Waar vind ik mijn ideale jas?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Waar vind ik mijn ideale jas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 12:36

Ik heb een jas van Revolution Race, fijne jas inderdaad. Maar een vrij kort model, en ik zoek dus een langer model.

7September
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:55

Goede tips!

Ik ga rond februari naar de sneeuw (Zwitserland of Oostenrijk, moeten nog even bepalen) en zoek een jas waarin ik in de sneeuw comfortabel ben (wind en waterdicht), welke niet té warm is als ik ga wandelen voor een uurtje.
Daarna zal ik de jas ongetwijfeld op stal gaan gebruiken.

Ik heb de Icepeak Alcoa Jas gezien. Is dit wat? Weet iemand dat?

Edit: Deze jas: https://www.plutosport.nl/icepeak-alcoa ... -532-i-592

Laura_
Berichten: 5384
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 14:16


manzano

Berichten: 23964
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Waar vind ik mijn ideale jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 14:33

Hooks heeft nu 30% korting op diverse jassen van Uhip.

Ik heb er tijdje terug een gekocht, maar vind m'n Mountain Horse jas toch echt fijner, dus de Uhip hangt een beetje werkloos aan de kapstok. Best zonde van zo'n dure jas.

laura_estee

Berichten: 151
Geregistreerd: 07-12-21
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 14:39

Ik heb naar aanleiding van dit topic de Uhip Ice Coat besteld en vandaag binnen gekregen. Zo tijdens het eerste pas-moment ben ik er erg over te spreken, maar ik ga zien of dat na een weekje uittesten nog steeds zo is. Wat ik toch echt hoop van wel :o

troetjoek
Berichten: 163
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:02

Ik heb bij mijn jassen een fles gekregen om mee te wassen om te zorgen dat hij waterdicht blijft

Steppe schreef:
Zie hier mooie jassen voorbij komen maar hoe doen jullie dat met wassen? Zijn ze dan nog goed waterdicht en hoe wassen jullie ze.

Muze
Berichten: 5295
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:08

manzano schreef:
Hooks heeft nu 30% korting op diverse jassen van Uhip.

Ik heb er tijdje terug een gekocht, maar vind m'n Mountain Horse jas toch echt fijner, dus de Uhip hangt een beetje werkloos aan de kapstok. Best zonde van zo'n dure jas.



Welke uhip heb je? Waarom vind je de mountain horse fijner?

manzano

Berichten: 23964
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Waar vind ik mijn ideale jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:12

De Uhip regular sport coat en de Mountain horse Alicia long coat.

Vind irritant dat de Uhip geen borstzakje heeft voor je telefoon. Rits minder fijn en de mouwen minder fijn. Is persoonlijke voorkeur verder hoor.

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Waar vind ik mijn ideale jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:17

Wellensteyn! Heerlijke jassen

Sophieee87
Berichten: 18
Geregistreerd: 14-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:53

Laura_ schreef:
Berdien schreef:
Ik heb een jas van Revolution Race, fijne jas inderdaad. Maar een vrij kort model, en ik zoek dus een langer model.

Revolution race heeft nu ook een langer model, maar niet lang lang.

https://www.revolutionrace.nl/dames/jas ... Color=2695


Ik heb echt keuzestress haha! Maar ik wou vandaag deze bestellen, alleen overal uitverkocht in mijn maat :( Maar ik geef niet op…

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:42

Manzano, ik zit precies tussen deze twee jassen te twijfelen. Mag ik vragen welke jas warmer is? Ik ben bang dat de Uhip niet waterdicht genoeg is, maar dat de Mountainhorse niet warm genoeg is voor mij (koukleum) en zo blijf ik dus twijfelen ;)

manzano

Berichten: 23964
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:49

Def schreef:
Manzano, ik zit precies tussen deze twee jassen te twijfelen. Mag ik vragen welke jas warmer is? Ik ben bang dat de Uhip niet waterdicht genoeg is, maar dat de Mountainhorse niet warm genoeg is voor mij (koukleum) en zo blijf ik dus twijfelen ;)


Ik heb de regular sportscoat zonder 3 in 1. Dus alleen de buitenjas.
Deze https://uhip.nl/paardrijkleding-dames/p ... YKEALw_wcB
Je kan ook bovenaan de tekst zien in schaal van 1/10 hoe warm, water- en winddicht de jassen zijn. Niet zo warm, maar wel waterdicht dus.

De Uhip is sowieso kouder dan de Mountain Horse. Ik ben ook echt een koukleum, ben veel buiten met 3 paarden aan huis en ik vind de Mountain Horse echt geweldig. Heb er wel een fleecevest onder hoor, maar hij is zeker warm.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 22:26

Dankje voor je info! Ik dacht dat jij de ice had van Uhip. Maar heel fijn dat de mountain horse lekker warm is!

manzano schreef:
Def schreef:
Manzano, ik zit precies tussen deze twee jassen te twijfelen. Mag ik vragen welke jas warmer is? Ik ben bang dat de Uhip niet waterdicht genoeg is, maar dat de Mountainhorse niet warm genoeg is voor mij (koukleum) en zo blijf ik dus twijfelen ;)


Ik heb de regular sportscoat zonder 3 in 1. Dus alleen de buitenjas.
Deze https://uhip.nl/paardrijkleding-dames/p ... YKEALw_wcB
Je kan ook bovenaan de tekst zien in schaal van 1/10 hoe warm, water- en winddicht de jassen zijn. Niet zo warm, maar wel waterdicht dus.

De Uhip is sowieso kouder dan de Mountain Horse. Ik ben ook echt een koukleum, ben veel buiten met 3 paarden aan huis en ik vind de Mountain Horse echt geweldig. Heb er wel een fleecevest onder hoor, maar hij is zeker warm.

Sophieee87
Berichten: 18
Geregistreerd: 14-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 18:08

Laura_ schreef:
Berdien schreef:
Ik heb een jas van Revolution Race, fijne jas inderdaad. Maar een vrij kort model, en ik zoek dus een langer model.

Revolution race heeft nu ook een langer model, maar niet lang lang.

https://www.revolutionrace.nl/dames/jas ... Color=2695



Net deze besteld in L, hij was weer op voorraad :) Ik was het net even zat want ik heb vanmiddag weer gereden in het bos, buienradar zei dat het droog bleef maar buienradar had het mis want we kregen een fikse bui op ons hoofd Dus nu is het klaar: Ik heb een goede jas nodig.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Waar vind ik mijn ideale jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 19:28


Sophieee87
Berichten: 18
Geregistreerd: 14-11-23

Re: Waar vind ik mijn ideale jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 19:33

Biks2: Ik was gisteren nog bij de Decathlon :P maar die ziet er ook wel lekker uit. Misschien dat ik morgen toch nog even ga kijken..

pillow
Berichten: 7822
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Waar vind ik mijn ideale jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 14:50

Bij de Welkoop zijn nu veel jassen met 25% korting.