Kleine camping met paard Drenthe/Overijssel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalla

Kleine camping met paard Drenthe/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-24 20:26

Hoi!

Eind juni ben ik een weekje vrij en wil ik graag een paar dagen met tent en paard op pad.

Met de NVVR ga ik regelmatig weekenden op pad, dus ik ben bekend met een redelijk aantal accommodaties. Voor nu zoek ik juist iets kleinschaligs en rustigs. Daarnaast vind ik het belangrijk dat er andere paarden zijn zodat ze niet alleen komt staan. En dat de uitrijmogelijkheden goed zijn. Verder heeft mijn paard alleen een weide nodig en ik een plekje voor mijn tent en sanitair.

Omgeving Drenthe en Overijssel. Drents Friese Wold ligt naast stal en het Holtingerveld en Dwingelerveld kom ik regelmatig, dus deze regio's vallen af. Ommerland vind ik behoorlijk prijzig om even weg te gaan. De Balloohoeve is een goed voorbeeld, maar dan liever zonder de (ik denk) drukte van de zorgboerderij.

Heeft iemand misschien de tip die ik niet zomaar op internet kan vinden?

Mariska_28

Re: Kleine camping met paard Drenthe/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 21:19

Ik ben jaren met de huifkar op vakantie geweest, als je mijn topics leest kun je zien waar wij geweest zijn met de kar. Veel kleinschalig, kamperen bij de boer zeg maar.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 21:25

Wij zijn vorig jaar bij camping Amerveld geweest in Drenthe. Bij de Drentsche AA, was ook een mooie omgeving! Ponys hadden het er ook goed. Snachts wel binnen ivm de wolf.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-24 21:55

Mariska_28 schreef:
Ik ben jaren met de huifkar op vakantie geweest, als je mijn topics leest kun je zien waar wij geweest zijn met de kar. Veel kleinschalig, kamperen bij de boer zeg maar.

Ga ik doen, bedankt voor de tip!

Amerveld ken ik, maar vanuit daar vind ik de omgeving niet ideaal. Vorig jaar bleek de zuidkant van Hooghalen totaal niet begaanbaar, dus daar wil ik eigenlijk niet naartoe. Ik rijd gemakkelijk 20-25km op een dag, dus dat moet wel goed te doen zijn.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 21:58

Je zit daar wel mooi bij een groot stuk bos wat allemaal redelijk aaneengesloten ligt.
misschien aan een andere kant, Schoonloo bijvoorbeeld?

edit: camping balloohoeve staat behoorlijk vol, denk dat je daar meer last van hebt dan van de zorg

edit 2: bij de manege in schoonloo was vroeger ook een camping, weet zo alleen niet of dat nog zo is

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 22:09

Boerhaarshoeve misschien?

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 22:14

Manege Knollegruun idd. Daar kun je heen om te kamperen met paard. Gelijk aan het bos.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 06:20

Minicamping Heldersbroek, bij de Sallandse Heuvelrug, vlakbij Hellendoorn.

Hebben wij een aantal jaren terug heerlijk gekampeerd en ik heb vanaf daar ook heerlijk gereden.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-24 06:58

Een manege is helaas niet helemaal niet wat past bij mijn idee van kleinschalig en rustig.

Heldersbroek is inderdaad juist wel waar ik naar op zoek ben, dankje!