Katoenen rijbroek?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nick_en_ik

Katoenen rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 18:43

Hallo,

Ik zag al meerdere topics over rijbroeken en heb daar al lopen kijken, maar kon helaas niet vinden wat ik zoek.

Vroeger met de manegelessen reed ik in simpele QHP rijbroeken van grotendeels katoen met een beetje spandex. Heerlijk comfortabel zaten deze.

Op dit moment heb ik een zo’n QHP rijbroek (in beige) welke ik nog pas, alhoewel een maatje groter net iets comfortabeler zou zitten gok ik :=

Maar nu vroeg ik me af, zijn er nog meer merken die nog katoenen rijbroeken maken? En eventueel/liefst in meerdere kleurtjes dan alleen zwart (met wat rood/blauw), of beige, de standaard kleurtjes?
De ruitersportzaak bij mij in de buurt heeft alleen de QHP of Red Horse katoenen rijbroeken in zwart, verder niks qua katoenen rijbroeken. Alles is van dat (dunne) technische stof (met siliconen), en ik kan niet zo goed tegen bepaalde stoffen. Ik heb er een paar gepast en ze zaten echt verschrikkelijk :')
Katoen zit voor mij dus het comfortabelste.

Enig idee waar zulke rijbroeken te krijgen zijn?

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 18:54

Welke maat heb je ? Ik heb er nog twee liggen die ik nooit aan heb.
Met een Stoffen zit ook, dus geen leer of latex .
Ze zijn beiden geruit , de ene beige en de andere rood
Ze mogen weg voor weinig, pb maar bij interesse

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 19:09

Decathlon? Die hebben zat rijbroeken zonder poespas.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 19:24

Ik heb 95% katoenen rijbroeken van Horka. Wel geen fancy kleurtjes maar gewoon zwart/blauw.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 19:30

Marie111

Re: Katoenen rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 20:08

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 20:17

Kijk eens Horze Tara, is wel kunststof (rayon) maar het is juist eentje met heel prettig katoen-feel. Zijn de enige rijbroeken die ik draag en was tot 10 minuten geleden helemaal overtuigd dat ze gewoon van katoen waren ;)

Zijn lekker betaalbaar (40 euro nu) en in tig kleurtjes.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 21:10

Moet het een rijbroek zijn? Ik rij al een eeuwigheid in spijkerbroeken of gewone stretchbroeken. Die slijten soms iets sneller maar het zit prima.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 21:56

Dankjulliewel voor de tips! Ik zal eens rondkijken bij de linkjes!

Fly_high schreef:
Kijk eens Horze Tara, is wel kunststof (rayon) maar het is juist eentje met heel prettig katoen-feel. Zijn de enige rijbroeken die ik draag en was tot 10 minuten geleden helemaal overtuigd dat ze gewoon van katoen waren ;)

Zijn lekker betaalbaar (40 euro nu) en in tig kleurtjes.

Deze springt er wel voor me uit, deze zien er erg interessant uit, onwijs leuke kleurtjes, spreekt me erg aan! Ook de high-waist ziet er fijn uit.

@Shadow0, ik heb toch voorkeur voor een fijne en mooie rijbroek, maar bedankt voor het meedenken! Kan inderdaad altijd nog als ik echt niks geschikts kan vinden :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 22:21

Harry's Horse Beijing vind ik heel fijne simpele broeken.
Wel iets van kunstsuede op de knieën, maar verder 95% katoen.

Er waren vroeger ook leuke kleurtjes, ik heb nog ergens een roodzwarte en een blauwgrijze gehad, maar tegenwoordig alleen zwart, blauw en wit geloof ik.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 13:35

Uiteindelijk voor de Horze Tara, die @Fly_high had aangeraden, gegaan. De Chocolate Brown met siliconen kniestukken ipv fullseat. Ook zag ik op Horze, de Horze Active met siliconen kniegrip, deze is wel van katoen, precies wat ik zocht! In de kleur Beetle Khaki Green.
Beide dus besteld, en vandaag binnengekomen en ik ben tot nu toe zeer tevreden over deze rijbroeken! Ook de Tara waarvan ik niet helemaal zeker was of ik de stof wel fijn zou vinden, is lekker comfortabel.
Iedereen allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken! +:)+