welke zomer rijbroek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mystery1980
Berichten: 4234
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

welke zomer rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 10:41

Na jaren geen rijbroek gekocht te hebben ivm western rijden ben ik sinds kort ook weer wat dressuur aan het rijden. Maar dus in geen jaren iets gekocht ben ik erg zoekende. Met of zonder grip, siliconenen of cooling technologie?
Wat is fijn en wat niet? Rijbroek moet voor de komende zomer zijn, een hele dikke warme rijbroek heb ik nog wel liggen.
Brand los.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: welke zomer rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 10:57

De EquiTights denim Casablanca full grip uit de nieuwe zomercollectie van Harry's Horse. Echt voor mij DE ideale rijbroek, zit super want stretcht alle kanten op, zit prachtig aangesloten met brede broekband met riemlussen en kleed enorm af, lijkt een jeans. Heeft gripvlak en zakken voor je telefoon. Vind hem elk seizoen wel kunnen, zit zo fijn dat deze alleen nog maar pak en zelfs een 2e heb gekocht.

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 11:01

Het is heel persoonlijk denk ik.
Ik wil zelf echt nooit siliconen. Dus ik zoek altijd leggings die dat niet hebben.
Mijn voorkeur gaat dus ook uit naar leggings en niet naar broeken.
Ik gebruik graag de maximilian sculpt legging en de ariat tek tights. De eerste gebruik ik vaker omdat daar 2 grote zakken in zitten. Handig voor aan de ene kant mijn telefoon en andere kant bijvoorbeeld sleutels. Maar er past ook een klein waterflesje in :+

mystery1980
Berichten: 4234
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: welke zomer rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 14:06

waarom bevalt siliconen niet? Blijf je toch alleen maar beter mee in het zadel of zie ik iets over het hoofd?

mystery1980
Berichten: 4234
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 14:06

Syberdepiep schreef:
De EquiTights denim Casablanca full grip uit de nieuwe zomercollectie van Harry's Horse. Echt voor mij DE ideale rijbroek, zit super want stretcht alle kanten op, zit prachtig aangesloten met brede broekband met riemlussen en kleed enorm af, lijkt een jeans. Heeft gripvlak en zakken voor je telefoon. Vind hem elk seizoen wel kunnen, zit zo fijn dat deze alleen nog maar pak en zelfs een 2e heb gekocht.


klinkt ideaal alleen ben een beetje uitgekeken op de jeans look :)

Selina

Berichten: 14303
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 14:11

Ik ben persoonlijk fan van leggings. Sluiten altijd mooi aan. In de zomer gebruik ik de rijleggings van Mrs Ros.
Al heb ik recent ook een rijbroek van Kramer gekocht en die is ook mooi dun. De rijbroek Kathleen.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: welke zomer rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 14:33

Ik heb de Maxilmilian Sculpt ook, superfijne broeken!! Maar ze lijken overal uitverkocht, zouden ze uit het assortiment zijn?

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 16:09

mystery1980 schreef:
waarom bevalt siliconen niet? Blijf je toch alleen maar beter mee in het zadel of zie ik iets over het hoofd?


Nou ik vind dat ik dan zo aan m'n zadel geplakt zit en niet lekker kan meebewegen met m'n paard.

Cambionn

Berichten: 775
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 16:54

Persoonlijk wil ik geen siliconen want dat vind ik echt een ramp. Te plakkerig en stug, en kan ik niet lekker in bewegen tijdens het rijden.

En geen legging, maar gewoon een broek met knoop, rits, en het liefst wat zakken. Enkel een legging voelt voor mij niet af, hoort een jurk of rok over. Dus voelt alsof ik maar half aangekleed ben. Maar dat is gewoon mijn eigen rare gevoel.

Hoge taille is ook een must voor mij. En riemlussen, want ik draag altijd een riem.

Stof, leer op de knieƫn of een complete leren zitvlak vind ik allemaal prima. Daarna is alles wat goed zit prima. Dunne broeken in de zomer, met fleece linning en water/wind dicht in de winter. Maar moet zeggen, dat het me met broeken niet enorm veel doet in de zomer. Als ik het weer verkeerd ingeschat heb en in mijn winterbroek rij voel ik me vaak prima. Een warm shirt daarentegen zweet ik me kapot in. Koude broeken in de winter is wel wat, maar daar kan een fleecelegging onder.

Verder ben ik niet zo merkgebonden, en verschilt het per model. Maar met bovenstaand lijstje valt er al veel af. Bij de Epplejeck was de keuze bijvoorbeeld tussen 2 eigen merk broeken en dat was het :') . Decathlon en Kramer hebben nog wel aardig wat keuze. Niet de beste kwaliteit maar voor de prijs prima. Voor wedstrijden heb ik een oude witte Harry's Horse broek zonder enige grip behalve de geweven stof van iemand overgenomen, nog zo'n 1 met klitteband onderaan. Maar lekker dat die zit! Er zijn nog een paar broeken bij andere merken/winkels maar de keuze is niet reuze.

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: welke zomer rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 20:28

Donqui heeft fijne rijleggings, zijn met full grip. Zijn gemaakt van een 4 way stretch stof die super snel opdroogt.

marleen_88

Berichten: 14055
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: welke zomer rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 20:36

Ik heb laatst mijn eerste zomer rijlegging gekocht van Lemieux.
Nog niet gedragen, dus kan er (nog) niets over zeggen.

mystery1980
Berichten: 4234
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 09:13

zit inmiddels naar een rijlegging van ELT te kijken met full grip. Is dat wat? Iemand daar ervaring mee?
De stof lijkt mij erg dun en ben bang dat bijvoorbeeld in de knieholte hij gaat schuren? Maar verder zit hij me wel erg lekker zolang ik er niet mee rijd. Kan het helaas niet proberen voor ik hem koop. Heb hem nu alleen gepast.

mystery1980
Berichten: 4234
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: welke zomer rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 16:13

niemand ervaring hiermee?