volgen van hartslagwaardes van de ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hiluxfautras

volgen van hartslagwaardes van de ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-24 13:23

IN de eerste plaats zou ik graag hartslagwaardes van mezelf willen volgen tijdens het rijden. Daar ik vooral en hoofdzakelijk aan paardrijden doe, zijn andere sporten minder van belang voor mij.

ik las dat de polar ignite 2 Equine interessant is als je de activiteit paardrijden wilt monitoren. Ik vond nu online een versie polar ignite 2 equine .... is it nog een andere smartwatch versie dan de polar ignite 2 of gewoon zelfde ? Heeft iemand een polar ignite2 equine ..... ???

Zijn de meesten onder jullie hier tevreden mee ?
Ik wil vooral graag mijn hartslag monitoren, tijdens het rijden vooral de gangen, tijd in de specifieke gang registreren, overgangen , routes opslaan etc etc ...

Idd niet makkelijk om het juiste model te kiezen tussen al die mogelijheden

JudithGigi

Re: volgen van hartslagwaardes van de ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 13:45

De polar ignite 2 equine heeft volgensmij alleen een hartslagmeter voor je paard erbij, maar heeft voor de rest niks speciaals. De polar ignite 2 die ik had kon geen gangen e.d. meten.

hiluxfautras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-24 13:59

JudithGigi schreef:
De polar ignite 2 equine heeft volgensmij alleen een hartslagmeter voor je paard erbij, maar heeft voor de rest niks speciaals. De polar ignite 2 die ik had kon geen gangen e.d. meten.

je bedoelt dus dat hij het onderscheid niet maakt tussen de tijd gedaan in stap, draf en galop ?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 14:15

hiluxfautras schreef:
JudithGigi schreef:

je bedoelt dus dat hij het onderscheid niet maakt tussen de tijd gedaan in stap, draf en galop ?

Nee klopt, je krijgt alleen een overzicht hoe lang je getraind hebt, wat de gemiddelde en max snelheid was, je eigen hartslag, calorieën etc. Niet heel erg anders dan een meting voor wandelen bijvoorbeeld :')

hiluxfautras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-24 14:19

oei da's veel minder dan ik dacht dat die zou doen .... verdorie zoektocht kan herbeginnen

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 14:21

hiluxfautras schreef:
oei da's veel minder dan ik dacht dat die zou doen .... verdorie zoektocht kan herbeginnen

Ja dat valt best tegen... Volgensmij heeft Garmin wel een app die dit kan bijhouden, maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd dus pin me er niet op vast :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 14:26

Alles wat jij wilt kan met de app van Equilab, behalve dan dat die app niet jouw hartslag meet. Ik heb zelf een fitbit en die heb ik ook om tijdens het rijden, dus die meet mijn hartslag. De Polar Equine horloges zijn inderdaad bedoeld voor het volgen van de hartslag van je paard, dus daar krijg je zo'n grote hartslagband mee. Verder heeft Polar geloof ik niet functies om de gangen etc bij te houden.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 14:28

Afbeelding
Wat wel kan bij polar is uitzoeken tussen welke snelheden je paard stapt draaft galoppeert. Die waardes instellen en dan kun krijg je dus zo’n grafiek

Links de snelheden en de instellingen daarvan

Rechst staan de div hartslag waardes ingesteld. Ze staan ingesteld bij mij op paarden waardes, maar ik rij zeer zelden met een band voor mijn paard en is dit is mijn hartslag gemeten met een Vantage V

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 14:30

Opzich kan dat wel, maar als je al wat verzameld en tempo wisselingen rijdt wordt het al best een opgave :D

hiluxfautras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-24 14:32

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 15:43

Afbeelding

Afbeelding

Wat mogelijk ook iets is is de Horsepal app. Daar kun je een Horsepal hartslagmeter aan koppelen, maar misschien ook een humane band.

Misschien kun je equilab ook een hartslag band aan koppelen, en dan haal je op marktplaats zo’n humane band. Die staan er denk ik zat en koppel je die aan je telefoon. Meet trouwens ook nauwkeuriger als de meeting aan je pols

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 16:39

Ik het een Polar Ignite 2 voor de hartslagmetingen van mijn paard. Kan ook mij meten als ik hem niet koppel aan de hartslagmeter van mijn paard. Voor correcte metingen van de mens, raden zo'n humane band voor om je buik aan met de losse sensor erin geklikt. Horloge en de sensor zitten gekoppeld aan je telefoon via de polar app.

voor de overige zaken, zou ik de Equestic clip gebruiken, die heb ik overigens ook. Ik meet overigens vooral mijn paarden.