Tips om weer te beginnen met rijden na 8 jaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
111angel
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-11-23

Tips om weer te beginnen met rijden na 8 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 17:10

Hii!!

Ik heb als kind jarenlang paardgereden, het was echt mijn passie en ik haalde er veel plezier en ontspanning uit. 8 jaar geleden was tijdens de les het paard waar ik op reed er vandoor gegaan en sindsdien durf ik niet meer te rijden. Heb het wel weer geprobeerd maar ik vond het toch nog heel eng. Het begint nu toch weer te kriebelen en ik zou heel graag weer gaan paardrijden, ook omdat ik struggle met autisme (op mn 18e pas achter gekomen) en mentale problemen oa ptss en ik vroeger paardrijden heel ontspannend vond. Heeft iemand tips hoe ik het rijden weer zou kunnen oppakken? Alvast bedankt !!
Laatst bijgewerkt door 111angel op 07-11-23 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_chou
Berichten: 87
Geregistreerd: 16-03-23

Re: Tips om weer te beginnen met rijden na 8 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 17:12

Een privéles inplannen op een manege misschien? Dan kan je samen met een instructrice weer op een paard zitten en hij/zij kan je begeleiden als je het spannend begint te vinden. Als je het dan door wilt pakken, kan je daarna groepslessen volgen, tot het punt dat je vind dat je het genoeg in de vingers hebt.

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Tips om weer te beginnen met rijden na 8 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 17:16

Ja privélessen, gewoon een half uurtje. Lekker rustig beginnen en dan kun je vanzelf weer kijken hoe je het verder op kan pakken.