Oppas voor paarden in vakantie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dioni

Oppas voor paarden in vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-24 10:35

In het kader van bokt weet raad:
Ik heb 3 paarden in eigen beheer. In mijn vakantie zorgen meestal vrienden en of familie voor de paarden. Nu is dit vorig jaar niet goed verlopen, waardoor ik graag een andere oplossing voor mijn vakantie wil.
Ik denk aan betaalde oppas op mijn locatie of ik breng mijn eigen 2 paarden bij een profesionele stal onder.
Suggesties iemand??

Goof

Re: Oppas voor paarden in vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:39

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:52

Ik weet niet waar je in het land zit, maar er zijn best een aantal adressen waar je je paard kunt brengen voor de vakantie. Sommigen ook met het geven van beweging indien gewenst.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-24 11:54

Ik zit in Noord Holland vlakbij Vijfhuizen.
Van huis ruilen heeft denk ik weinig zin, aangezien de paarden niet bij huis staan.
Ik vind het niet erg om ze verder weg te zetten als ze maar goed verzorgd worden, zodat ik met een gerust hart op vakantie kan.
Dus goede vakantie adressen, graag!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 11:58

Volgens mij bestaat er ook een paardenoppas centrale. Zou dat wat kunnen zijn?

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 12:05

Wij brachten ze tot vorig jaar ook weg als we op vakantie gingen, vooral omdat het verzorgen bij huis ons super slecht was bevallen 1 jaar en ik wil er gewoon geen zorgen om hebben. (stonden vol in de stront en waren bijna niet buiten geweest) Dus toen zijn we gaan zoeken naar een vakantie adresje voor de paarden. Wij zitten op rand overijssel / gelderland, dus dat is voor jou uit de richting.

Nu hebben we een pensionpaard op stal staan en de eigenaresse neemt de honneurs waar als wij weg zijn. Dat gaat super, de stallen en paarden staan er op en top verzorgd bij als we weg zijn!

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 13:08

dioni schreef:
Ik zit in Noord Holland vlakbij Vijfhuizen.
Van huis ruilen heeft denk ik weinig zin, aangezien de paarden niet bij huis staan.
Ik vind het niet erg om ze verder weg te zetten als ze maar goed verzorgd worden, zodat ik met een gerust hart op vakantie kan.
Dus goede vakantie adressen, graag!

Naar wat voor vakantie adres ben je op zoek? Stal of 24/7 weide ?

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-24 13:34

Liefst paddock met hooi, deels op stal of deels op de wei kan eventueel ook. Ze staan normaal niet op de wei ivm 1 snel hoefbevangen en 1 snel te dik

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 14:03

Vakantie stalling kan op meerdere plekken. Ik doe dat weleens voor klanten of via-via maar zit echt aan de andere kant van het land, grens met Limburg. Maar als je gewoon een goede stalling hebt, zou je met een gerust hart weg moeten kunnen. Die zijn ook gewend om de volledige zorg te dragen.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-24 22:43

@ 0000: ze staan in eigen beheer. Ik draag de volledige zorg voor onze paarden. Er is dus niemand die daar de zorg over kan nemen. Daarom zoek ik een goede oppas of liever nog een goede vakantie stalling zodat ik met een gerust hart op vakantie kan gaan.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 23:07

dioni schreef:
@ 0000: ze staan in eigen beheer. Ik draag de volledige zorg voor onze paarden. Er is dus niemand die daar de zorg over kan nemen. Daarom zoek ik een goede oppas of liever nog een goede vakantie stalling zodat ik met een gerust hart op vakantie kan gaan.

Ja ik zie dat ik het er een beetje stom heb staan, dat bedoelde ik inderdaad. Bij oppas ben je toch nog soort van afhankelijk van ziek of afmelden. Maar een vakantie stalling die zich netjes aan de afspraken houd en waar je gewoon kan aangeven wat je exact wil dat er gebeurt is zeker een goede mogelijkheid denk ik. Ik zou dan met name kijken naar trainingsstallen ed, daar is meer doorloop en die kunnen als je op tijd reserveert vaak gewoon zorgen dat ze voor die periode 2 plekken hebben. Op een regulier pension is dat meestal lastig, staat het vol, krijgt toch iemand voorrang die langer wil blijven etc.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 07:40

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 12:32

Die gaat ook op de lijst Jet!
Ik heb inmiddels enkele stallen benaderd, en ik wacht nog op antwoord. Ook heeft iemand al heel lief hulp aan huis aangeboden per pb.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 13:33

Wij doen ook tijdelijke stalling/ weidegang voor vakantie etc. We hebben ( vrijwel grasloze) paddocks, stallen en weide. We zitten in Friesland, net over de grens met NO polder.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 14:26

Lelymare in Lelystad, maar die biedt geloof alleen vakantiestalling aan als je je paard daar laat doortrainen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 15:33

Wij doen ook aan vakantie stalling.
We hebben uitloop naar de paddock met groepsbox of een normale box (3.5m bij 4.5m) en van 8 tot 6 in de paddock. We voeren 4x per dag ruwvoer

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:01

nicolanca schreef:
Lelymare in Lelystad, maar die biedt geloof alleen vakantiestalling aan als je je paard daar laat doortrainen.

als je een sport paard daar vakantie wil geven ben je verplicht gebruik te maken van de revalidatie fasciliteiten waar je paard eerst alleen lekker buiten stond en enkel in de molen kwam.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 11:18

Friesland is wel een eind weg, maar ik houd jullie in het achterhoofd Kabayo en El Cid!
Ik wacht nog op antwoord van 2 locaties hier vlakbij.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 15:15

Dankzij El Cid is mijn vakantie probleem opgelost!

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 15:16

Iedereen enorm bedankt voor het meedenken!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 16:49

Zo, dat is super dan! Fijne vakantie hoor!

BellaRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 02:01

Hallo Wij zijn op zoek naar iemand/stel die vanaf 9 juli minimaal 2, of 3, maar het liefst 4 weken in ons huis zou willen verblijven. Wij wonen landelijk, aan de rand van het dorp met een heel mooi uitzicht over de weilanden,
in Duitsland net over de grens bij Arnhem. Op loopafstand van het bos. Je kan hier mooi wandelen en fietsen en er zijn leuke dorpjes in de buurt. In het dorp zijn 2 restaurants en op fietsafstand is een kade met een boulevard met allemaal restaurantjes. De steden Doetinchem, Arnhem, Kleve en Düsseldorf zijn met de auto in korte tijd te bereiken.
In ruil voor het verblijf vragen wij dan de verzorging van ons paard/pony’s en de cavia’s. We hebben ook een hond maar die gaat mee op vakantie. (Je kan dus wel je eigen hond mee nemen) we hebben 1 KWPNer, 2 Welsh pony’s en 1 shet. Ze staan 24-7 buiten, het verzorgen gaat om de mest uit de paddock halen, hooi voeren 1x per dag en de sproeiers aan zetten. En er moeten indien nodig dekens verwisseld worden en vliegenmaskers op en af gedaan worden. We zoeken wel iemand die verstand heeft van paarden (ivm het nogal gecompliceerde karakter van mijn paard, erg lief maar nogal gevoelig en snel van slag) en het is wel belangrijk dat je het kan zien als er iets mis is met de dieren en je daar mee weet om te gaan.
Ik heb hier te weinig ruimte voor nog een paard/pony maar er zitten wel veel pensionstallen hier in de buurt die wellicht een stal voor een maand willen verhuren, dat zou ik voor je na kunnen vragen.
De cavia’s staan buiten op het terras, die moeten ook 1x per dag gevoerd worden.
Normaal heb ik 2 mensen die ik kan vragen, maar de ene gaat zelf ook op vakantie en de andere heeft gezondheidsproblemen. Vandaar dat ik nu op zoek ben. Let op; rijden is geen optie. Weet jij iemand of heb je zelf interesse dan graag een reactie

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:50

BellaRoos schreef:
Hallo Wij zijn op zoek naar iemand/stel die vanaf 9 juli minimaal 2, of 3, maar het liefst 4 weken in ons huis zou willen verblijven. Wij wonen landelijk, aan de rand van het dorp met een heel mooi uitzicht over de weilanden,
in Duitsland net over de grens bij Arnhem. Op loopafstand van het bos. Je kan hier mooi wandelen en fietsen en er zijn leuke dorpjes in de buurt. In het dorp zijn 2 restaurants en op fietsafstand is een kade met een boulevard met allemaal restaurantjes. De steden Doetinchem, Arnhem, Kleve en Düsseldorf zijn met de auto in korte tijd te bereiken.
In ruil voor het verblijf vragen wij dan de verzorging van ons paard/pony’s en de cavia’s. We hebben ook een hond maar die gaat mee op vakantie. (Je kan dus wel je eigen hond mee nemen) we hebben 1 KWPNer, 2 Welsh pony’s en 1 shet. Ze staan 24-7 buiten, het verzorgen gaat om de mest uit de paddock halen, hooi voeren 1x per dag en de sproeiers aan zetten. En er moeten indien nodig dekens verwisseld worden en vliegenmaskers op en af gedaan worden. We zoeken wel iemand die verstand heeft van paarden (ivm het nogal gecompliceerde karakter van mijn paard, erg lief maar nogal gevoelig en snel van slag) en het is wel belangrijk dat je het kan zien als er iets mis is met de dieren en je daar mee weet om te gaan.
Ik heb hier te weinig ruimte voor nog een paard/pony maar er zitten wel veel pensionstallen hier in de buurt die wellicht een stal voor een maand willen verhuren, dat zou ik voor je na kunnen vragen.
De cavia’s staan buiten op het terras, die moeten ook 1x per dag gevoerd worden.
Normaal heb ik 2 mensen die ik kan vragen, maar de ene gaat zelf ook op vakantie en de andere heeft gezondheidsproblemen. Vandaar dat ik nu op zoek ben. Let op; rijden is geen optie. Weet jij iemand of heb je zelf interesse dan graag een reactie

Misschien dit bericht eens plaatsen in de fb groep Nederlanders in duitsland.
Wie weet dat iemand uit de buurt je kan helpen

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:58

BellaRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:13

Die had ik wel gezien en heb die topics ook doorgelezen, maar daar kan ik helaas geen bericht plaatsen omdat je dan 25 berichten in andere paardgerelateerde topics moet plaatsen?? Dat bericht krijg ik tenminste als ik daar een bericht probeer te plaatsen..