor en achterkant bestaan die behoorlijk recht zijn, maar je hebt ook versies waar de voor en achterkant uit allemaal losse blokjes bestaan. Voor de duidelijkheid voeg ik even foto's toe om het verschil wat beter te illustreren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoe meer blokjes/ minder ''rechte'' onderdelen, des te meer bewegelijkheid er in de body protector zit. Ikzelf rol er nog prima mee door. Mijn tip is om hem niet te strak aan te snoeren, dat kan je bewegelijkheid ook behoorlijk hinderen (en je ademhaling hihi).

Ik draag hem onder een winterjas, heb dan alleen de winterjas bijv niet helemaal dicht (enkel de onderkant een klein stukje) of heb een grotere winterjas zodat hij wel kan sluiten. Al gaat de jas toch al snel uit omdat de body protector ook een extra laag kleding en dus warmte is.

Ikzelf heb een sir lancelot. De mate van verstelbaarheid is daar groter dan bij sommige andere body protectors en hij heeft veel beweging van zichzelf.

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 04:29

Ik heb zelf een bodyprotector van USG, heel fijn ding met genoeg bewegingsvrijheid. Inderdaad passen is het belangrijkste zodat je goed kan voelen welke bij jou lichaam past

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-24 22:36

Ik ben uiteindelijk naar de winkel gegaan en heb er een paar gepast. Het is een USG geworden. Die gaf mij toch de meeste vrijheid, en voelde het lichtste aan. :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie