Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duhelo schreef:Moeilijke is vooral wat je wel of niet op papier hebt.
Als je op papier hebt dat ze een voorschot van 200 euro zouden betalen en normaal Datum XX zouden ophalen, dan heb je wel iets om op te staan.
Dan zeg je hun: normale ophaaldatum was 01/11/23
November - december - januari stalgeld aan bedrag XX (stel 200 euro per maand = 500 euro tot nu.)
+ 200 euro aanbetaling = 700 euro, de overige 200 euro krijgen ze dan ev terug.
+ inderdaad de overige kosten (dierenartsen? supplementen? stalgeld kan je berekenen op effectief verbruik + zijn deel van de huur/hypotheek).
Aangeven dat als ze niet akkoord gaan je overgaat tot een zaak, als ze de koop getekend hebben zijn ze nl verplicht...
anjali schreef:Duhelo schreef:Moeilijke is vooral wat je wel of niet op papier hebt.
Als je op papier hebt dat ze een voorschot van 200 euro zouden betalen en normaal Datum XX zouden ophalen, dan heb je wel iets om op te staan.
Dan zeg je hun: normale ophaaldatum was 01/11/23
November - december - januari stalgeld aan bedrag XX (stel 200 euro per maand = 500 euro tot nu.)
+ 200 euro aanbetaling = 700 euro, de overige 200 euro krijgen ze dan ev terug.
+ inderdaad de overige kosten (dierenartsen? supplementen? stalgeld kan je berekenen op effectief verbruik + zijn deel van de huur/hypotheek).
Aangeven dat als ze niet akkoord gaan je overgaat tot een zaak, als ze de koop getekend hebben zijn ze nl verplicht...
Ik zou ze in elk geval niet "verplichten" om het veulen toch te kopen.Want die gaat niet goed terechtkomen dan bij deze mensen.Hoe je het financieel moet oplossen dat weet ik niet. De aanbetaling zijn ze zeker kwijt denk ik, hoe dat officieel zit ben ik niet mee bekend. Hopenlijk heb je alles zwart op wit ?
Ibbel schreef:Als je op afbetaling koopt, ben je je termijnen kwijt als je halverwege stopt met betalen. Als jij een auto/boot of wat dan ook op afbetaling koopt en je stopt met afbetalen, wordt die auto of boot onder je kont vandaan gehaald en krijg je écht die termijnbedragen niet terug.
Je hebt dus alle recht het tot nu toe betaalde geld te houden.
DuoPenotti schreef:Stalgeld per maand is 240 euro... dus hierbij is de rekening vereffend.
Dat zou mijn antwoord zijn.
En dan heb jij nog altijd de kosten van de komende tijd die je anders niet had, dus als ze zeurt zou ik er dat achteraan sturen.
Neon schreef:Ik zou het dier in ieder geval niet verkopen aan deze mensen… ze kunnen het duidelijk niet betalen…
Heb je afspraken zwart op wit staan?