Ik rijd mijn jonge paard met een Freejump Air jacket en hier ook al dankbaar gebruik van gemaakt

Gisteren heb ik hem over een dunne trui, onder m’n regenjas die redelijk ruim is. Ik dacht dat dit wel kon maar een harde les dat dit geen optie is. Ik ben onvrijwillig afgestapt en kreeg een enorme klap en druk op m’n borst van het opgeblazen airjacket die ‘vast’ zat en tegengehouden werd door m’n jas. De paniek van weinig lucht krijgen hiervan was 10x groter als de val die eigenlijk wel mee viel. Niet meer doen dus.
Nu wil ik wat nieuwe kleding kopen met dus m’n airjacket in het achterhoofd. Warm genoeg voor de koudere dagen en de winter en toch dun genoeg om eronder te passen. Er is online alleen zoveel en het is toch moeilijk inschatten.
Ik heb nu bij kramer gevoerde baselayers besteld en een softshell jas met teddy voering maar ik ben benieuwd of iemand nog tips heeft vanuit goede ervaringen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Op de foto draag ik hem over een hoodie, dit is ongeveer het maximale qua dikte om een beeld te geven.