Afijn ik heb een mooie dieren verzameling die ons al flink wat geld gekost heeft. Wij zetten elke maand geld apart hiervoor maar overwegen nu toch om een verzekering af te sluiten.
Maar welke kies je dan, en waarom?
En zijn er verzekeringsmaatschappijen die verschillende dieren verzekeren zodat je korting kan krijgen?
Of kun je beter alles opsplitsen?
Ik heb 2 paarden, 1 van 10 jaar, met een medisch dagboek zo dik als het boek van sinterklaas..
Lees: wobler, verkalkt hoefkraakbeen in beide voorhoefen, vergroeid sacrum (zit helemaal geen kraakbeen meer), astma, sarcoiden, krampbenen/ataxie door de andere mankementen.
Dat paard heeft ons eenorm veel gekost, het gaat nu onwijs goed met haar, maar al die ellende krijg je Natuurlijk niet meer mee vergoed.. Heeft het überhaupt zin om dit paard nog in de zekering te gooien en zo ja of nee waarom dan en hoe zouden jullie dat aanpakken?
Dan heb ik nog een 2 jarige lopen die helemaal fit is, ik wil bij hem de hoge kosten proberen te beperken door hem te verzekeren, hoe werkt dat? Moet hij dan door een keuring? Word zijn medisch dossier opgevraagd?
Hij is als jaarling met rug en hals op de foto gezet en goedgekeurd voor de sport. Ze hebben toen wel een kleine hartruis gevonden, waar hij misschien overheen groeit of misschien ook niet. Advies was met 3 jaar herkeuren voor je erop gaat maar tot die tijd volledig goed gekeurd voor de sport (ook met dat kleine kruisje)
Daarnaast hebben we 2honden
1 boerboel kruizing van ongeveer 3jaar die al sirieuze poot operaties heeft gehad omdat die stand niet goed was. Dat grapje heeft 4000 euro gekost, maar daarna is ze bestempeld als kern gezond en ze HD vrij aan de achterbenen/heupen
Ook hebben we een Franse bulldog geadopteerd zij is nu 4 naar en eigenlijk ook helemaal gezond. Alleen nu was afgelopen maand haar gebit echt heel slecht dus hier is ze aan geopereerd en hoppa weer 800 euro lichter..
En dan hebben we nog een raskat marine coon X ragdoll die is met 2 jaar geopereerd aan blaasgruis en zal nu 8 jaar wezen en nooit meer iets gehad.
Zoals je leest, al onze dieren hebben wel iets.. Zover ik weet worden die dingen sowieso uitgesloten bij een verzekering.
Maar wat is dan wijsheid?
Waar let je op?
Ik ben opzoek naar ervaringen en naar mensen die hier kennis van hebben en deze kennis met ons wil delen.
Wij hebben nu altijd geld apart gezet
100 euro per paard per maand
En 100 euro voor de honden en kat samen
Hier betalen we al het medische van, dus ook entingen, chippen, vlooiendruppels, ontworming.
Maar voor de paarden ook een zadelmaker, tandarts, osteopaat/fysio.
We redden ons er aardig mee, behalve als je dus opeens een Operatie moet ophoesten van 2000 euro en er ook een ander dier ziek word, dan moeten we toch vaak ons eigen spaargeld aanbreken.
Ik ben heel benieuwd hoe bokt dit allemaal regelt!