Paardrijkleding dragen naar school

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasper_2001
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-05-24

Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 14:24

Hallo allemaal,

De titel zegt het al.
Zijn er hier ruiters die dit wel eens hebben gedaan. Zo ja:

Met welke reden?
Wat had je aan?
Met of zonder laarzen?
Met of zonder handschoenen?
Met of zonder cap?
Hoe ging het en wat waren de reacties?
Vond je het fijner als alledaagse kleding?
Hoevaak heb je dit gedaan en doe je dit nog steeds?
Heb je het wel eens voor je plezier gedragen naar school?


Ik zit er namelijk over na te denken om 2 keer per week in mijn paardrijkleding naar school te gaan. Dit zodat ik meteen door kan en niet telkens te laat kom. Voordat ik dit doe ben ik echter benieuwd naar eventuele ervaring van anderen.

PS: ik doe geen opleiding met paarden.

c_alsemgeest

Berichten: 20870
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:25

Ik nam mijn paarden kleding gewoon mee in een tas en kleedde mij op school om of op stal.

Mirjam79

Berichten: 1774
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:26

Zo deed ik dat ook. Nooit in de paardrijkleding naar school zelf.

996981
Berichten: 9950
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:28

Nooit gedaan. Gewoon een tas met kleding mee en omkleden op stal/school/werk zodra je klaar bent. Wel eens een keer een paard op de parkeerplaats van de hoge school gehad. Had 1 uur college en dat was op de route van huis naar concours. Dus auto en trailer mee :D

Cioccolato

Berichten: 6750
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:32

Hier idd ook kleding mee naar het werk zodat ik me daarna kon omkleden en dan door kon naar de volgende job
Je zou best een 'normaal' achtig paardrijshirt aan kunnen doen en dan later de broek wisselen.

troi
Berichten: 17044
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:40

Ik denk dat je apart wordt aangekeken als je in vol ornaat naar school gaat eigenlijk.

Maar de bups mee in een (sport)tas en na school omkleden op de wc kan toch prima?

Cambionn

Berichten: 915
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:44

Ik zou idd gewoon kleding meenemen en dan wisselen in de wc voor je vertrekt of op de wc op stal als je aankomt. Cap, laarzen en handschoenen al helemaal gewoon in de tas laten tot ze nodig zijn. Eventueel in een kluisje als dat kan, op school of op stal. Laarzen sowieso pas net voor het rijden aandoen en na het rijden weer uit, is beter voor de laarzen. Dus ook op stal of wanneer je daarheen fietst beter om die niet continue te dragen, gewoon ff jodhpurs of oude sneakers dragen voor en na het rijden.

Als je het wel de hele dag gaat dragen, kun je wachten op opmerkingen en andere nare reacties. Om dezelfde reden dat je niet in een judopak of galajurk naar school gaat, er is een tijd en plek voor alles en het is gewoon "raar" om kleding voor specifieke momenten op andere momenten te dragen. Daar los van gaat de geur in kleding zitten. Hoewel dit niet met een keertje dragen onwasbaar in je kleding zal zitten, zal paardrijkleding die langer gebruikt wordt voor dat doeleinde ondanks wassen naar paard gaan ruiken, en zeker niet paard mensen zijn daar niet altijd even blij mee.

Ik draag het enkel van te voren als ik thuiswerk en daarna door ga. Maar dan zit ik toch binnen thuis achter mijn bureautje. Naar werk (of vroeger school) zou ik echt niet doen. Vroeger na school wel meteen werk gehad met uniform, maar dan kleedde ik me ook om op de wc vlak voor ik heenging of vlak na aankomst daar.

Ponytante

Berichten: 240
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:50

Jasper_2001 schreef:
Heb je het wel eens voor je plezier gedragen naar school?


Ik vraag me wel even af wat de beweegredenen van onze Jasper zijn. Misschien zou hij het fijn vinden als we allemaal nu uitgebreid zouden vertellen over hoe fijn het voelt om de rijbroek aan te trekken. Hij zit immers lekker strak. :')

Met of zonder cap? :+ Nou, als ik het zou doen, wel met. En zweep niet vergeten! ~~}>

nicole_floor

Berichten: 3373
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:51

Ik ga ook regelmatig na het werk naar mijn paard. Ik leg dan gewoon een tas met rijkleding, mijn laarzen en cap gewoon in de auto. Nu staat mijn paard bij mijn ouders, dus kleed ik me daar in de badkamer gewoon even om.

En volgens mij hebben wij zelfs een keer met school paard gereden. Toen heb ook gewoon alles in een tas meegenomen. Mij niet bellen om in mijn paardrijkleding door school/ werk te lopen. :')
Laatst bijgewerkt door nicole_floor op 22-05-24 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Berichten: 11501
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:52

Ik heb hier ook geen goed gevoel bij :n

Anastasia24

Berichten: 2745
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 15:11

Beetje vreemd topic inderdaad, := , ik ga maar uit van het positieve. Doen waar je je goed bij voelt ts, mij lijkt het iets fijner even in de wc\auto om te kleden. Mocht jij dat niet vinden doe je het toch? Zou mij weinig boeien wat andere vinden. Net waar jij je comfortabel bij voelt.

mika11

Berichten: 11142
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 15:17

Vraag je nu of er mensen met de cap oo hun hoofd en rijhandschoenen aan in de klas zitten?
Er zullen ook wel mensen zijn die na school gaan tennissen of boksen.
Lijkt me wel bijzonder als iedereen dan al bijpassende kleding aan heeft.
Ik denk ook gewoon je spullen in een tas meenemen.

Lieser
Berichten: 1619
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 15:27

Nooit gedaan, ik kleed me op stal om als ik eerst ergens anders heen moet.
Cap en handschoenen aan in de klas lijkt me onzinnig.

Petpa

Berichten: 1767
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 15:29

mika11 schreef:
Vraag je nu of er mensen met de cap oo hun hoofd en rijhandschoenen aan in de klas zitten?
Er zullen ook wel mensen zijn die na school gaan tennissen of boksen.
Lijkt me wel bijzonder als iedereen dan al bijpassende kleding aan heeft.
Ik denk ook gewoon je spullen in een tas meenemen.


Wellicht is het een topsportklas ;-)

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 15:40

Het lijkt mij nogal belachelijk om in vol ornaat in de les te gaan zitten. Spullen in de sporttas en omkleden op het toilet. Hoe moeilijk kan het zijn?

Koper

Berichten: 30572
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 15:47

Mijn zusje is wel eens in (mijn) paardenplunje naar school geweest maar dat was ivm carnaval.

Toen ik nog studeerde had ik een bijrijdpaard in de stad waar ik mijn opleiding deed. Soms ging ik vóór college naar stal, soms erna. Omkleden deed ik op stal.

DayDream21

Berichten: 1080
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 15:58

Ik heb het vroeger wel gedaan :D
Op de middelbare school af en toe en gedurende mijn HBO opleiding (die niks met paarden te maken had) regelmatig. Gewoon in rijlegging met paardrijdsokken en jodphurs. Ik zorgde er dan wel voor dat ik een schoon setje aan had zodat ik niet naar paard rook := Scheelde een hoop gesleep omdat ik alles toen nog op de fiets of met het ov moest doen. Sinds ik een baan heb kleed ik mij wel gewoon op stal om.

Gombal
Berichten: 136
Geregistreerd: 22-12-15

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 16:00

vind t een aparte vraag. zal wel aan mij liggen .....
misschien dat je er nog bij kan vragen of men een stokpaard er bij had ?

Nibbit

Berichten: 10431
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 16:03

Zweep mee lijkt mij wel een keer leuk. Dan wel cap op voor de zekerheid en ms bodyprotector

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 16:08

Nog nooit gedaan. Ik fietste na schooltijd naar huis alsof de bloedhonden achter mij aan zaten, zodat ik zo snel mogelijk kon omkleden en doorfietsen naar stal. Wel heb ik vroeger mijn kleding een keer meegenomen vanwege een spreekbeurt.

Westhof

Berichten: 2946
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 16:09

Can't tell if troll, vreemde fetish, of beide :+

heidy_wilco

Berichten: 4481
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 16:10

Als je telkens te laat komt is het een beter idee om afspraken op een later tijdstip te plannen.

Een gewone vraag over paardrijkleding aan naar school is normaal, maar de specifieke vragen die je erbij hebt zijn op zijn zachts gezegt merkwaardig en onnodig. Maar ik krijg het gevoel dat je een fetish hebt. Wat helemaal prima is als je het hebt, maar het is niet okay om onschuldige mensen die je proberen te helpen erbij te betrekken.

Ik hoop dat ik het verkeerd heb, en mijn excuses als dit niet het geval is, maar dit is nu het gevoel dat ik hierbij krijg.

Lijsken
Berichten: 1055
Geregistreerd: 10-02-22

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 16:12

Met de carnaval, mooi makkelijk :D

_Reneee

Berichten: 5791
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 16:18

Ik heb mezelf jarenlang omgekleed in de auto onderweg naar de manege.

Jasper_2001
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-05-24

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 16:23

Laatste vraag inderdaad wellicht niet nodig. Inderdaad een redelijke optie om het mee te nemen en zal dit dan ook als optie kiezen. Ik heb ook gekeken voor een kluis op stal en deze optie is er. Er is eentje vrij :) De rest van de spullen zal ik schoon meenemen naar school en aan het einde van de schooldag omkleden.

Mijn excuses als het raar over komt. Dat is niet mijn bedoeling. Mijn fout geweest, ik had het beter kunnen formuleren.