Kleding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
userrr1
Berichten: 9
Geregistreerd: 16-03-24

Kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-24 21:03

Korte titel, waar je ook niet zoveel aan hebt, maar ik weet niet hoe ik het anders neer moet zetten.

Er zijn best veel topics over welke kleding er gedragen wordt bij de paarden. Maar ik vraag me af of er mensen zijn die hun “alledaagse” kleding ook naar de paarden dragen. En dan heb ik het vooral of de shirtjes/truien. Of dragen jullie dat echt alleen in het sociale leven?

Misschien een aparte vraag, maar ik vraag het me echt al heel lang af :+

vikawiek

Berichten: 1523
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:51

Jahoor, ik draag wel altijd een rijbroek en stalschoenen maar verder gewoon m'n normale kleding

Solistar

Berichten: 773
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 22:13

Ik draag meestal gewone kleding die oud is en ik niet meer naar werk oid aan doe. Heb nooit echt speciale paardenkleding gehad. Alleen thermo truien in de winter.

Wildgirl

Berichten: 11679
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 22:14

Hier gaat alles wat niet netjes meer is naar de paardenstapel. Ik draag alleen maar normale kleding bij de paarden die door vlekken/scheuren etc niet meer voor netjes door kan.
Nou rij ik altijd in een jeans want, western, maar ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst kleding speciaal voor de paarden heb gekocht.

nicole_floor

Berichten: 3283
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 22:23

Hier ook oude kleding aan, die ik niet meer voor de net aan kan.

Voor het rijden heb ik dan wel weer speciale kleding. Omdat die sport shirtjes toch wat fijner zitten ofzo en gewoon een rijlegging of rijbroek natuurlijk.

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 22:24

Ik kleed me vaak wel om als ik naar stal ga. Maar soms heb ik van die wijde broeken aan en die zijn niet handig op stal en als ik me dan toch aan het omkleden ben doe ik direct een rijshirt aan. Maar ik heb iets van 20 paardrijshirts dus die zijn ook zo gepakt.

tengeltje11
Berichten: 7165
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 07:02

Altijd mijn gewone kleren, dus ook wijde broek ofzo.

Nu, mijn dagelijkse schoenen zijn ariats en ik koop ook enkel dagelijkse broeken waar bv geen stro of hooi aan blijft hangen.

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 07:30

Behalve mijn broek (ok, ok en rijlaarzen) heb ik geen speciale paardenkleding, maar kleding die voor net niet geschikt meer zijn.

Lokii

Berichten: 183
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: Kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 07:34

Ik draag mijn "goede kleding" niet naar de paarden. Wel oude kleding en gewoon paarden kleding. Vind het zonde dat mijn "goede kleding" vol komt met vlekken en telkens zou moeten wassen. Worden ze niet mooier van :( .

NorwayFjord

Berichten: 3177
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 07:35

Ik heb zelf wel aparte kleding voor bij de paarden, ik heb een paar merken waarvan de shirts enorm fijn zitten en die ik graag op stal draag. Sterker nog, ik heb laatst een heel mooi shirt van een paardenmerk naar een verjaardag aan gehad :+ Mijn normale kleding gaat niet aan naar de paarden.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 07:40

Lokii schreef:
Ik draag mijn "goede kleding" niet naar de paarden. Wel oude kleding en gewoon paarden kleding. Vind het zonde dat mijn "goede kleding" vol komt met vlekken en telkens zou moeten wassen. Worden ze niet mooier van :( .


Dit, maar mijn oude kleding gebruik ik bij de paarden niet om in te rijden. Maar als ik bijvoorbeeld ga wassen of spullen schoonmaken, dingen waar je geen goede kleding aan wilt. Hoewel ik meestal alsnog gewoon rijkleding aantrek. Ik heb wel altijd een rijbroek aan, zelfs op dagen dat ik niet rijd. Ik heb te veel nette broeken die snel versleten zijn, omdat ze regelmatig gewassen werden doordat ik ze bij de paarden aan had. Of met gaten omdat ik ergens bleef hangen. Meestal wordt oude normale kleding kluskleding of om in de tuin te werken oid.

Voor rijden heb ik wel rijkleding, die vind ik vele malen fijner als de nette kleding. De pasvorm die ik draag in normale kleding vind ik niet geschikt of netjes genoeg voor het rijden en de stoffen heb ik met rijden andere voorkeuren als normaal haha. Met rijden juist strakke shirts die hoog sluiten of poloshirts en stoffen die snel drogen. Normale ook lossere shirts, v hals of lage hals en dat vind ik niets voor het rijden.
En ik wil er ook met rijden netjes uit zien, zo ben ik opgevoed. Dus zodra de kleding niet meer goed genoeg is voor dagelijks leven vind ik het ook niet meer goed genoeg voor bij de paarden.

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 08:22

Hier ook oude kleding of werkkleding aan naar stal.

Heb geen rijpaard dus zonde om dan dure rijkleding te kopen :+
Mijn goede 'alledaagse kleding' vind ik zonde om aan te doen naar stal.

Cambionn

Berichten: 849
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:03

Meestal hou ik mijn dagelijkse kleding en stal/paardrijkleding apart. Die geur gaat er anders wel inzitten, en dat vinden niet-paarden mensen niet altijd even fijn. En ik vind het dan weer niet fijn als ik "stink" zeg maar. Nou zijn er wel uitzonderingen. Toen mijn leasepaard na kreupelheid weer opgebouwd werd ben ik wat vaker heen gegaan om met hem te wandelen of longeren. Dan kwam ik gewoon meteen uit werk, en dus in mijn nette kleren, zodat ik op tijd thuis was voor mijn man. En ik draag ook mijn normale jas als ik die kant op ga, soms vergeet ik die ff om te wisselen voordat ik iets met de paarden doe. Het is ook niet dat als je 1 keer een stal inloopt je kleding onwasbaar stinkt ofzo. Maar ik probeer het te voorkomen zodat de nette kleding net blijft.

Oude kleding werkt niet echt bij mij. In mijn werkveld is een oud shirt en jeans best standaard, dus die worden pas afgeschreven als het ook echt kapot is. Echt nette kleren heb ik wel, en soms doe ik ze aan voor de lol. Maar gezien ik de rest ook kan dragen tot het echt niet goed meer is, blijft het op de normale stapen en gaat het daarna de kliko in.

Heb eerder wel t-shirts van mijn normale stapel te paard aangehad. Maar ik heb inmiddels genoeg rijkleding dat dat niet echt nodig is. Heb wel een trui waarvan de mouwen te kort zijn, maar dat zit juist fijn met de rijhandschoenen, dus die is naar de paardrijstapel gegaan.

Celebi
Berichten: 3792
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:10

Ik deed het vroeger ook.. Ik had dan wel een paar rijbroeken, maar verder droeg ik oude shirts en jassen naar stal. En ik had altijd een normaal paar sneakers die uiteindelijk bestemming stal kregen.

Inmiddels heb ik ondervonden hoe fijn het is om een goede (winterse) rijjas te hebben die dun, flexibel, warm, maar wel goed ademend is. Toen ben ik wat meer gaan letten op wat voor kleding ik überhaupt draag. Ik heb veel dunne elastische sportshirts en baselayers gekocht en dat is wat ik nu eigenlijk altijd draag ipv mijn 'normale' kleding. Ik heb nu ook voor comfort altijd mijn Ariat wandelschoenen aan op stal omdat ik met uren op stal lopen gewoon last kreeg in versleten sneakers en jodphurs. Uiteindelijk heeft comfort het voor me gewonnen en heb ik een kast vol stal kleding die heerlijk zit. :D

123_456
Berichten: 106
Geregistreerd: 15-11-23

Re: Kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:14

Precies wat Celebi schrijft.
Aparte kleding zoals ik voor meer sporten aparte kleding heb.
Een fijne rijbroek en fijne shirts, die je of goed warm houden of juist lekker koel.
Ik ben echt een zeur met sport shirts. Moeten fijn voelen. Sommige shirts laten je al zweten als je nog niets gedaan hebt of voelen benauwd.
En goede stevige, waterdichte schoenen, ook niet onbelangrijk

Kortom speciale kleding voor maar stal

miereneter

Berichten: 2591
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:24

Enkel aparte schoenen, jassen en handschoenen, voor de rest draag ik mijn gewone kleding ook bij de paarden. Voor het rijden meestal een rijbroek, maar ik rij ook wel eens in de spijkerbroek die ik aan heb.

Ik ben vooral lui, heb geen zin om me voor stal/rijden helemaal om te kleden.

aliida

Berichten: 22
Geregistreerd: 12-09-22
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 11:42

Ik wissel mijn rijshirtjes wel eens om voor normale kleding. Het ziet er nog netjes uit, maar omdat het niet meer mijn stijl is draag ik het niet meer voor daags. Ik rij er dan ook mee. Afgelopen winter heb ik ook regelmatig mijn nette winterjas naar de paarden gedragen (die er daardoor niet meer zo netjes uitzag :') ) en het liefst draag ik daar ook mijn nette witte sneakers, maar daar heb ik laatst maar een paar jodphurs voor gekocht.

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 12:25

Mijn nettere kleding gaat door naar de paarden als het niet mooi genoeg meer is. Met uitzondering van de deftigere bloesjes of jurkjes, die zijn wat overdressed bij de paarden.
Oude jeans en shirtjes wel, maar meestal draag ik gewoon mijn rijbroeken, enige dat ik speciaal voor bij de paarden koop is schoeisel en caps en rijbroeken

Rox87
Berichten: 504
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 12:30

Hier gaan ook de nette shirts en truien door naar de paarden zodra het ‘nette’ eraf is. Ik doe het ook ‘andersom’ aangezien ik mijn rijleggings ook aantrek met hardlopen en naar de sportschool. Zonde om overal apart kleding voor aan te schaffen.

123_456
Berichten: 106
Geregistreerd: 15-11-23

Re: Kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 13:22

Ik doe naast paardrijden nog aan spinning. daarvoor is een speciale wielrenbroek wel fijn. En op mijn rijleggings zit siliconen. Ziet er wat raar uit in de sportschool.

Voor vakantie gebruik ik dan vaak wel mijn zomerrijshirts.

tennan
Berichten: 3132
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 14:18

Naast mijn rijbroek en rijlaarzen heb ik geen speciale kleding. Ik heb goede kleding, oude goede kleding voor bij de paarden en oude oude kleding voor klusjes :j :')

marleen_88

Berichten: 14105
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 14:24

Als ik uit mijn werk naar stal ga, draag ik dus nette/goede kleding. In de avond, weekenden en vakanties kleed ik mij wel om. Ik heb een stapel 'oude' kleding die ik dan naar stal draag.
Ik koop overigens geen speciale paardrijkleding, want rijd niet. Maar heb wel nog rijbroeken van aantal jaar geleden die trek ik wel soms aan.

DuoPenotti

Berichten: 30004
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 14:27

Ik draag veel kleding eerst als goede kleding. En is het dan minder mooi als paarden kleding.

De enige speciale paarden kleding die ik koop zijn rijbroeken.
Geen shirts of vesten.

Rox87
Berichten: 504
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 19:26

123_456 schreef:
Ik doe naast paardrijden nog aan spinning. daarvoor is een speciale wielrenbroek wel fijn. En op mijn rijleggings zit siliconen. Ziet er wat raar uit in de sportschool.

Voor vakantie gebruik ik dan vaak wel mijn zomerrijshirts.


Spinning kan ik me voorstellen dat je daar een speciaal broekje voor hebt.
Bij mij zit op de knieën ook siliconen. Degene die zich er druk om maakt dat mijn broek siliconen heeft mag er gerust naar vragen :D

Jasper_2001
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-05-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 14:04

Ik draag alleen normale kleding als ik verder niets ga doen op stal, maar gewoon op bezoek ga. Verder altijd echt paardrijkleding.