Ik heb gezocht maar kon niets vinden over dit onderwerp, daarom een nieuw topic aangemaakt.

Ik ben op zoek naar een trailer en twijfel tussen een 1.5-paards of een 2-paards (met een maximum massa rond de 2000).
Ik zal de trailer het meest gebruiken om op wedstrijd, buitenrit etc te gaan met 1 paard (heb er eentje staan die rond de 600/650 weegt en mijn jonkie die in de toekomst denk ik max 700 zal wegen). Daarnaast heb ik echter ook een pony'tje (250-300 kilo) en ik zou het leuk vinden om hem in de toekomst ook af en toe mee te kunnen nemen. Dus de combi pony + een paard.
Mijn auto mag 1800 trekken. De meeste lichte tweepaards trailers die ik zie, wegen leeg rond de 800 dus dan zou ik nog 1000 overhebben om te laden, wat precies haalbaar is volgens mijn berekening.
-Zijn er mensen die ervaring hebben met een tweepaards die je vaker gebruikt voor één paard dan voor twee?
- Hoe vinden jullie een tweepaards in vergelijking met een 1.5-paards in gebruik? Is het veel (on)handiger?
-Kan je bij een tweepaards het tussenschot eruit halen zodat je paard veel ruimte heeft, of is dat niet aan te raden?
Alvast bedankt, trailerleek hier