Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dioni schreef:Ik zit in Noord Holland vlakbij Vijfhuizen.
Van huis ruilen heeft denk ik weinig zin, aangezien de paarden niet bij huis staan.
Ik vind het niet erg om ze verder weg te zetten als ze maar goed verzorgd worden, zodat ik met een gerust hart op vakantie kan.
Dus goede vakantie adressen, graag!
dioni schreef:@ 0000: ze staan in eigen beheer. Ik draag de volledige zorg voor onze paarden. Er is dus niemand die daar de zorg over kan nemen. Daarom zoek ik een goede oppas of liever nog een goede vakantie stalling zodat ik met een gerust hart op vakantie kan gaan.
nicolanca schreef:Lelymare in Lelystad, maar die biedt geloof alleen vakantiestalling aan als je je paard daar laat doortrainen.
BellaRoos schreef:Hallo Wij zijn op zoek naar iemand/stel die vanaf 9 juli minimaal 2, of 3, maar het liefst 4 weken in ons huis zou willen verblijven. Wij wonen landelijk, aan de rand van het dorp met een heel mooi uitzicht over de weilanden,
in Duitsland net over de grens bij Arnhem. Op loopafstand van het bos. Je kan hier mooi wandelen en fietsen en er zijn leuke dorpjes in de buurt. In het dorp zijn 2 restaurants en op fietsafstand is een kade met een boulevard met allemaal restaurantjes. De steden Doetinchem, Arnhem, Kleve en Düsseldorf zijn met de auto in korte tijd te bereiken.
In ruil voor het verblijf vragen wij dan de verzorging van ons paard/pony’s en de cavia’s. We hebben ook een hond maar die gaat mee op vakantie. (Je kan dus wel je eigen hond mee nemen) we hebben 1 KWPNer, 2 Welsh pony’s en 1 shet. Ze staan 24-7 buiten, het verzorgen gaat om de mest uit de paddock halen, hooi voeren 1x per dag en de sproeiers aan zetten. En er moeten indien nodig dekens verwisseld worden en vliegenmaskers op en af gedaan worden. We zoeken wel iemand die verstand heeft van paarden (ivm het nogal gecompliceerde karakter van mijn paard, erg lief maar nogal gevoelig en snel van slag) en het is wel belangrijk dat je het kan zien als er iets mis is met de dieren en je daar mee weet om te gaan.
Ik heb hier te weinig ruimte voor nog een paard/pony maar er zitten wel veel pensionstallen hier in de buurt die wellicht een stal voor een maand willen verhuren, dat zou ik voor je na kunnen vragen.
De cavia’s staan buiten op het terras, die moeten ook 1x per dag gevoerd worden.
Normaal heb ik 2 mensen die ik kan vragen, maar de ene gaat zelf ook op vakantie en de andere heeft gezondheidsproblemen. Vandaar dat ik nu op zoek ben. Let op; rijden is geen optie. Weet jij iemand of heb je zelf interesse dan graag een reactie