Enquete veiligheid en prijs Paardencaps

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JanneJ2001

Enquete veiligheid en prijs Paardencaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-23 11:08

Hallo Hallo

Ik heb een klein vraagje voor jullie.

Momenteel ben ik student aan de HAS Green Academy, en heb ik samen met een andere student een enquete op moeten zetten voor een opdracht van school. Zelf studeer ik Hippische Bedrijfskunde en om die reden heb ik ook gekozen voor een onderwerp dat aansluit bij mijn intresses, dat is het onderwerp caps geworden.

Ook de caps van KEP-Italia zijn meegenomen in deze enquete en vandaar de vraag, dat als 5 tot 10 minutjes over hebt deze dagen, je dan misschien mij een grote dienst zou willen doen om de enquete in te vullen.

Aangezien jullie allemaal jullie eigen ervaringen hebben op het gebied van caps, zouden jullie me ontzettend verder helpen!

Gegevens, e-mails of andere privacy gevoelige dingen kunnen door mijzelf, medestudenten of andere deelnemende niet ingezien worden en zijn dus beschermd.

Alvast ontzettend bedankt als je de tijd hebt genomen om dit berichtje te lezen.

Link naar enquete: https://forms.gle/zHCz5fG3ECpniG1y5

Met vriendelijke groet,
Janne Jacobs
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 12-10-23 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gesplitst uit topic over kep italia

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 11:17

Ik wilde hem invullen maar bij vraag 1 staat er ‘Bent u bekend met de volgende merken? Aanvinken welke van toepassing zijn’.
Maar ik kan er maar 1 aanvinken :Y)

De vraag daarna idem, ik heb 2 caps van 2 verschillende merken

JanneJ2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-23 11:29

Autumnn schreef:
Ik wilde hem invullen maar bij vraag 1 staat er ‘Bent u bekend met de volgende merken? Aanvinken welke van toepassing zijn’.

Hallo autummn,

Wat fijn dat je de tijd wilt nemen voor de enquete!
Wat je zegt klopt inderdaad, dit is een bewuste keuze geweest van de docent om dit op deze manier te willen zien.

De vragen na vraag twee gaan namelijk in op de keuze die je gemaakt hebt bij de tweede vraag. Ze reflecteren constant terug, op het moment dat je van meerdere caps gebruik maakt en ook voor meerdere caps in dezelfde enquete gaat invullen kunnen wij geen analyse loslaten omdat dan de cijfers niet alleen bedoeld zijn voor het ene merk cap.

Je zou ons ontzettend helpen door voor een van de merken de enquete in te vullen, maar als je net zo tevreden bent over de andere cap die je gebruikt mag je ook nog de keuze maken om de enquete een tweede keer in te vullen voor dat merk.

Super bedankt voor je genomen moeite iniedergeval!

germie

Re: Enquete veiligheid en prijs Paardencaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 21:48

Wel bijzonder, elke cap is namelijk even veilig, ze voldoen allemaal aan dezelfde eisen om het keurmerk te verkrijgen. Dan is het alleen nog uiterlijk en persoonlijke pasvorm en prijs wat de keuze bepaalt. Ik koop in geen 200 jaar een cap van 200 euro. Voor 50 euro in de aanbieding heb je een prima goedzittende en veilige cap. Merk vind ik totaal oninteressant, het moet passen en voor mij mooi zijn. Sterker nog, heb zelfs wel eens een cap van 10 euro gehad die gewoon voldeed. Dan kun je ook nog eens zeggen van ik koop er 2 en wissel ze af.

Je hebt ook wel heel veel merken bij 'anders' natuurlijk. Ik heb caps van HH en decathlon momenteel. Daar heb ik dus de 'anders' over ingevuld. Ik voel niets bij een merk, dus voor mij zou een modelletje 'Aldi of Lidl' niet onveiliger zijn dan een KEP of weet ik veel welk veel te duur merk.
Ik wilde een effen bruine zonder poespas, en die heb ik gevonden voor 15 euro van het merk HH (gewoon nieuw, ik koop geen gebruikte caps). En ook mijn Decathloncap is er eentje zonder glitter e.d.

Risxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 21:53

Ik vraag me dan af hoe goed je docent is, als je een vraag hebt waar staat "aanvinken wat van toepassing is" maar je kan er maar 1 kiezen. Die vraag is niet goed opgesteld zo.
Ik kan de enquête zo ook niet invullen :) Door mensen wel 1 te laten kiezen terwijl ze van meerdere gehoord hebben zijn je resultaten al niet meer betrouwbaar.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 21:57

JanneJ2001 schreef:
Autumnn schreef:

Hallo autummn,

Wat fijn dat je de tijd wilt nemen voor de enquete!
Wat je zegt klopt inderdaad, dit is een bewuste keuze geweest van de docent om dit op deze manier te willen zien.

De vragen na vraag twee gaan namelijk in op de keuze die je gemaakt hebt bij de tweede vraag. Ze reflecteren constant terug, op het moment dat je van meerdere caps gebruik maakt en ook voor meerdere caps in dezelfde enquete gaat invullen kunnen wij geen analyse loslaten omdat dan de cijfers niet alleen bedoeld zijn voor het ene merk cap.

Je zou ons ontzettend helpen door voor een van de merken de enquete in te vullen, maar als je net zo tevreden bent over de andere cap die je gebruikt mag je ook nog de keuze maken om de enquete een tweede keer in te vullen voor dat merk.

Super bedankt voor je genomen moeite iniedergeval!

Dan klopt echter de vraag niet. Dan zou ik een extra vraag toevoegen "Indien u meerdere merken, kies dan hierover 1 om de rest van de enquête over in te vullen".

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 22:13

Ik heb hem ook ingevuld maar mis wat toelichtingsmogelijkheid. Ik heb een duurder merk cap, maar enkel omdat een ander merk cap mij niet goed past. Dat heeft dus op zich niet met veiligheidsnormen of zo te maken maar enkel met pasvorm.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 22:22

Ik liep inderdaad ook even vast.
Ik heb een cap van br en van decathlon.
De br gekocht... Maar die zit mij toch niet fijn. Dus voel ik mij veilig met de cap? Niet persee. Heeft dat te maken met de prijs en de kwaliteit die ik verwacht? Ook niet.

Vervolgens maar weer vertrouwd een decathlon-cap gekocht. Wat goedkoper, maar het zit ook meteen fijn :)

En 'De prijs van dit merk heeft geen effect op mijn keuze' is ook een tricky vraag omdat er 'geen' in de vraag staat. Dat zorgt voor wat onduidelijkheid en maakt de kans groter om het verkeerd in te vullen. Kans dat de resultaten op deze vraag niet helemaal zijn met wat jullie verwachten is dus groter.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 22:40

... ik zou werkelijk niet weten welk merk mijn cap is en ik vind dit ook niet belangrijk.

Het ding moet gedegen zijn werk kunnen doen (daar hebben we een keurmerk voor)
en moet prettig om mijn kersepit zitten.

Kan ik dan nog wel meedoen...?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 22:44

Beetje jammer dat een veel voorkomend merk als Harry's Horse niet is meegenomen. Hierdoor heeft het voor mij geen nut om deze enquête in te vullen, want ik heb dus een merk dat niet kan worden gekozen. Niet van toepassing vind ik dan een gek antwoord, want ik heb wel een cap, maar ik mag niet voor dat merk kiezen. Dus aangezien ik mijn merk cap niet kan invullen, kan ik ook de rest van de vragen niet beantwoorden. Maar goede caps zijn het sowieso wel. Mijn vorige is letterlijk door een paard zijn tanden te grazen genomen dus ik was blij dat ik die op had. Ik liep in de stal voorlangs om af te zadelen en paard zou net een hap hooi pakken en daar was mijn hoofd dus. En toen was mijn cap doormidden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 22:59

Ik had een cap met keurmerk waarvan het draai systeem spontaan knapte. Dus ik vind er wwl verschil in zitten qua veiligheid. Niet perse tussen merken, wel tussen systemen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 23:47

Risxx schreef:
Ik vraag me dan af hoe goed je docent is, als je een vraag hebt waar staat "aanvinken wat van toepassing is" maar je kan er maar 1 kiezen. Die vraag is niet goed opgesteld zo.
Ik kan de enquête zo ook niet invullen :) Door mensen wel 1 te laten kiezen terwijl ze van meerdere gehoord hebben zijn je resultaten al niet meer betrouwbaar.

Precies. De vraagstelling klopt niet.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 00:00

germie schreef:
Wel bijzonder, elke cap is namelijk even veilig, ze voldoen allemaal aan dezelfde eisen om het keurmerk te verkrijgen. Dan is het alleen nog uiterlijk en persoonlijke pasvorm en prijs wat de keuze bepaalt. Ik koop in geen 200 jaar een cap van 200 euro. Voor 50 euro in de aanbieding heb je een prima goedzittende en veilige cap. Merk vind ik totaal oninteressant, het moet passen en voor mij mooi zijn. Sterker nog, heb zelfs wel eens een cap van 10 euro gehad die gewoon voldeed. Dan kun je ook nog eens zeggen van ik koop er 2 en wissel ze af.

Je hebt ook wel heel veel merken bij 'anders' natuurlijk. Ik heb caps van HH en decathlon momenteel. Daar heb ik dus de 'anders' over ingevuld. Ik voel niets bij een merk, dus voor mij zou een modelletje 'Aldi of Lidl' niet onveiliger zijn dan een KEP of weet ik veel welk veel te duur merk.
Ik wilde een effen bruine zonder poespas, en die heb ik gevonden voor 15 euro van het merk HH (gewoon nieuw, ik koop geen gebruikte caps). En ook mijn Decathloncap is er eentje zonder glitter e.d.

Wat jij zegt is niet waar. Iedere cap die op de markt komt, voldoet aan de wettelijke minimale eisen die in de EU zijn vastgesteld. Dit is een norm waar iedere cap dus aan moet voldoen.

Wat deze norm feitelijk vraagt, is dat de cap de klap opvangt. Het zegt niet dat je hoofd ook heel dient te blijven.

Er zijn echter caps, Charles Owen, KEP Italia en bepaalde UVEX modellen, die een additionele veiligheidskeurig hebben ondergaan. Deze veiligheidskeuring eist wél dat je hoofd heel blijft, buiten dat het dus de klap opvangt (want ook daar moet het aan voldoen)

Deze caps hebben dus 2 normeringen.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 00:26

Bedoel je met bekend met de merken of ik ze heb of dat ik ze ken. Heb zelf er een van Harry's Horse.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 03:46

Bij vraag 1 de enquête weer afgesloten. Kan er maar 1 aanvinken dus de vraag klopt niet.

WesterGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 04:30

Horka koop ik altijd. Speciaal in groen laten maken. Na een val altijd een nieuwe cap kopen! Heb wel eens een gat in mijn cap ontdekt na een val. Niet alle beschadigingen zie je ook aan de buitenkant. Je hoofd is belangrijk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 06:29

Ik koop op pasvorm en comfort en kijk niet naar merk. Maar heb geen van de genoemde merken. Dan kun je de enquête niet verder invullen. Dat is wellicht handig om te vermelden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 07:14

Ik heb ook een poging gedaan, maar je hebt niet veel aan Anders (ik ken de meeste merken die genoemd zijn en ik ken nog andere merken) en een niet van toepassing.

Dat je na vraag 2 op 1 merk door wil, kan ik nog begrijpen, maar bij vraag 1 is de vraagstelling echt niet goed.

Edit, wat hierboven gezegd wordt, geldt ook voor mij.
Ik koop niet op merk en/of de bekendheid ervan, ik koop op pasvorm en comfort en daarna ook op prijs.
Maar ben dus niet op 1 van genoemde merken uitgekomen (wel een groot ander gerenommeerd helmenmerk, waarvan ik het een behoorlijk gemis vind in je enquete dat je die niet meegenomen hebt).

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 07:20

Ik kijk eerst naar de kleur (zwart), prijs, dan pasvorm. Kan wel van alles passen, maar ik ga echt geen paar honderd euro betalen als een paar tientjes net zo goed is. Kan ik veel leuke dingen van doen. Of niet leuke dingen, zoals je cap vervangen na een val.. :+

Ik heb ook Harry horse. Hiervoor precies dezelfde, en daarvoor geen idee wat ik allemaal had. Kwa merken ben ik sowieso niet heel bekend. Maar hier verkopen ze gewoon veel HH en voldoet prima. Mijn nichtje heeft ook een HH maar andere model en pasvorm. :)

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 07:28

Ik heb hem ingevuld, maar jij hebt nu geen idee over welk merk ik het had want dat kon ik niet aangeven.
Voor mijn gevoel zit er behoorlijk verschil tussen mijn Uvex en een Decathloncap, ondanks dat ze hetzelfde CE-keurmerk hebben.