Friezenkind schreef:Hoeft niet perse mijn merrie heeft liever geen paarden te dicht in haar buurt. Ze staan prima in de wei met elkaar, maar ze zoekt ze absoluut niet op en ze heeft liever ook niet dat ze haar zomaar opzoeken.
Precies, wij hebben ook zo'n merrie in de kudde. Die staat vaak alleen en is gewoon gelukkig en vindt de kudde fijn, maar zoekt ze niet op. Doet gewoon haar eigen ding. Alleen mijn merrie heeft besloten dat het haar vriendin is en dat vindt ze ook oké(heeft wel een paar maanden geduurd en in het begin was het echt wel heftig soms), maar nog steeds loopt ze regelmatig weg om alleen te gaan staan. Is ook heel duidelijk naar de anderen dat ze geen polonaise wil en kan dan ook lelijk doen. Enige reden dat mijn merrie haar wel opzoekt is omdat zij 'erboven' staat en eerlijk gezegd zich asociaal opgedrongen heeft.
Ene moment kan die merrie ook staan te knuffelen en andere moment heeft ze daar geen zin in. Als de kudde gaat spelen of rennen loopt ze ook heel droog weg, zodat ze niet bij haar staan te klieren.
Sommige zijn gewoon zo, niks ergs aan. Ik kijk eerder hoe de rest erop reageert. Bij paarden die niet sociaal opgevoed zijn oid reageert de rest van de kudde anders. Deze merrie is volledig geaccepteerd en doet dus gewoon haar eigen ding. Kudde zoekt haar wel op af en toe en als zij nee zegt is het ook goed.