Outdoor laarzen voor smalle voeten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Outdoor laarzen voor smalle voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 09:43

Ja, ik weet het, er bestaan al 50.000 topics over outdoor laarzen, maar de meeste zijn al wat ouder en er komen toch steeds nieuwe merken en modellen bij.

Wie kan mij helpen in mijn zoektocht?

Eisen:
-Geschikt voor smalle voeten
-Goed genoeg lopen om ook flinke wandelingen (1+ uur) met de hond te kunnen maken
-Ook bij de voet gevoerd zijn (stilzitten op de koets, dan is alleen gevoerd bij de benen waarschijnlijk niet goed genoeg)
-Liefst een hoger model
-Liefst met (nep)bont gevoerd
-Een beetje "dagelijks geschikt"/modieus, Muckboots en Aigle lijken aan mijn wensen te voldoen, maar ik ben verliefd op de looks van de leren laarzen zoals Ariat en Dubarry
-Nu komt de moeilijkste: Tweedehands een beetje goed te verkrijgen, óf gemaakt van niet-dierlijke materialen.

Sabbientje

Re: Outdoor laarzen voor smalle voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 10:55

Met een smalle voet kun je beter niet voor 2de hands gaan.
Als ze van iemand net een bredere voet geweest zijn, gaan ze voor jou niet goed meer zitten.

Verder geen tips.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 11:07

Heb je naast smalle voeten ook voeten met een lage wreef toevallig? Want dan vallen bijna alle leren outdoor laarzen al af, zelfs de smallere modellen. Heb ze qua loopcomfort ook nooit geschikt gevonden voor lange wandelingen. Zouden de Ariat Tellurides in de nieuwe bont gevoerde versie niks zijn? Dat zijn goede wandelschoenen. Maar het valt wel af op je punt van dierlijke producten.. De meeste waterdichte robuuste schoenen zijn tegenwoordig toch van leer ben ik bang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 11:09

Celebi schreef:
Heb je naast smalle voeten ook voeten met een lage wreef toevallig? Want dan vallen bijna alle leren outdoor laarzen al af, zelfs de smallere modellen. Heb ze qua loopcomfort ook nooit geschikt gevonden voor lange wandelingen. Zouden de Ariat Tellurides in de nieuwe bont gevoerde versie niks zijn? Dat zijn goede wandelschoenen. Maar het valt wel af op je punt van dierlijke producten.. De meeste waterdichte robuuste schoenen zijn tegenwoordig toch van leer ben ik bang.

Hmm dat heb ik mijn wreef nooit gevraagd :') gewoon gemiddeld, denk ik?
De tellurides vallen ook af op het punt “hoog”.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 11:23

Komt je hiel snel omhoog in laarzen? Want dat heeft te maken met je wreef. Ik kreeg in ieder geval vreselijke blaren boven mijn hiel van alle outdoor laarzen vanwege die reden, ook in de smalle modellen, dus ik dacht ik vraag het even na.

(Voor de hoogte zou je eventueel terug kunnen vallen op goede thermo kleding of een lange rok om jezelf warm te houden.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 11:33

Celebi schreef:
Komt je hiel snel omhoog in laarzen? Want dat heeft te maken met je wreef. Ik kreeg in ieder geval vreselijke blaren boven mijn hiel van alle outdoor laarzen vanwege die reden, ook in de smalle modellen, dus ik dacht ik vraag het even na.

(Voor de hoogte zou je eventueel terug kunnen vallen op goede thermo kleding of een lange rok om jezelf warm te houden.)

Ah, dan ja, dat heb ik inderdaad.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 11:38

Dan zou ik eerlijk gezegd echt weg blijven van het model. Zeker als je er ook lang op wilt kunnen wandelen. Ik, en ik heb er ook anderen al over gehoord, heb gewoon een litteken boven mijn hiel van te lang doorlopen op dat soort laarzen. Het moet je goed passen. Vaak hebben ze als stalschoenen ook maar een levensduur van 1 a max 2 jaar voordat er scheuren bij de tenen ontstaan dus tweedehands heeft weinig zin.

Ik zou persoonlijk gaan zoeken naar warme waterdichte wandelschoenen die eventueel dus niet gemaakt zijn van dierlijke materialen en dan de hoogte voor lief nemen. Ben er helaas alleen niet in thuis waar je die gaat vinden.

Het enige wat bij mij qua laarzen trouwens wel gaat is een gevoerde regenlaars met extra comfortabel zooltje. Maar goed, niet mooi en ook niet geschikt om lang mee te wandelen. Wel functioneel op stal. :+

Chantiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 22:48

Ik had een aantal jaar geleden gevoerde rijlaarzen gekocht bij de epplejeck, zijn nogsteeds heel fijn. Helemaal gevoerd en toch smal genoeg om er mee te kunnen rijden, misschien dat ze die nogsteeds verkopen?

Chantiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 22:56

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 23:12

Ik heb recent de laarzen van Suedwind aangeschaft. Hier smalle lange voet en dunne kuit (33cm). Deze laarzen vallen vrij smal. Voldoen verder aan je eisen, maar of ze ècht geschikt zijn om lang mee te wandelen weet ik niet...Tot dusver bevallen ze mij prima.

https://hypostore.nl/suedwind-waterproo ... &1738=1930
Argradi heeft er nu korting op

Chantiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 23:21

Charmaine schreef:
Ik heb recent de laarzen van Suedwind aangeschaft. Hier smalle lange voet en dunne kuit (33cm). Deze laarzen vallen vrij smal. Voldoen verder aan je eisen, maar of ze ècht geschikt zijn om lang mee te wandelen weet ik niet...Tot dusver bevallen ze mij prima.

Het is dat ik al te veel laarzen heb maar deze zijn echt zo mooi <3
Al zocht diegene van de topic iets van niet dierlijke materialen

Chantiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 23:23

Chantiiee schreef:
Charmaine schreef:

Het is dat ik al te veel laarzen heb maar deze zijn echt zo mooi <3
Al zocht diegene van de topic iets van niet dierlijke materialen

Mijn suggestie was ook van rundleer haha oeps, goeiemorgen... :')

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 01:05

Celebi heeft gelijk. Dat standaard outdoorlaars model past ons gewoon niet. En dan maakt het niet uit of je ze van huismerken of duurdere merken koopt. EJ upsigo en BR County Nubuck vallen wel ietsje smaller.

Je zou naar heel iets anders moeten kijken. Muck boots of Gateway laarzen eens kunnen passen. Of misschien toch schoenen met zo'n soort lage chap(s) voor de regen/water.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 09:00

Ik heb smalle voeten en kocht via Marktplaats de hoge Wythburn van Ariat. De ongevoerde, maar je hebt ze ook gevoerd. Loopt heel lekker en is goed waterdicht, ik heb er in een zwembad enkeldiepe paddock mee rondgebanjerd en tenen bleven droog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 09:34

Ik ben uiteindelijk bij deze uitgekomen, de tundra van Kramer. Waterdicht, vegan, gevoerd, en smal. Afbeelding

En omdat ik die toch te zonde vond voor de echte blub wandelingen heb ik deze nog via marktplaats op de kop getikt:

Afbeelding

EliseJuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 15:52

Ik heb vandaag outdoorlaarzen gekocht in Emmeloord. Met mijn extreem smalle voeten (D-leest, maat 40) een hele grote uitdaging. Ik heb wel behoorlijke kuiten. Slechts 2 paar zaten bij mijn voet goed:
Suedwind Longford en Ariat Wythburn. De eerste is echt meer geschikt voor rijden dan wandelen. Zijn te hoog om comfortabel mee te wandelen. De tweede zijn lager, niet echt geschikt om mee te rijden, paar top voor wandelen. Veterloze of ritsloze laarzen, die ik eigenlijk wilde, zijn echt kansloos bij smalle voeten.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 16:08

Ik heb zelf ook heel smalle voeten maar de Horka Greenwich ziiten mij wel echt goed en zijn gevoerd :)

Bloemmmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 13:42

Ik heb de wythburn met nepbont....lopen prima....maar syntetisch bont dus krijg ik zweetvoeten en die worden heel koid tijdens het rijden...

Ik ben dus op zoek naar rijlaarzen voor een smalle voet met echt bont

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 14:49

Hoe valt die Suedwind Longford qua voetmaat? Ik zit altijd tussen twee maten in, vallen ze eerder ruim of klein?

EliseJuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 22:30

Normaal. Ik heb normaal maat 40 en die paste me prima.