Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Doppers schreef:Beste bokkers,
Graag vraag ik jullie advies / ervaring, want ik zit met een situatie waar ik niet zo goed weet wat waar is. Ik heb een aantal maanden geleden mijn trailer weggebracht naar een aanhangwagenbedrijf in de buurt. De trailer was al twee jaar niet meer gebruikt en stond buiten. Ik had zelf al een rotte plek ontdekt in de zijwand en wilde een check voordat ik hem zou gebruiken.
Aangegeven om kritisch te zijn en als kosten enorm zouden zijn, ik het dan niet wilde doen, maar als het minder was dan een nieuwe trailer dan wel graag reparatie maar altijd in overleg. Conclusie: trailer op de brug gehad en hij was volgens het bedrijf “total loss”. Repareren zouden zij niet eens aan beginnen. Optie was houden en zelf verkopen of via hun op export. Ze zetten het dan op een veilingsite. Na 2 dagen een bod wat volgens hen nog heel netjes was (paar honderd euro). Dus akkoord gegaan telefonisch, alles opgestuurd naar hun nadat geld was overgemaakt. Geen bewijs oid gevraagd maar ging er vanuit dat het klopte en blij dat het geregeld was.
Nu huurt een stalgenoot dit weekend een trailer bij deze man. Ik denk nog ach dat lijkt mijn trailer wel maar met andere wanden. En ja hoor, het zelfde kenteken. Niks trailer op export.
Nu zegt hij het volgende:
“Het onderstel en en rechte wandopbouw zijn export variant geworden. Delen, volgens mij de voorfront en de kap, zijn overgezet met hergebruik kenteken en chassisnummer hierdoor blijft nederlands kenteken actief voor hergebruik. Dus bijvoorbeeld gaan er 4 trailers voor export in delen direct weg en blijft er 1 voor hergebruik actief deze zal binnen half jaar ook naar volwaardig export na overname door exportfirma. Na volledige restauratie in tussentijd staan deze voor noodwagens beschikbaar.”
Ik vraag me echt af of dit klopt. Van wat ik gezien heb is het echt volledig mijn trailer, op alleen de zijwanden (die dus rot waren) na en nieuwe banden. De kap, wanden, klep, bodem, eigenlijk het hele onderstel voor mijn idee hetzelfde.
Heeft iemand hier ervaring mee of enig idee of dit plausibel is? Een goede vriend die in de autowereld zit, zegt dat het gladde praatjes zijn.
Zonder namen te noemen: deze man staat in de omgeving goed bekend en veel stalgenoten laten daar hun onderhoud doen.
Shirley schreef:Als jij blij was met de overeengekomen prijs: helemaal prima toch?
Verder risico of winst zijn dan voor de nieuwe eigenaar.
Niet druk over maken
Citaat:Bovag onderhoudsbeurt uitgevoerd compleet met
keuringsrapport.
Remmen rondom gecontroleerd.
Rondom
remvoeringen vernieuwd,gereinigd en afgesteld.
kogelkoppelingge(de)monteerd en stofhoes vernieuwd.
Oploopremdoorgesmeerd.
2 gasveren achterklep vernieuwd.
Verlichting gecontroleerd en diverse lampjes vernieuwd.
Lampglas vernieuwd.
Borghaak vernieuwd.
Oude bodem verwijderd en nieuwe bodem pasgemaakt.
Bodem gemonteerd en rubber vloer rondom verlijmd en afgekit.
Grote zijwand links vernieuwd
en trailer afgekit.
Trailer doorgesmeerd.
AppleSter schreef:Ik begrijp je gevoel helemaal en zou me ook echt opgelicht voelen… Zeker omdat hij jou heeft aangegeven een export bod voor de trailer (dus van een andere partij) te hebben gehad en de trailer echt niet zelf te gaan repareren. Ik zou me erg in de maling genomen voelen, maar ook bekocht. Je had hem nooit voor dat bod weggedaan als hij niet had gezegd dat hij “total loss” was.
Ik weet alleen niet of je er nog iets mee kunt. Hij had natuurlijk niet verwacht dat je erachter zou komen.
Je kunt hem er nogmaals op aanspreken dat je dit een rare gang van zaken vindt en anders wellicht deze ervaring delen met andere mensen die hun trailer bij hem in onderhoud hebben. Slechte reclame wil hij vast niet.
Mijn ervaring met bedrijven die je ergens mee laten zitten ofzo is dat als je iets op social media zet, ze heel snel met een passende oplossing komen.
Wellicht kun je de trailer weer voor een zachte prijs weer (dus export bod inclusief de vervangende delen) overnemen?
Mooiste zou zijn als je foto’s had van de trailer in de staat vóór het export bod, dat je die kan vergelijken qua kap, klep enzo.